Noen andre som sliter med pusten?

MammatilTreprinser

Forelsket i forumet
*MIA*
Har de to siste dagene følt at jeg ikke får nok luft, så ille noen ganger at jeg får litt småpanikk.... Kommer gjerne som verst etter jeg har spist.
Har ikke opplevd dette med de to andre og syns d er ordentlig guffent og slitsomt.... Blir rett å slett utslitt. Noen andre som har det slik? Evt tips å komme med?

Jeg er litt tungpustet, men ingenting jeg sliter med :/ så får ikke gitt deg noen spesielle råd der dessverre. Jeg sliter virkelig med stadige blodtrykksfall. Helt forferdelig :(

Ja kjenner meg godt igjen i det du sier, spesielt etter mat f.eks. Blir skikkelig tungpustet og dårlig/svimmel/kvalm. Eneste som hjelper her er å legge meg ned på siden og ligge der 10-15min. Kjipt når jeg er på jobb og ikke har mulighet og står der å svetter :-P ser nesten dårligere ut enn pasientene
Kommer mest de dagene jeg er sliten, har jobba og sovet lite

Jeg har også opplevd dette i det siste! Synes det er litt ekkelt jeg og. Får litt hjertebank samtidig. Jeg må også bare legge meg ned litt på siden så går det over etter en stund :-) Opplevde ikke dette i første svangerskap.

Jeg har det også sånn. Det er nesten som jeg skulle skrevet innlegget ditt selv. Jeg får også til tider skikkelig problemer med pusten og nesten litt panikk fordi det føles ut som jeg ikke får puste. Det kjennes nesten ut som om noen sitter på brystet mitt. Har egentlig ingen tips bortsett fra å prøve og puste rolig. Det er selvsagt ikke så lett i alle situasjoner. Jeg begynner som regel å kaldsvette, få hjertebank og kynnere i samme slengen. Det ene utløser vel det andre tenker jeg. Håper det går over! :)

Sniker fra mars;-) jeg hadde det en stund tilbake over flere uker. Helt grusomt synes jeg. Men det er på grunn av at livmoren vokser og alt tar mer plass og mindre plass til lungene og resten for den del. Det vil gå over etterhvert når magen synker litt. Lite man får gjort desverre:-(

Jeg sliter også med dette! Det er pga lav blodprosent og lavt blodtrykk. Så jeg drikker masse vann og tar jern og det hjelper faktisk altså! Har du sjekket Hb i det siste? Min var 14 i uke 7 og er nå under 10 så ikke rart jeg merket forskjell..

Går fast på jerntilskudd,.. Så tar to dureferon om dagen... Er fordi jeg har sleti med lav hb over lang tid... Vært nede i 5... Ligger på rundt 10 nå, noe legen er fornøyd med:)

Ja, hver dag:)
Er så trangt opp under ribbeina nå, føler jeg ikke får nok luft i lungene. Hjelper for min del å ligge i f.eks. lenestol med ryggen sånn halvvegs "nede".
Trøster meg med at de sier det går over når ungen fester seg og magen synker litt :)

Jeg hadde det sånn i noen uker, spesielt etter jeg hadde spist. Alt løste seg når jeg la meg ned på siden. Varte en-to timer etter et måltid. Det hjelper å spise sakte og små måltider. Og noen ganger hjalp det faktisk å bevege på seg. Jeg opplevde det som vanskelig å puste men også som vondt i magen.

Sånn er det her og. Med astma i tillegg blir det jo ekstra moro:p Hjelper å legge seg litt nedpå og å slappe av litt og prøve å ta kontroll over egen pust. Pust inn, pust uuuuuuuuut, og gjenta :p

Tror d e livmora som har strekt seg og så presser babyen lunger og alt oppover... Etterhvert blir d flere puter i senga for å kunne puste og i samme slengen ikke kaste opp all syra som står i brysthøyde

Back
Topp