Noen andre ..

Kjedelig å tenke på og ha de tankene. Jeg var så dårlig under svangerskapet, fysisk. Er så redd for å ikke klare og ta vare på førstemann under graviditeten.
Kjedelig at du også sitter med det, men samtidig godt for meg at jeg ikke er alene.
Hpper det ordner seg for oss begge, og at vi kan bli tobarnsmødre begge to :) Kanskje blir det enklere neste gang, det vet vi jo heller ikke :)

Ja, vi får håpe det :)

Jeg hadde det sånn etter min første og jeg husker fortsatt hvor jævlig det var både under og etter fødselen. Og ikke minst hvor dårlig jeg følte at de behandlet meg...
Jeg måtte rett og slett ha litt tid på meg før jeg orket tanken på flere barn. Det gikk 3 år før nr 2 kom. Og i svangerskapet da var jeg veldig ærlig med henne og sa at jeg vurderte abort fordi jeg orket ikke ny fødsel. Men hun er helt super og vi snakket mye om det og jeg ble henvist inn for samtale om ks. Når den henvisningen ble sent og det nærmet seg termin, så ombestemte jeg meg og ville ha en vaginal fødsel. Og det har jeg aldri angret på. Den var kort, rolig og veldig fin. Rak motsetning av nr 1. :) jeg hadde også med fødebyen til min andre fødsel. :)

(Til denne fødselen her hadde jeg ikke med tannkrem engang.... men sminke, det fikk jeg med meg i farten...) :)

Takk for at du deler din (positive) erfaring! :)

Dette synes jeg ikke du skal skamme deg over i det hele tatt. Jeg syntes graviditeten var helt pyton, selv om jeg ikke hadde noen særlige problemer eller plager. Og fødselen var traumatisk og vond. Hele prosessen var bare en nødvendig onde for å få barn. Baby-tiden er jo helt fantastisk og kos i forhold. Her hadde vi også tenkt å bare få ett barn, i utgangspunktet. Jeg er selv enebarn, og har alltid trivdes med det. Det er først etter å ha fått gullet vårt at jeg synes det hadde vært fint å få en til. Men tanken på graviditet og fødsel igjen er så frastøtende at jeg nok ikke kommer til å orke å gå gjennom det en gang til.

Folk sier man glemmer det vonde. Vi får nå se.

Tusen takk for støttende ord ♡
Fint å lese andres erfaringer og med samme opplevelse. Jeg er også spent på om man faktisk kan glemme :shy:

Back
Topp