Noen av dere som har sett en gresshoppe live?

iQra

Gift med forumet
Jeg har!
Og dere gjetter aldri hvor!?![&:]

I natt når jeg skulle legge meg til for å sove så kom det et stooort innsekt traskende oppover nattbordet mitt..
Det første som slo meg da var at uææææ en kakerlakk, men finnes de her da??[&:]
Jeg skvatt noe jævlig og utstøtte en lyd akkurat høy nok til å skremme dyret og vekke sambo.
Etter å ha summet meg litt skjønte jeg at det bare var en timmy og fikk fanget den i et halvliterglass. Sambo mente jeg kunne la den stå under der til i morgen, men jeg syntes synd i den og bar den ut på verandaen igjen..
Og det må jeg si den var stooor og knall grønn, også kunne man se tydelig at magen gikk ut og inn når den pustet[:D]

Det er det som er så rart, jeg er redd det meste av sånne kryp, men lukket godt inne i glasset var de nesten litt fin å se på[8|][:D]

ORIGINAL: Sviskesiri

*grøssegrøssegrøsse*[&:]

ORIGINAL: IsabellSinMamma

Når jeg bodde hjemme hos mamma og pappa hadde jeg stadig vekk slike grønne gresshopper inne på rommet mitt på sommeren. Når det er mørkt ute og lys på inne kommer de inn fordi de trekker mot lyset. Du må hvert fall ikke ta i de når du skal hive dem ut, for de kan faktisk snu hodet sitt rundt og bite deg i hånda..... det er faktisk heeeelt sant!!!

Oi ei herre gud det hadde jeg ikke turt.. satte et halvliterglass over den og satte glasset på et blad.. glasset står fremdeles på verandaen[:)]
er de forresten farlige?

Ja har sett gresshopper- mest i Danmark. Og Sirisser i Italia. DE ER SVÆÆÆÆÆÆR!!!

bare korrigerer meg selv her, det var ingen gresshoppe, det var en sirisse som var her inne[;)]

iiikkk... Ha sjett i Sverige på bilferie å den va stor å rød...[:'(][&:]

ORIGINAL: Tone_80

iiikkk... Ha sjett i Sverige på bilferie å den va stor å rød...[:'(][&:]

Denne var stor og grønn, så klar blank knallgrønn.. Litt fin egentlig[;)]

Back
Topp