Noen bæremammaer her?

LyDi

Betatt av forumet
Septemberhjertene 2018
Ååh, fikk mitt første bæresjal i posten i dag. Skikkelig stas! Har øvd på å knyte sjalet sammen med kosebamsen til lille A (får håpe kosebamsen ikke er traumatisert). ❤️ Tror jeg har fått til en god knute etter 10 forsøk, men litt vanskelig uten en baby må sies.

Er det flere der ute som skal prøve seg på bæresjal? Jeg har tenkt å starte så fort jeg er på beina etter fødselen. Veldig spent på om vi vil få det til. Kanskje noen der ute har noen gode tips til tilvenning? :)

Jeg kvalifiserer nok ikke som noen bæremamma, men jeg brukte sjal innimellom til forrige barnet og tenker å bruke det litt igjen nå [emoji5] Syns knytingen gikk veldig greit, fulgte bruksanvisningen som lå ved. [emoji1]

Bæremamma fra juni2017. Vi hadde ikke overlevd uten sjal og sele. Kos dere med bæring:)

Jeg kvalifiserer nok ikke som noen bæremamma, men jeg brukte sjal innimellom til forrige barnet og tenker å bruke det litt igjen nå [emoji5] Syns knytingen gikk veldig greit, fulgte bruksanvisningen som lå ved. [emoji1]

Så gøy! Ja, fulgte med en bruksanvisning, men har også sett på en del YouTube. Masse gode tips, men må jo finne metoden som passer best for oss. Tror nok erfaring er cluet :D

Jeg har kjøpt et elastisk sjal og fått et vevd sjal i gave fra min søster, gleder meg sånn til å bære! Håper den lille liker det, og at vi får det til [emoji2]

Jeg har kjøpt et elastisk sjal og fått et vevd sjal i gave fra min søster, gleder meg sånn til å bære! Håper den lille liker det, og at vi får det til [emoji2]

Spennende! Jeg tenkte at det var greit å øve seg på elastisk sjal, og så gå over til vevd sjal etterhvert :) men noen foretrekker vevd sjal i starten også. Man må vel bare prøve seg litt frem!

Så gøy! Ja, fulgte med en bruksanvisning, men har også sett på en del YouTube. Masse gode tips, men må jo finne metoden som passer best for oss. Tror nok erfaring er cluet :D
Det er nok sant, lykke til [emoji1]

Spennende! Jeg tenkte at det var greit å øve seg på elastisk sjal, og så gå over til vevd sjal etterhvert :) men noen foretrekker vevd sjal i starten også. Man må vel bare prøve seg litt frem!
Ja, man må nok det [emoji4] et av hver, så er vi ganske safe håper jeg!

Jeg har også skaffet meg elastisk sjal :) prøvd å knyte det på, men følte bare magen var i veien [emoji23] måtte teste på samboeren isteden :)

Har pakket elastisk sjal i fødebagen

Jeg har kjøpt elastisk sjal, men ikke prøvd å knyte det enda. Håper å få det til, og bruke det mye, med babyen.

Hadde et slags vevd slyngesjal (overhodet ikke elastisk) til eldste barnet, men det tok vi ikke i bruk før hun hadde passert året, da hun måtte "sitte oppreist" i det, og holde hodet oppe selv hele tiden hun satt der. Var allikevel praktisk å ha med på ferieturer etc.

Vi kjøpte også både babybjørn og bæremeis til eldste, og hun hatet begge deler, så de ble ikke brukt.

Har kjøpt inn og brukt masse allerede! Hadde god erfaring fra forrige barn, vil seie eg er ein bæremamma[emoji173]️ har brukt mest ringslynge og vevd sjal, men litt elastisk og. Ser at enkelte skriver at de har bært i vuggestilling, men dette er ikkje anbefalt lenger pga kvelningsfare! Knytting er mest øving. Min på to veker har elska å bli bært frå starten av, ingen behov for tilvenning. Husk å stramme nok, det fleste strammer for lite og det kan vere både farlig og ubehagelig. Sjekk ut norsk bæregruppe er mitt beste tips!

Har kjøpt inn og brukt masse allerede! Hadde god erfaring fra forrige barn, vil seie eg er ein bæremamma[emoji173]️ har brukt mest ringslynge og vevd sjal, men litt elastisk og. Ser at enkelte skriver at de har bært i vuggestilling, men dette er ikkje anbefalt lenger pga kvelningsfare! Knytting er mest øving. Min på to veker har elska å bli bært frå starten av, ingen behov for tilvenning. Husk å stramme nok, det fleste strammer for lite og det kan vere både farlig og ubehagelig. Sjekk ut norsk bæregruppe er mitt beste tips!

Herlig! Ja, jeg har lest meg opp litt på dette. Jeg har kun øvd på «omsluttet kryss», og tenker jeg kun vil benytte denne knuten frem til 6 måneders alder. Jeg tenker også at så lenge jeg starter tidlig med bæring (og er tålmodig) vil han nok like bæring til slutt :) Takk for tips. @Baerehjelpen på Instagram anbefales også!!

Har kjøpt elastisk sjal som jeg har pakket i fødebagen. Ingen erfaring, men har også prøvd å knyte på en bamse her[emoji28]

Har bestilt en bæregenser og kjøpt et bæresjal, men ingen erfaring og har ikke testet, håper jeg får det til! :)

Jeg hadde sjal med eldste, men strevde med å få det til. Med neste hadde jeg bæresele, og brukte den veldig mye.Nr 2 hang konstant på meg de første 8 ukene, og nektet å sove i vogn. :-)

Har kjøpt Ergobaby 360, og har tenkt å bære mye.

Back
Topp