Noen av dere som har blitt gravid med Insemasjon?

Rottis

Forelsket i forumet
[:D]Hei[:D]
Jeg har vært igjennom ISCI men ble ikke gravid av det...
Når mensen kommer nå snart, så skal jeg ta Pergo igjen[8|]
Men om jeg ikke blir gravid av den så skal jeg ta insemasjon..lurer på om det er noen av dere som vet om noen eller som har blitt gravid med det?
Hvor stor er sjansen?
Noen av dere som vet noe om dette?

Jeg har hatt en inseminasjon men den ble mislykket, men ble gravid på egen hånd syklusen etterpå, men det gikk ikke bra, men det har ikke noe med denne saken å gjøre, jeg skal prøve å holde meg til saken.

Det er laver % mulighet for å bli gravid med AIH enn ICSI ca. 15-20 % tror jeg det er , men dersom du er eldre enn 35 så har ikke alle leger like god trod på inseminasjon. Men på den andre siden så hvet jeg at endel amerikanere har hatt velykka forsøk med AIH eller med donorsed. Men det er veldig forskjellig noen blir gravid på 1 AIH eller iløpet av 3 ganger, mens andre ikke før på 6 forsøk og for noen så funker det ikke. Det er veldig vanskelig å gi deg et svar på dette, det kommer ann på årsaken. Ellers så kan du ta en titt på klinikkene sine hjemmesider der står det litt om sjansen på AIH, eller IUI om du foretrekker å kalle det for det.

[:D]Tusen takk for kjapt svar[:D]
Jeg tenkte jeg skulle lese litt mer om det...men vet du hvorfor det er så mye dårligere sjanse når man er over 35?
Er nok over det ja og klokka tikker, begynner å haste kan man trygt si[8|]

Det trenger ikke nødvendig vi å være dårliger chanse, men det er snakk om at eggene er jo eldre og kan bli hardere og så er det slik at kvinnene bruker opp de beste eggene først har jeg hørt. Nå det gjelder inseminasjon av kvinner over 35 og særlige de som nærmer seg 40 så er statistikken dårligere på dem. Men det er jo unntak da, men da hadde vi jo kanskje ikke trengt å gjøre det vi gjør nå. Tønsberg sykehus anbefalte meg å gå rett på IVF pga alder og at det kan ta lenger tid med IUI. IUI er ikke noe særlig større prosent å bli gravid på en på eden anturlige metoden dersom du hvet at sedcellene kommer inn dit de skal. Men Pergotime kangi bedre eggkvalitet dersom det kan være problemet. Det er noe av det jeg har hørt. Men det er nok noe delte meninger ute å går her. IVF og ICSI er så klart et bedre forsøk for da kan de plukke ut de beste eggene og sette tilbake. De har ikke greid å finne noe feil på hverken meg eller min bedrehalvdel, han er foresten bedre enn gjennomsnittet når det gjelder svømmerene hans. Så da kan det jo være eggkvaliteten min da hvem hvet? Men så langt har de vært bra de to jeg satte inn, og jeg er ruger på nå - er i min første IVF. Jeg har ikke noe annet svar enn at det kan være alderen som er mitt problem.

Oki tusen takk for fint og utfyllende svar[:D]
Da har vi nok samme problem vi da...teite alder[:'(]
Mannen min fikk også beskjed når vi hadde IVF at han hadde bedre og flere sædceller enn gjennomsnittet...
Så da er det jo meg det står på da[:(]

Lykke til med ruging da, det er jo en kjempespennende tid[:D][:D][:D]
Hvilken dag er du på i dag da?
Noen symtomer?

Jeg er på dag 6 etter eggeuttaket, har endel mindre smerter kramper i underlivet, både litt høyre side, vensre side og her og der. Men om det er festeforsøk eller ikke er vanskelig å si ettersom vi bruker crinone eller lignendes i rugeperioden, der er det bivirkninger som er slik som garviditets symptomer. Noe øm i brystene og de har blitt litt såvidt større. Kanskje litt kort lute, men i allefall mer sliten en normalt. emboidene burede vært klare til festing fra rndt dag 6 - 9 såvidt jeg har kjønt.

ORIGINAL: ElinR

vet dere om d er større eller mindre sjanse når d er damens/mannens "feil" ???

Jeg tror det er vanskeligere når det er damens feil dersom det er snakk om kvaliteten påegget eller festeproblemer. Vi trenger jo bare en god svømmer fra mannen til at ICS vil fungere. Og det er jo mange flere svømmere enn egg for uthenting. Men de kan jo være de mennene som har nesten døde svømmere også og da er det jo et stort problem.

Vi skal til uken gjennom vårt 2.forsøk med inseminering. Legen anbefalte/ønsket at vi prøvde det først. De finner ingen årsak på meg eller min mann på hvorfor vi er barnløse (32pp). Jeg håper selvfølgelig at det klaffer for oss nå, men vi sender samtidig inn søknad på prøverør denne gangen. Så får vi 1 inseminasjon til mens vi venter på prøverør(tilsammen 3).. Jeg synes det er ok å ha prøvd inseminering først, det er jo mye mindre omfattende enn med prøverør, og for noen har det jo lykkes. Forhåpentligvis gjør det det for oss også. Ønsker deg uansett masse masse lykke til!

[:D]Tusen takk for lykkeønskninger,Sarah[:D][:D]
Må jo ønske deg lykke til også, er jo ikke lenge til for deg da..spennende[;)][;)]
Fikk mensen i går jeg da,så jeg tenkte jeg skulle prøve rett på trippel Pergokur først..har bare tatt dobble kurer før[8D]
for oss begge jeg[;)][;)]

ORIGINAL: Sarah

Vi skal til uken gjennom vårt 2.forsøk med inseminering. Legen anbefalte/ønsket at vi prøvde det først. De finner ingen årsak på meg eller min mann på hvorfor vi er barnløse (32pp). Jeg håper selvfølgelig at det klaffer for oss nå, men vi sender samtidig inn søknad på prøverør denne gangen. Så får vi 1 inseminasjon til mens vi venter på prøverør(tilsammen 3).. Jeg synes det er ok å ha prøvd inseminering først, det er jo mye mindre omfattende enn med prøverør, og for noen har det jo lykkes. Forhåpentligvis gjør det det for oss også. Ønsker deg uansett masse masse lykke til!

ORIGINAL: ElinR

ORIGINAL: Sarah

Inseminering; AIH vil si at de plukker ut de beste sædcellene til mannen for så å preparere de, deretter blir de ført inn i kvinnens livmorhals(tror det er dit ihvertfall[8D]) slik at de ligger der å venter på at egget kommer for å bli befruktet. Dette benyttes feks om mannen har trege svømmere, om kvinnen har tykt slim (slik at svømmerne sliter med å komme gjennom), eller sånn som med oss som er uforklarlig barnløse som en "enklere" behandling en prøverør (eller evt donor sæd..) Sikkert andre som kan forklare det bedre, men det var noe oppklarende kanskje??[:D]

hva er inseminering? er d ikke samme som icsi ??

Back
Topp