noen der ute som sliter med depresjon og angst?

Rosa08_Blå10

Elsker forumet
vil gjerne komme i kontakt med noen som sliter sånn som meg..
har tlf-angst, sosial angst og listen er lang...... :((  og veldig deprimert..
begynner i angstgruppe til høsten og gruer meg jævli....
kunne trengt å snakke med noen som forstår meg som vet hvordan det er..[:(]
 
har både angst og depresjon. bare å sende meg en pm om du vil snakke [:)]
 
Både angst og depresjon her også... hatt det i over 12 år.. Bare send en PM eller noe[:)]
 
Jeg har også sosial angst... Og tlf-angst. Tror jeg har begynt å slite med depresjoner i det siste også, for jeg klarer ikke å se positivt på noe i perioder[&o]

Hvor er du fra? Kunne tenkt meg å blitt med i sånn gruppe selv jeg...[:)]

Send gjerne en PM[:)]
 
Jeg har akkurat avsluttet et gruppeterapi opplegg. Og vil anbefale det. Riktig nok har jeg ikke vært borti angst gruppe, men dog omfattende gruppeterapi. I 18 uker, 2 dager i uka var jeg hele dagen på psyk pol, vi hadde psykoterapi gruppe begge dagene, bildeterapi og bevegelse ene dagen, og leveregel og løsnings( teori) gruppe andre dagen. Så kan si jeg har litt gruppe erfaring.

Det jeg vil tipse deg om, som jeg feilet stort på. Ikke legg skjul på eller pakk inn hvordan du har det. Si hva du har på hjertet, ikke vær redd for å gråte og vis alle dine følelser rundt temaet. Du har like mye rett til å komme med ditt selv om det kan virke som dine problemer kanskje blir mindre i forhold til andres.

Jeg har nå blitt anbefalt å prøve induvidule terapi en periode før jeg prøver gruppeterapi igjen, rett og slett lære meg å være i kontakt med følelsene, skal det ha noe hensikt.[:)]

Lykke til, håper virkelig det vil hjelpe deg.[:)]
 
Tusen Takk for at du forteller om din erfaring med gruppeterapi.
Redd for at jeg kommer til å la være å si alt som det er, synes det er vanskelig å snakke om hvordan jeg har det til ukjente , redd for å bli sett rart på, eller ikke bli tatt seriøst.. :(
Håper jeg en dag i fremtiden klarer leve som "normalt" og slippe dette.. er så vondt å gå rundt å være deprimert og ha så mye angst .. misunner virkelig de som ikke har noe sånt, som ikke vet hva det vil si å ha angst engang..
håper en dag, at jeg kan tenke tilbake på en vanskelig lang periode og vite at nå er ting mye bedre.
 
Det fine med gruppe terapi, særlig i en gruppe som fungerer bra, er at du gjerne får en aha opplevelse. Det finnes faktisk andre som kjenner igjen dine følelser og som vet hvordan du har det. Da er det mye lettere å lette på hjerte og fortelle det en bærer på. Ikke sikkert alle i grupper har det likt som deg på alle punkter, men jeg kan nesten garantere at noen vil kjenne seg igjen i det du beskriver og omvendt. Det er godt og føle at andre forstår deg.

Vi med psykiske plager blir alt for lett misforstått eller forhåndsdømt av andre som ikke aner hva det vil si å plagest med depresjoner og angst. Ikke at en unner noen å ha kjent på sånne følelser, men det kan være tungt og vondt verre og føle en ikke kan fortelle noen om hvordan en føler det pga frykten for å bli misforstått.[&o]
 
Jeg gikk i gruppeterapi i høst, en mor-barn-gruppe. I begynnelsen var jeg veldig redd for å si hvordan jeg faktisk hadde det, men etterhvert var det ingen problemer med å fortelle hvordan det gikk. De andre i gruppen fortalte hvordan de hadde det, og jeg kjente igjen veldig mye av det de sa. For meg var denne gruppen redningen. Jeg vet ikke hva som hadde skjedd dersom jeg ikke hadde vært med i den.
 
ja,har både angst og er bipolar 2..
bare å skrive til meg om du vil snakke med noen..

har du vert å snakket med noen som sier at det er de angst typene du har??
Er bare at den ene kan maskere den andre om du forstår[:)]
 
ORIGINAL: Zera

ja,har både angst og er bipolar 2..
bare å skrive til meg om du vil snakke med noen..

har du vert å snakket med noen som sier at det er de angst typene du har??
Er bare at den ene kan maskere den andre om du forstår[:)]


psykologen som har "satt diagnosen" [:(]
 
Har også sosial angst og depresjoner... Hatt det i maaaange år, og har nesten mistet troen på at jeg noen gang vil bli kvitt det. Vil også høre fra andre som også sliter med dette! [:)]
 
ORIGINAL: JafseSlafsaSlappfis

ORIGINAL: Hormon_dyret

har både angst og depresjon. bare å sende meg en pm om du vil snakke [:)]




sign...
 
Back
Topp