Noen blitt igangsatt på termin?

castora

Forelsket i forumet
Er det noen her inne som har blitt i gang satt på termin datoen?
Kan man be om det om man er spesielt plaget?
Å hvor "ille" skal man være plaget for at de går med på det?

Jeg fikk time til overtidskontroll på termindato fordi jeg maste meg til det.
Hadde fødselsangst og var enda reddere for fødsel i uke 42 enn fødsel i uke 40.
Fikk faktisk ta avgjørelsen selv,men ble overbevist til å vente et par dager til,men kunne altså vært satt igang på termindato.

Nja..Vannet gikk natta til termindatoen og i gangsettinga skulle skje den morgenen, men selv om vannet gikk så fikk jeg modningspiller men endte nå uansett i hasteks.
Skulle bli i gangsatt pga seteleie

Jeg prøvde å gråte meg til å bli satt igang en uke over tiden, på grunn av at jeg ikke fikk sove, var kjempesliten og hadde ei på rett under 2 år hjemme... tenkte på at jeg trengte energi til henne også både før og etter fødsel. Det nytta egentlig ikke, men fikk overtodskontroll og da hadde jeg litt lite fostervann så jeg ble satt i gang på grunn av det.

Blei satt igang 6 daga over pga bekkenløsning. Var til kontroll allerede 1 dag over termin ettersom jeg hadde uttalt bekkenløsning, men da var føden full og det led mot helg så de turte ikke sette meg igang ettersom de tenkte det kunne ta sin tid og det var helg og lite folk på jobb. Hadde jeg vært mer moden så hadde de satt meg igang 1 dag over termin.

Ville ikke bedt om å bli satt igang! Det er mye tøffere enn en "naturlig" fødsel... Riene er jo falske og som oftest mye vondere/tettere, 1/3 av igangsatte fødsler ender i keisersnitt. Ble satt igang selv 3 dager før termin, endte i akutt keisersnitt, men det ville ha skjedd uansett, så kan ikke skylde på igangsettingen iallefall.

jeg har blitt satt igang 2 ganger, før termin..
1.gang hadde jeg termin 25.aug.. ble satt igang 16.aug
2.gang hadde jeg termin 19.juli.. ble satt igang 6.juli

grunnen var så enkel som tidligere raske fødsler. 1. var jeg ikke moden ..måtte få modningspille.. å så tok dem vannet når det var modent nok.. ungen kom på under 20 minutter.. helt syk brutal fødsel.

2.gang så gikk jeg med åpning i flere uker, å kjeg trodde det var noe på gang hele tiden.. å i og med at jeg hadde født på under 20 min før, så fikk jeg tilbud om å få starta fødselen

ORIGINAL: *April*

Ville ikke bedt om å bli satt igang! Det er mye tøffere enn en "naturlig" fødsel... Riene er jo falske og som oftest mye vondere/tettere, 1/3 av igangsatte fødsler ender i keisersnitt. Ble satt igang selv 3 dager før termin, endte i akutt keisersnitt, men det ville ha skjedd uansett, så kan ikke skylde på igangsettingen iallefall.

Jeg hadde en drømmefødsel selv om jeg ble satt igang[;)] Fødte uten smertestillende, trengte ikke drypp.

Back
Topp