Noen andre?

Istid

Elsker forumet
Januarlykke 2019
Marshmallows2021
Jeg er føler meg veldig heldig som nå har fått 4 barn. Vi har vel en felles forståelse om at nok er nok og at vi ikke skal ha flere barn. Jeg var også helt sikker på dette under graviditeten da jeg hadde det svært tungt under svangerskapet. Jeg fødte for to dager siden og vil bare stoppe tiden. Nå har jeg det litt tungt og er litt lei meg for at jeg ikke skal oppleve en fødsel, barseltid og alt dette fine og fantastiske en gang til. Er det flere som har det slik? Håper denne følelsen går over etter en tid og kanskje dette bare er en type av barseltåre eller noe
 
Last edited:
Jeg skjønner hvordan du har det! Vi har riktignok planer om et barn til, men jeg følte meg ganske ferdig med graviditet og alt før lisja kom til verden.
Men med en gang hun var ute så føles det ufattelig trist, gråt av å se på to dager gamle bilde fordi den tida er liksom forbi allerede:(
Tror nok det er en form for barseltårer ja og at det blir bedre. Er jo så utrolig mange fine øyeblikk og opplevelser som er i vente enda. Fantastisk å se de vokse opp, men akkurat nå er det litt vanskelig å se det:angelic:
Man kan vel uansett ikke gjør så mye annet enn å nyte hvert øyeblikk:love7
 
Dette er mitt andre barn og siden vi er en moderne familie med mine/dine fra før av, har vi også satt strek med at vår felles lille knøtt nå er siste unge (nummer 4 i flokken).

Tror jeg kan kjenne meg igjen i den følelsen du sitter med, jeg har litt samme vemodige følelse selv om vi er enige om at siste tilkomst er siste tilkomst. Jeg sitter ikke med noe fasitsvar og mulig jeg tar feil, men jeg tror det er en form for barseltårer. Ville uansett ha tatt det opp med helsesøster og/eller noen andre du kan ta opp slike tanker og følelser med. Dette for å unngå at barseltårerene går over i en mer permanent tilstand.
 
Sender deg en klem:Heartbigred
Skjønner så godt at du tenker sånn:Heartred
Fikk min første nå for litt over 5 uker siden og kun timer etter fødselen tenkte jeg at dette vil jeg gjerne gjøre igjen!
Vi har ikke snakket om at vi skulle ha flere eller ikke, men det spørs. Både pga. alderen min og livssituasjonen ellers.
 
Skjønner deg veldig godt! Her fikk vi nr. 2 og vi har alltid vært enige om å få to barn og se an et tredje. Synes det er kjempetrist å tenke på at det kanskje var min siste graviditet og fødsel og at dette er den siste babyen jeg skal ha ❤ Grunnet endring i videre livssituasjon (skal gå fra stabil jobb til studenttilværelse og dermed også en stor økonomisk forandring), så heller det vel mot at det blir med de to vi har fått. Om det skulle være så, får jeg være takknemlig for de to jeg har fått (selv om jeg så gjerne skulle hatt en til) ❤
 
Sniker...

jeg fikk beskjed på sykehuset med nummer en at dag tre var den verste med barseltårer osv. :oops: jada, jeg stod å holdt tilbake mine tapre tårer for en liten filleting. :rolleyes::hilarious: Men det er mye hormoner i sving rett etter fødsel, så det kan være det går over. på dag to er det jo fortsatt ingen svar på hvordan fortsettelsen blir. Men håper du får spedbarnstiden du har sett frem til, når du bare får hodet over vann etter fødselen igjen :Heartred
 
Tusen takk dere:Heartred jeg prøver å legge bort de triste tankene og fokusere på å nyte tiden med min nydelige nyfødte jente og de tre flotte guttene mine:Heartred jeg er kjempeheldig og må bare nyte tiden fremover med de. Jeg tror uansett om vi skulle få et barn til ville de samme følelsene dukke opp, og en gang må jo være den siste.
 
Back
Topp