Noen barn med refluks her?med link

Mamman til go`jenta!

Elsker forumet
Jeg har lest og lest i natt og er nå mer og mer sikker på at det er det han har... søtra var helt lik men utredet hun aldri(vokste det vel fra seg da hun ble større) Slet med samme symptomer på henne....

http://no.wikipedia.org/wiki/Gastro%C3%B8sofageal_refluks

Disse symptomene med raping og hyppig hikke osv er helt likt han... raper hele døgnet og kan aldri legges ned alene... kolikklignende smerter i tillegg og svelger unna hele tiden... Jeg er ganske sikker på at dette er svaret!

Nå gjelder det bare å få henvisning fra fastlegen. Men selvfølgelig er datasystemet deres nede,så får ikke time... håper de fikser det kjapt!

Er såååå lettet på en måte........ at kanskje vi endelig skal få sove.... må ha han på armen hele tiden omtrent.. og det er krevende når man har en jente også som krever sitt og vil være med oss![:)]

Ja, snuppa her har refluks, er jo ikke så mye å gjøre med, men det hjelper masse at vi veit hva det er. Er mere bevisst på hvordan vi holder henne, ligger aldri helt flatt, hvis hun begynner å skrike når hun spiser, får hun en pause, holder henne opp, får rapet og roer seg etter en stund, da spiser hun mere.

Har prøvd gavicson, men syntes ikke det hjelper all verden. Bare håper hun er kvitt det innen hun er 1 år. Etter det må det behandles, da får dem mere plager pga at magesyren da blir sterkere.

Får håpe dere får en time kjapt da. Ikke gi deg med å mase, det hjelp her. Fikk egentlig ikke time før i slutten av jan. Legen vi var hos var bare kjempe flink og reddet absolutt jula vår[:)].

ja skal be om det fortest mulig!

MEN... kan gaviscon bare prøves og se??

hehe... men sover han??

Han her sliter med søvn fordi han våkner hver gang av raping hele døgnet.. om og om igjen og hikker x antall ganger hele dagen.. ser han svelger unna hele tiden stakkar... så jeg er overbevist...

Det er nok en såkalt "stille refluks" som de kaller det.... at det som kommer opp blir svelgt ned igjen og gir smerter i øvre del av magen hans her...ble veldig overbevist da jeg leste den linken jeg la ved...

OG de trenger ikke å gulpe enormt og legge lite på seg for å ha refluks.... det er så mange varianter av det...Alle er forskjellige og skal tas på alvor dersom det går ut over de og hemmer de daglig...[:)]Han her våkner jo med et skrik hver gang og hysterisk.... kan ikke roe han når han ligger...så noe er det[:)]

vesla her har refluks, ho sprutgulpa masse, men slutta heldig vis med det, men ho har begynt å brekke seg så mye og har fått store problem med å få ho til å ta flaske eller puppen, men nå har ho begynt å gulpe igjen så smått, eller i går kom 30 ml med melk vitaminer og jern rett oppigjen.

ho fikk gaviscon på sykehuset og etter vi kom hjem...
trur du må høre med legen hvor mye gavicon du skal gi vis du må gi det... håper du får en lege time snart og dere finner ut av det....
selv om man vet det er refluks så hjelper det ikke så mye, man vet om det og da kan ta litt forhånsregler, sånn at det kansje blir litt bedre...

Huff, håper det blir bedre. Ofte må man lete selv for å fnne diganosen.. her følte ejg vi lete etter nålen i høystaken, men heldigvis fant vi ut hva det var!

Masse lykke til!

ORIGINAL: *Minibønna*

Huff, håper det blir bedre. Ofte må man lete selv for å fnne diganosen.. her følte ejg vi lete etter nålen i høystaken, men heldigvis fant vi ut hva det var!

Masse lykke til!

Ja sant... man vil det beste for barna... satt oppe halve nettene for å lese(selvom det var miiin tur å sove) jeg gir meg ikke før jeg klarer finne ting ut[;)]

ORIGINAL: teza

vesla her har refluks, ho sprutgulpa masse, men slutta heldig vis med det, men ho har begynt å brekke seg så mye og har fått store problem med å få ho til å ta flaske eller puppen, men nå har ho begynt å gulpe igjen så smått, eller i går kom 30 ml med melk vitaminer og jern rett oppigjen.

trur du må høre med legen hvor mye gavicon du skal gi vis du må gi det... håper du får en lege time snart og dere finner ut av det....
selv om man vet det er refluks så hjelper det ikke så mye, man vet om det og da kan ta litt forhånsregler, sånn at det kansje blir litt bedre...

