Noen blodgivere her på SUS?

Trine83

Forumet er livet
Da jeg gikk gravid, så min jordmor at jeg hadde en blodtype som blodbanken hadde vært glade for å få: A Rhesus minus.
Sluttet å amme i mai, så lurte på om jeg skulle bli begynne å gi blod nå da.
Men er det en lang prosess dette her. Kan man gå å tappe på kveldstid, siden jeg jobber fullt på dagtid?[8|]
Hva må jeg gjøre for å bli det? Har rett og slett ikke snøring[8|]
Og så lurer jeg på om de trenger blodet mitt på SUS, er jo ikke blodtype 0, som er mest etterspurt[;)]

Takker for svar[:)]

Jeg har meldt meg hos giblod.no, og venter på svar der.
Der står det at jeg får en innkallelse til sykehuset osv. - men har ikke hørt noe enda..

Jeg har blodtype 0 (rh-)

ORIGINAL: Bdancer

første gangen fyller du ut papirer, er inne til et lite intervju og så tar de blodprøver. er prøvene gode så blir du kalt inn. du kan endre timene slik du vil, det er litt forskjellig på åpningstidene fra sted til sted. Jeg ga på rødekors i oslo, der dro mange innom i lunsjen så får du gratis lunsj der.

Tusen takk[:)]. Så greit at dere får lunsj da, håper de har et slikt tilbud på SUS og, om de ikke har tappetid på kvelden[8D]

Fra SUS sine hjemmesider;

"Blodgivere tappes på dagtid alle ukedager. Avdelingen driver i samarbeid med Rogaland Røde Kors tappestasjoner på Nærbø, Kvernaland, Bryne og Egersund, hvor blodgivere tappes på kveldstid (kl. 17.00-20.00)"

ORIGINAL: trudepude_

Jeg har meldt meg hos giblod.no, og venter på svar der.
Der står det at jeg får en innkallelse til sykehuset osv. - men har ikke hørt noe enda..

Jeg har blodtype 0 (rh-)

Da skal jeg ta en titt der jeg og, takk for tips[:)]
Ditt blod må de vel blir VELDIG glade for å få, så de burde ha svart med en gang synes jeg[;)]

Vil høre om de trenger mitt blod først, er vel ikke vits å ha alt for mye på lager som må kastes(hvis det blir gammelt da)[8|]

"Blodgivere tappes på dagtid alle ukedager. Avdelingen driver i samarbeid med Rogaland Røde Kors tappestasjoner på Nærbø, Kvernaland, Bryne og Egersund, hvor blodgivere tappes på kveldstid (kl. 17.00-20.00)"

Tusen takk[:)] Tja, blir kanskje litt langt å kjøre ut dit på kveldstid, blir kanskje litt dyrt for å tappe blod.

Har man krav på noe fri for å gå til blodbanken?[:)]

ORIGINAL: Trine83

Tusen takk[:)] Tja, blir kanskje litt langt å kjøre ut dit på kveldstid, blir kanskje litt dyrt for å tappe blod.

Har man krav på noe fri for å gå til blodbanken?[:)]

Kommer nok ann på arb.giver!

fra giblod.no;

• Hei, Jeg lurte på om man kan få gyldig fri fra jobb når man vil gi blod? Da tenker jeg på om man taper arbeidsinntekt?
- Hei De fleste får fri med lønn for å gi blod. En del har dette avtalefesta, men det varierer. Du må sjekke dette med din arbeidsgiver.

Hehe, da får jeg bare se. Tviler på det, men kan jo hørre[8D]

Back
Topp