Noen av dere som...

*Vindrua*

Elsker forumet
røykte på slutten av svangerskapet? Hvor farlig tror dere det er for fosteret å røyke de siste 3-4 ukene??

Nei, det gjorde jeg ikke. Man vet jo hva som skjer når man røyker. ( med fosteret altså) så det er vel egentlig ikke tvil at babyen har det bedre hvis man ikke røyker. Jeg røyker heller ikke da, så dette var ikke noe problem for meg, men hvis jeg tenker på hvor plagsomt jeg synes det å være i et røykfullt rom, så er ikke valget så vanskelig.
På en annen side, så det født utrolig mange friske barn, som ikke virker som har fått noen bivirkninger, selv om moren har røyket som en svamp.[:'(]

Har aldri røyka jeg, så hadde ikke noe behov for det.

Men hvis jeg får lov til å spørre: Hvis du har gått hele svangerskapet uten å røyke, hvorfor begynne nå da? (hvis det er deg det gjelder da)

Og ja, det er like ikke for fosteret om du røyker nå enn om du hadde gjort det for flere uker siden...

ORIGINAL: LillaTjorven

Nei, det gjorde jeg ikke. Man vet jo hva som skjer når man røyker. ( med fosteret altså) så det er vel egentlig ikke tvil at babyen har det bedre hvis man ikke røyker. Jeg røyker heller ikke da, så dette var ikke noe problem for meg, men hvis jeg tenker på hvor plagsomt jeg synes det å være i et røykfullt rom, så er ikke valget så vanskelig.
På en annen side, så det født utrolig mange friske barn, som ikke virker som har fått noen bivirkninger, selv om moren har røyket som en svamp.[:'(]

Bivirkningene kan komme senere, eller de kan gå uoppdaget i mange år før de blir oppdaget.

Samboeren har akkurat fått vite at han har en medfødt hjertefeil, i en alder av 33 år. Ikke noe som er så alvorlig nå, men han kan ikke bli gammel med det for å si det sånn. Og det er mulig at det er pga mora nirøykte i svangerskapet, trenger ikke å være det så klart, men like vel, jeg tok ikke sjangsen på å røyke i svangeskapet, og har tenkt å slutte igjen neste gang jeg blir gravid.[:)]

ORIGINAL: PrinsessaMi

Men hvis jeg får lov til å spørre: Hvis du har gått hele svangerskapet uten å røyke, hvorfor begynne nå da? (hvis det er deg det gjelder da)

Og ja, det er like ikke for fosteret om du røyker nå enn om du hadde gjort det for flere uker siden...

Ja,det gjelder meg... Gikk helt greit å kutte ut røyken da jeg fant ut at jeg var gravid.. har røkt fast i 9 år,men slutta på dagen,så stolt av det.. men den siste uka har jeg blitt sååå sugen på røyk.. Er skikkelig sur og deppa... Skjønner ikkje hvorfor det skal være så vanskelig nå helt på slutten... Huff,blir så lei meg egentlig...

ORIGINAL: thessa84

Ja,det gjelder meg... Gikk helt greit å kutte ut røyken da jeg fant ut at jeg var gravid.. har røkt fast i 9 år,men slutta på dagen,så stolt av det.. men den siste uka har jeg blitt sååå sugen på røyk.. Er skikkelig sur og deppa... Skjønner ikkje hvorfor det skal være så vanskelig nå helt på slutten... Huff,blir så lei meg egentlig...

Uff da... Selv om jeg ikke har røyka selv, skjønner jeg at det er vanskelig å slutte. Det hjelper deg sikkert ikke noe det jeg sier nå, men tenk først og fremst på babyen i magen. ikke lenge igjen vettu[:)] Tenk så stolt du kan være av deg selv når du har fått babyen din, et helt svangerskap uten røyken[:)] jeg syns du er flink da, som har klart å holde deg så lenge...
Hvis du er mye sur og deppa, bør du fortelle grunnen til de rundt deg. Kanskje de også motiverer deg enda mer til å ikke ta den røyken. Uansett er det ditt valg og det har ingen av oss her inne noe med (om du velger røyken eller ikke). Ønsker deg lykke til, fikser dette  du vettu[:)]

Klem fra meg[;)]

ORIGINAL: thessa84

Du har vært flink, bare tenkt at du har holdt ut så lenge, så da skal du klare de siste ukene også.[:)]

Sånn tenkte jeg, men jeg fortsatte å tenke sånn etter fødselen, at nå er jeg bare noen få mnd fra å ha vært røykfri i 1 år, så ble det 2 år, så sprakk jeg.[>:][&o]
Men likevel fornøyd med å klare meg uten i 2 år, utrolig dumt å begynne på igjen, men nå vet jeg at jeg klarer å slutte vist jeg bare vil.[:D]

siden du har klart å holde deg sååå lenge så klarer du di siste ukene også=)

stå på:) Heier på deg! du er flink:)

røyka fast før jeg ble gravid,men når jeg fikk to blå streker kutta jeg ned til kanskje tre om dagen,men så uka etter kom kvalmen og da tålte jeg ikke røyk i det hele tatt,ble skikkli kvalm og dårlig av det,klarte nesten ikke være på jobb siden de røyka på bakrommet,men var dum og bynne igjen et par mnd etter fødselen så fikk ikke full amma så lenge som jeg ville,men jeg vet jeg klarer og slutte på dagen neste gang og å da skal jeg ikke bynne igjen,det er jo f... meg dyrt og ikke sant[;)]

Synes du har vært kjempeflink som har klart å kutte ut røyken til nå
Det har nok babyen din hatt stor helsemessig fordel av!!!!!!

Håper du klarer å holde ut de siste ukene også.

Lykke til!!!

Back
Topp