Noen av dere jenter som fridde?

x1xTrista

Elsker forumet
Jeg går og lurer på om jeg skal fri til kjæresten/samboeren min.
Vet bare ikke helt hvordan. Har ikke lyst å bare kaste forslaget ut i lufte, vil liksom gjøre noe spesielt ut av det. Ideer?

Jeg foreslo at jeg kunne fri på 29.februar.. men han fikk meg til å love at om han ikke hadde fridd innen neste skuddårsdag så måtte jeg fri til han[;)]

vet ikk eom jeg vil gifte meg jeg!! trenger jo ikke det egentlig folk skiller seg jo bare hele tiden!! lever i synd jeg men kan ha kjærlighets ringer kansje!!

har vært gift jeg da,er skilt no,men det var jeg som fridde,ikke spesielt romantisk. han jeg er sammen med no har fridd til meg et par ganger,jeg bare ler jeg[:D]

Ja hvorfor , ikke jenta kan vel fri hun også.
Desverre ingen gode forslag å komme med, jeg skal ikke gifte meg, vi er forlova, jeg ser ikke helt meningen i det å være gift, vi har det like bra uten å være gift vi.

hvordan kan man egentlig vite at man har det likebra uten å være gift hvis en ikke har prøvd det?
-bare lurer jeg[;)]
-no offence, altså[;)]

Å være gift er bare en teknikalitet! Et offentlig dokument. Forholdet er da det samme, det skjer jo ikke noe spes bare ved å gifte seg.
Men hyggelig å feire forholdet da med familie og venner

Jeg ser liksom ikke helt forskjellen på det jeg da, et papir, vi er forlova og det er jo tegn på kjærligheten vår det.
Vi lever på samme måte uansett.

ORIGINAL: ~Fiorelina~

hvordan kan man egentlig vite at man har det likebra uten å være gift hvis en ikke har prøvd det?
-bare lurer jeg[;)]
-no offence, altså[;)]

det var ikke jeg som fridde gitt det gjorde gubben på 14februar foran barndisken på et utested vi pleier å være. men jeg kan ikke si at ejg merker stor forskjell på å være gift og ikke....har desverre ingen gode ideer heller....tenker hardt her...roper hvis jeg kommer på noe

ja skal liksom bare vær sånn at man får det dokumert. men det er veldig mangen som forandrer seg når en gifter seg. det opplevde jeg,og mange med meg. jeg higer ikke etter å gifte meg igjen.

Jeg vil gjerne være gift før vi får barn. Bare en sånn liten detalj med å ha samme etternavn som mann og barn, er litt viktig for meg.
Det jeg vet er at samboeren min er ikke spesielt romantisk, sånn at jeg forventer ikke noe frieri fra han. Derfor tenkte jeg å gjøre det selv.

Lurte faktisk på å gjøre det til helga. Vi skal feire 50 års dagen til mamma til helga, og hvis jeg da hadde overrasket han med et frieri om morgenen, så kunne vi delt det med familien om kvelden. Vi kommer nemlig ikke til å ha noe stort bryllup, siden han har vært gjennom det en gang tidligere, og jeg føler dessverre ikke noe tilhørlighet til kirken. Derfor kunne vi jo delt forlovelsen med en del av de ihvertfall.

Jeg har vært gift før, syns ikke det ble noe annerledes. Livet er det samme, man er de samme menneskene, og for de av oss som har sex før ekteskap skjønner jeg ikke hvordan det skal bli så annerledes å ha det på papir at vi er "ett par".
Jeg syns at bryllupsdagen er den dagen man feirer sin kjærlighet med familie og venner, at de på en måte "hyller" oss, men etterpå er jo hverdagen den samme!

Jeg håper virkelig at jeg blir fridd til når den tid kommer.. Er litt gammeldags sånn sett[:D]

oj så spennende da...

vi forlovet oss for en mnd siden, men det var noe vi ble enige om i felleskap.
Vil gifte oss i aug.sept. neste år, men det kommer litt an på økonomien og når jeg blir gravid...

Men vil iallefall ønske deg lykke til....[:)]

Hvis jeg skal gifte meg igjen da vil jeg fri! Ikke bare mannens jobb det.
Men det er hvis jeg skal gifte med igjen!

Ja, jeg fridde til samboern min i fjor:-)
Satt meg godt inntil han og så han i øynene, så bad jeg han velge et tall mellom
1 og 31...27 sa han. Da spurte jeg om han ville gifte seg med meg den 27 august...
For da hadde han valgt dato og jeg mnd.. Var kjempe fint, og jeg var sååå stolt.
Fått masse positive tilbakemeldinger om det i ettertid, på tide vi bryter litt tradisjoner. Pluss at disse gutta er jo sååååå trege. Heheh

Ps Bryllupet ble utsatt pga den lille gutten i magen. Men kjolen ligger klar:-)
LYKKE TIL! U GO GIRL!!!

Hei Trista!

Jeg har det akkurat som deg. Likte tanken på å være gift og ha samme etternavn FØR vi fikk barn. Har veldig behov for stabile rammer rundt meg, sikkert på grunn av familiebakgrunnen min. Vi giftet oss i sommer og det var helt topp. Livet som gift er ikke annerledes enn livet som samboer, men det visste jeg fra før. Men det er ekstra koselig å kunne si "mannen min" eller at jeg er kona til noen. I tillegg er det jo en del lovgivning i forhold til arverett og barneomsorg som er tryggere når man er gift.

Ønsker deg lykke til med frieriet. Hvis du er av den litt romantiske typen kan du jo lage en sti av stearinlys fra et sted til et annet. Da kan du legge ulike lapper ved lysene som sier noe om hvor mye du setter pris på han. Og så kan det siste lyset lede til deg som frir?
Eller du kan lage en liten "skattejakt" der han må finne ledetråder ulike steder og så ende opp med en lapp der du frir/ eller at han kommer inn de du er til slutt og så frisir du/ eller at han finner en ring?

Bare si fra hvis du vil ha flere ideer. jeg har sikkert flere!

Klem, M

ORIGINAL: nettemor

Ja hvorfor , ikke jenta kan vel fri hun også.
Desverre ingen gode forslag å komme med, jeg skal ikke gifte meg, vi er forlova, jeg ser ikke helt meningen i det å være gift, vi har det like bra uten å være gift vi.

men da må jeg bare spørre hva som er vitsen med å være forlovet om man ikke skal gifte seg? Jeg er kanskje gammeldags, men når jeg forlover meg skal jeg gifte meg innen to år... Da har man jo lovet seg bort..

vi fridde begge to. vi sto på kne foran hverandre. jeg hadde ikke tid til å vente. angrer litt på det nå.
vi giftet oss i mai i år, og det var den beste dagen i mitt liv. Føler at vi hører sammen nå, og når barna evt kommer så vil alle se at vi er en familie. Det var veldig viktig for meg å være gift før barna kom, selv om vi har levd sammen i mange år.
Det ligger også en trygghet i å være gift. Rettigheter man får. Presten snakket om at de var 1500 lover som tredde i kraft den dagen vi sa ja til å leve et liv sammen for alltid.

Er vel litt gammeldags og en håpløs romantiker

Der må jeg si meg enig... hva er vitsen i å forlove seg hvis man ikke vil gifte seg? Forlovelse er jo en "ventetid" før man skal gifte seg. Men ikke nødvendigvis innen et år eller to. Jeg og gubben har vært forlovet i 2 år i mars. Men skal ikke gifte oss før sommeren 2007. Også pga at vi venter barn nå...

Back
Topp