Så selvom han antagelig får diagnosen så er det ikke mye å gjøre? huff.. hva er vitsen med å kave seg gjennom DEN utredningen med han med slanger og alt da??[8|]

Har tatt alle refluks forhåndsregler men lite virkning på noe...:(

Gir du gaviscon fast? skal ringe legen å høre om det kan prøves bare for å se.... imens vi venter på utredning...

ORIGINAL: Mamman til go`jenta!

Så selvom han antagelig får diagnosen så er det ikke mye å gjøre? huff.. hva er vitsen med å kave seg gjennom DEN utredningen med han med slanger og alt da??[8|]

Gir du gaviscon fast? skal ringe legen å høre om det kan prøves bare for å se.... imens vi venter på utredning...

vi gir ikke gaviscon lenger, det vart bare søl av det, det kom like herlig oppigjen og da hjalp det ikke så mye, legene ville helst ikke at jeg skulle gi ho gaviscon men måtte jo bare gi det når det var på det værste...
vi har ikke vært på noe utredning med ho, har bare fått til svar at ho har refluks...
hadde håpet det ble bedre etter ho begynte med grøt, men det har det ikke, da har ho begynt å gulpe igjen...
her får vi ho ikke til å sove når vi legger ho i fra oss, ho sovner på brystet våres, det har funket bra, men fortsatt urolig når ho sover, sover veldig bra på magen, noe ho egentlig ikke skulle ha gjort... mye skriking og hyling og kaving her, så når ho får sove på oss har ho det best....

vi gir ikke gaviscon lenger, det vart bare søl av det, det kom like herlig oppigjen og da hjalp det ikke så mye, legene ville helst ikke at jeg skulle gi ho gaviscon men måtte jo bare gi det når det var på det værste...
vi har ikke vært på noe utredning med ho, har bare fått til svar at ho har refluks...
hadde håpet det ble bedre etter ho begynte med grøt, men det har det ikke, da har ho begynt å gulpe igjen...
her får vi ho ikke til å sove når vi legger ho i fra oss, ho sovner på brystet våres, det har funket bra, men fortsatt urolig når ho sover, sover veldig bra på magen, noe ho egentlig ikke skulle ha gjort... mye skriking og hyling og kaving her, så når ho får sove på oss har ho det best....

Sjekket de henne for å gi den diagnosen eller? heelt likt her med sovingen.. sovner sååå godt på oss... men når vi legger han ned så våkner han etter max et par min og skriker.. må tas opp og da raper han myye... selvom han raper til hvert måltid og alt... kaver mye og misfornøyd...

er overbevist om at det er refluks...[:)]

Sjekket de henne for å gi den diagnosen eller? heelt likt her med sovingen.. sovner sååå godt på oss... men når vi legger han ned så våkner han etter max et par min og skriker.. må tas opp og da raper han myye... selvom han raper til hvert måltid og alt... kaver mye og misfornøyd...

er overbevist om at det er refluks...[:)]

dem sjekket det ikke, dem såg det på sputgulpinga hennes, og at ho hadde fall og dipper når ho sov, og det var for at ho gulpa når ho søv og da fikk ho pulsfall... men vist det ikke gide seg etter en stund så måtte sykehuset sjekke det nermere, men siden ho da slutta å gulpe her så vart det jo bedre....kan godt være at din har refluks... mi hikker masse, som regel etter mat, før mat og vist ho ligger flatt... raper som en man... kan rape om morgenen når jeg tar ho opp og ho sover som regel fra 2-8/9 tiden...

Ok... Her er det ikke sprutgulping  men alt annet... sover ikke godt før 04.00- 09-10 om morgenen.... da er det veldig dyp god søvn alene. Men det er det eneste omtrent. Sover såå godt på oss om dagen og legger han ned...sover da også godt,så tar det et par min og han hyyyler i søvne omtrent....

