Noen av dere som har hatt ks

Jente10spire14

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Med første og som ikke har kunne føde vanlig etterpå? Leser jo så mye om at når man har tatt ks før, så er det risiko for at livmora kan revne pga arret osv... Er så redd for å gå inn i en fødsel, uten framgang så det blir hasteks igjen.. Noen med erfaring? :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Etter ett går d fint føde normalt...fødselslege /gyn avgjør dette :) etter to ks må du ta keisersnitt nr 3..de anbefaler ikke flere enn 3 keisersnitt... prat m jordmor /lege så henviser de deg til samtale på sykehuset :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk for svar :) skal tilbake på UL om to uker, og hu jordmora sa at de skulle følge meg opp videre med tanke på fødsel.. :)

Det gjør det nok ja :) ut kommer han nok uansett :)

Ble haste ks sist og jeg skal søke om planlagt ks denne gangen, for vil ha en roligere situasjon denne gangen og orker ikke tanken på det kaoset som oppsto sist. Håper jeg får det innvilget.

Ble haste ks sist og jeg skal søke om planlagt ks denne gangen, for vil ha en roligere situasjon denne gangen og orker ikke tanken på det kaoset som oppsto sist. Håper jeg får det innvilget.

Det er akkurat det jeg tenker og.. Jeg vil for alt i verden ikke ha en sånn opplevelse igjen.. det slipper jeg med planlagt ks.. Men samtidig så har jeg veldig lite lyst til å bli liggende med infeksjon en gang til, denne gangen med en 4 åring hjemme. Men er kanskje større sjans for infeksjon når man har hasteks enn med planlagt..

Infeksjonsfaren er alltid der ..men det er ikke dermed sagt at du skulle få det denne gangen.. jeg har hatt to ks å ikke hatt noen problemer..våde planlagt og hastekeisersnitt.. denne gangen blir det planlagt..å jeg er selvfølgelig også redd for infeksjonsfaren...men det går nok bra :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja det er sant :) Jeg får høre med jordmor og overlege da vi skal på UL kontroll den 26.mars. :)

Back
Topp