Noen andre som sliter med å puste?

Des09Spirejuli12

Forelsket i forumet
Det er så tungt å puste.
Må slutte å spise etter middag i 4tiden. Tvinger meg selv til å spise litt før jeg legger meg, å da gjør det bare vondt å puste. Kan ikke gå med BH eller klær som strammer for da blir jeg kvalm å får vondt i hodet. Å spiser jeg litt for mye ender det med at jeg føler jeg absolutt ikke klarer å puste å det gjør kjempe vondt :S Kan ikke huske det var sånn sist heller ikke engang i slutten, så må si jeg gruer meg til slutten :(

Du har ikke lavt blodtrykk da? eller mangler jern?
Kanskje ta en tur til legen og sjekke?

Huff! Har samme jeg også,kan ikke spise meg like mett lenger,for da blir det tungt å puste. Og blir veldig fort andpusten!

Har samme problemet her, sliter skikkelig med pusten...mannen min ble visst i tilleg veldig bekymret om natten for ikke så lenge siden, han sa at det hørtes ut som om jeg ikke klarte og puste mens jeg sov..så han dyttet borti meg.

Har lavt blodtrykk ja, men ikke mangel på jern :S
Nå begynner det å gjøre vondt i ryggen (der hvor "englevingene" er) å blir kvalm :S Ekkelt:S

du har ikke asma fra før heller? som forsterker det hele?

Jeg også sliter litt med pusten, blir veldig fort annpusten å må stoppe opp med det jeg driver med får å ''innhente'' den igjen... jeg har kulde asma så dette var værst da det var kaldere ute.

Lavt blodtrykk har jeg også. Og jeg blir veldig lett kortpustet og får hjertebank. Jeg kan bli kortpustet etter at jeg har spist også.

Lavt blodtrykk fører til at hjertet slår fortere (økt puls) for å kompensere.
Økt puls kan føre til at du blir kortpustet. Du kan få hjertebank fordi hjertet jobber hardere.
Dette er ikke farlig, men veldig ubehagelig.
Smertene i ryggen kan skyldes at du blir stresset og anspent og spenner muskulaturen.

Vil tro det kan skyldes blodtrykket siden du blir dårligst når du slapper av om kvelden. Blodtrykket er jo som lavest når du sover også.

Men om du er bekymret ville jeg snakket med legen eller jordmoren din.

Æ har også te tider veldi tungt førr å pust, å blir vældi sliten, men nu har æ både lavtblodtrøkk å jern mangel.. :(  vess dt e længe sia du har sjekka jernet så anbefal æ at du jør dt, dt kanj fort dætt ned, å blir jern lagran tom, går dt utover blodprosenten, å da kanj æ låv dæ manj blir sliten. (hadde dt sånn sist svangerskap) Lykke te. :))

Jeg har også hatt litt problemer med å puste, men sist jeg var hos kiropraktoren, nevnte jeg dette, og han knakk opp ryggen min litt, han, og etterpå har det vært mye bedre. Han fortalte at det strammer seg fra øverst i magen, og rundt mot der hvor bh`en sitter bak ryggen, og dette kan forårsake kortpust og faktisk sure oppstøt. Så nå har jeg det helt fantastisk. Kanskje det kan hjelpe?

Ikke for å skremme, men jeg har vert veldig tung i pusten og hatt høg puls i det siste. På fredag la legen min inn på sykehus (bare fordi hun var smålig bekymret for blodpropp på lungen) og etter CT undersøkelse (da ALLE de andre undersøkelsene var fine) ble det påvist blodpropp i lungen min. Så jeg ville i allefall tatt en tur til lege og snakket med. Hadde ikke dette blitt oppdaget med meg kunne det endt fatalt!

Back
Topp