MEN jeg ser ikke noen grunn(for vår del) å ta utredning om det når ingenting kan gjøres likevel..... [8|]

trur ikke dem tar urteding av det før dem er rundt 1 år, siden refluks pleier å forsvinne før dem er 1 år... og vist dem tar utreding før så gulper dem så mye at dem ikke legger så mye på seg...  men du kan jo få diagnosen og få prøvd gavicon, og det hjelper jo det å få en diagnose hos legen, da vet dere jo hovorfor ungen er sånn[:)]  det er jo sikkert veldig plagsomt for di små å få mage syre i spiserøret og såndt....

trur ikke dem tar urteding av det før dem er rundt 1 år, siden refluks pleier å forsvinne før dem er 1 år... og vist dem tar utreding før så gulper dem så mye at dem ikke legger så mye på seg...  men du kan jo få diagnosen og få prøvd gavicon, og det hjelper jo det å få en diagnose hos legen, da vet dere jo hovorfor ungen er sånn[:)]  det er jo sikkert veldig plagsomt for di små å få mage syre i spiserøret og såndt....

Snakket med legen nå og han sa ingenting kunne gis til de.(sekretæren ringte inn til han) hmmm...Bare operasjon sa han....
Regnet litt med at vi fikk utredning fordi han nesten ikke sover. Det går jo utover dem når de sover såå dårlig....Men vet ikke...

Snakket med ei jeg kjenner,ungen hennes hadde det og.... de tok ph måling og sånn på barneklinikken. Der fant de ut at den var så lav at han måtte ha medisiner for det for han hadde sår i magen pga det. Så lønner seg nok å sjekke det... Siden han her vrir seg tydelig i smerte flere ganger i døgnet...[:)]

det er forskjellig fra leger til leger, det går ann å gi gaviskon sånn att magesyren ikke kommer opp i spiserøret, men legene har ikke så veldig lyst til at dem skal få det så lenge om gangen...
vi får hvertfall ikke utreda det før ho er 1 år. siden ho blir litt bedre også værre igjen og bedre... men skal på kontroll på sykehuset i februar. så da kan det hende dem sjekker litt mere da..

skjønner...

Blir spennende å se om vi får utredet det da... så legen din sendte ingen henvisning?

hehe... men sover han??

Han her sliter med søvn fordi han våkner hver gang av raping hele døgnet.. om og om igjen og hikker x antall ganger hele dagen.. ser han svelger unna hele tiden stakkar... så jeg er overbevist...

Det er nok en såkalt "stille refluks" som de kaller det.... at det som kommer opp blir svelgt ned igjen og gir smerter i øvre del av magen hans her...ble veldig overbevist da jeg leste den linken jeg la ved...

Jeg ville ikke prøvd gaviscon uten diagnose fra legen. TRor ikke det bør gis for lenge hvis dem kanskje ikke trenger det.

85 % av de med refluks er kvitt det innen de er 1 år. De som ikke blir kvitt det blir utredet mere da etter de er1 år. Da begynner det å bli mere plagsomt og de må medisineres. Grunnen til det er at først da begynner magesyren å bli sterk så den kan "etse" og den gir mere smerter. Under året er det kun ubehag (ikke at det er noe godt for dem heller da). Detter var iallefal det legen sa til oss.

Så er ikke så mye man får gjort uannsett før de er et år, men det hjelper jo bare å få en diagnose på det.

Lønner seg å gi de smp , men hyppige måltider, ikke så lett å styre på de små, men jeg prøver å tilby henne mat når hun er våken selv om hun ikke ber om det.

Hvis de begynner å gråte når de spiser, ta en pause, la de rape og slappe av litt før de får mere.

Håper han er kvitt det snart. God bedring til lille!

OG de trenger ikke å gulpe enormt og legge lite på seg for å ha refluks.... det er så mange varianter av det...Alle er forskjellige og skal tas på alvor dersom det går ut over de og hemmer de daglig...[:)]Han her våkner jo med et skrik hver gang og hysterisk.... kan ikke roe han når han ligger...så noe er det[:)]

Tuva gulper ikke, kun en sjelden gang. Hører det kommer opp, men ikke ut. Pass på at han ikke ligger helt flat, 30 grader er vel det som er ideelt for de med refluks. Finnes egne madrasser for de med refluks også.

skjønner...

Blir spennende å se om vi får utredet det da... så legen din sendte ingen henvisning?

vi var på sykehuset når ho fikk diagnosa, dem gjordet ikke noe med det for det...

skjønner...

vi var på sykehuset når ho fikk diagnosa, dem gjordet ikke noe med det for det...

ok[:)] kommer vel ann på hvor alvorlig det er kanskje?

Har hevet sengen både litt og mye,ingen forskjell på sovingen uansett.... det skjer når jeg løfter han ut av armene mine og ned i sengen( når kroppen blir bevegd på) så skjer det noe i magen hans som gjør at han får oppstøt etter et par min når han er lagt ned....

Har blitt mye verre siste ukene..... [&:]

Back
Topp