Noen andre som sliter med kvalme fremdeles?

Sjokoladekaka

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Gjennom hele svangerskapet har det egentlig vært ganske opp og ned mtp kvalme og uggenhet. Heldigvis for meg så ble det en del bedre etter første trimesteret.

Men så av og til så har jeg noen dager hvor jeg er uggen eller kvalm eller døgnet. Litt sånn som nå i natt. Var litt uggen når jeg la meg, og er nå såpass kvalm at jeg ikke får sove noe mer.

Er det noen andre som også har det sånn? Har du noe tips til å gjøre det beste ut av det? (Annet enn å telle ned til termin) :P

Kvalme nå kan være og er ofte relatert til halsbrann. Det er ofte verst når man har lagt seg på kvelden fordi man ligger flatt.

Man får en del som kan hjelpe på apoteket, men ikke noe av det hjelper for meg. Så jeg får omeprazol på resept. Da forsvinner halsbrannen og kvalmen helt.

Men du kan jo prøve litt enklere «midler» først. Ikke spise sterk mat/sauser, spesielt til middag osv. Melkeprodukter. For meg hjelper det faktisk å spise sjokoladepudding :D hehe

Håper du finner noe som hjelper for deg ❤️

Gjennom hele svangerskapet har det egentlig vært ganske opp og ned mtp kvalme og uggenhet. Heldigvis for meg så ble det en del bedre etter første trimesteret.

Men så av og til så har jeg noen dager hvor jeg er uggen eller kvalm eller døgnet. Litt sånn som nå i natt. Var litt uggen når jeg la meg, og er nå såpass kvalm at jeg ikke får sove noe mer.

Er det noen andre som også har det sånn? Har du noe tips til å gjøre det beste ut av det? (Annet enn å telle ned til termin) :p

Jeg har det sånn. Hadd det hele svangerskapet. Bruker poatafen enkelte netter eller om jeg skal noe å kvalmen er sikkelig ille. Fikk det anbefalt av fødeavdelingen. Kjøpes reseptfritt på matbutikk/bensinstasjon og apotek.

Jeg blir kvalm innimellom av at babyen presser veldig på innvollene. Hos meg hjelper det med små måltider jevnt utover dagen og drikke masse,så jeg kommer meg regelmessig på do.

Jepp! Har hatt kvalme heeeele svangerskapet med innleggelse tidligere (har «hatt» hyperemesis)

Kvalmen forandrer seg gjennom svangerskapet hos meg, og nå på slutten kommer kvalmen om morgenen, på natta etter do besøk, og/eller i forbindelse med måltid, da blir jeg ofte så kvalm at det kommer opp igjen.

Jeg har Zofran (Rester etter jeg var skikkelig dårlig) som jeg kun bruker sjeldent nå hvis det er dager hvor jeg kaster opp alt jeg tar til meg.

Det eneste som hjelper for meg er å spise små hyppige måltid (passe tiden at det ikke går for lang tid mellom måltid) Frukt eller saftis funker godt for meg ved kvalme. På natta biter jeg tennene sammen og sovner til slutt. Hjelper også godt med noe drikke, rett i koppen suppe, te med honning eller sukker eller noe annet med karbohydrater som får meg over den verste kneiken før jeg klarer å spise.

En ting til: når jeg i 1 Trimester virkelig slet på natta så smurte jeg meg måltid (brødskive, litt frukt) i en skål som jeg hadde på nattbordet til natt måltid[emoji23] Hos meg er det i alle fall kun mat som hjelper mot kvalmen (utenom medisiner)

Jeg er flink til å spise litt rett før jeg legger meg og, det har hjulpet på kvalmen som har dukket opp på natta!

Jeg har ikke vært veldig plaget med kvalme. Men merker at det er trangt i magen, og at det nok påvirker hvor mye mat jeg har plass til. Er knapt sulten lenger, og om jeg spiser for mye søtt, eller for store mengder mat, så blir jeg uvel og småkvalm. Merker samtidig at det er greit å spise jevnt gjennom dagen, for blir også uvel om jeg ikke får i meg noe næring over tid. Så små, hyppige måltid er nok smart :-)

Jeg har vært plaget med kvalme/oppkast hele svangerskapet. Ikke funnet noe som virker desverre. Så har ingen gode råd å komme med. Var sånn igjenom hele svangerskapene med de andre også. Kjedelig og slitsomt i lengden, men heldigvis snart ferdig og dette blir siste gangen...

Jaa! Slet med kvalme frem til slutten av andre trimester. Hadde noen fine uker, før det for et par uker siden kom tilbake igjen.. Har mistet helt matlysten av varmen og, i tillegg til at jeg er plaget av halsbrann og sure oppstøt. Prøver å spise små måltider ofte, men blir ofte kvalm av å spise og ting kommer rett opp igjen. Gleder meg til å bli ferdig!!

Ja, har vært plaget med kvalme hele svangeskapet, men har dager uten kvalme. nå. Syns det er verre når jeg er litt forstoppet eller når jeg er ekstra sliten. Syns det lindrer litt med ingefær-te [emoji4] Tidligere brukte jeg postafen ved behov.

Sliter enda med oppkast og er 37+3. Svangerskapet er heldigvis snart ferdig :smiley-bounce015

Ja, sliter fortsatt med kvalme og oppkast. Får tett oppfølging med væskebehandling enda.

Back
Topp