Noen andre som skal ta eller har tatt duotest?

Mødre som er over 38 år ved termin får tilbud om tidlig ultralyd og genetisk veiledning for å sjekke risiko for kromosomavvik. Gruer meg!
 
Aha! Det visste jeg men visste ikke at det heter duotest.

Masse lykke til ! Det går nok kjempe fint :love2
Duotest er navnet på blodprøven siden det er to hormoner som analyseres. Finnes også trippeltest, mener ha blitt fortalt den er det samme, men brukes ved flerlinger siden den analyserer en til.
 
Jeg har vært å fått veiledning og tatt blodprøve, og skal på UL kommende uke. Jeg har vært hos privat UL hvor hun så at nakkefold og nesebeinet var normalt, så jeg er ikke så nervøs for denne timen.
 
Jeg har vært, OG fått svaret. Det er så og si null prosent sjanse for at den lille i magen har kromosomfeil av de som sjekkes. Jeg fikk fantastiske resultat!

Her hvor jeg bor tar man ul og blodprøve samme dag. Men må vente en stund på svar fra blodprøvene. Jeg ble veldig beroliget etter UL, da spesialisten så at alt så helt fint ut. Og det viste jeg også blodprøven. Men var likevel nervøs i ventetiden.

Lykke til!
 
Sniker fra februar. Jeg har vært og var garantert like nervøs som deg. Satt som et vrak på venteværelse. Heldigvis var alt bra og svært lav risiko. Masse lykke til! :)
 
Masse lykke til :Heartred Jeg har tatt blodprøven, og skal på UL-undersøkelsen om 1 1/2 uke. Gruer meg veldig, ikke til selve undersøkelsen, men er nervøs for resultatet.
 
Tusen takk for svar og lykkeønskninger! Jeg fikk en ul i dag og nesebeinet var på plass men jeg må inn og ta ny ultralyd om to uker slik at de får målt nakkefold. Det var for tidlig i og med at jeg var 10+5 i dag. Blodprøven er tatt så da får jeg svar på begge deler på neste time. Gruer meg fortsatt men jordmor var veldig positiv og mente at alt så helt flott ut. Håper på det:Heartred
 
Tusen takk for svar og lykkeønskninger! Jeg fikk en ul i dag og nesebeinet var på plass men jeg må inn og ta ny ultralyd om to uker slik at de får målt nakkefold. Det var for tidlig i og med at jeg var 10+5 i dag. Blodprøven er tatt så da får jeg svar på begge deler på neste time. Gruer meg fortsatt men jordmor var veldig positiv og mente at alt så helt flott ut. Håper på det:Heartred
Godt det så fint ut nå. Lykke til om to uker
 
Tusen takk for svar og lykkeønskninger! Jeg fikk en ul i dag og nesebeinet var på plass men jeg må inn og ta ny ultralyd om to uker slik at de får målt nakkefold. Det var for tidlig i og med at jeg var 10+5 i dag. Blodprøven er tatt så da får jeg svar på begge deler på neste time. Gruer meg fortsatt men jordmor var veldig positiv og mente at alt så helt flott ut. Håper på det:Heartred
Så bra det så fint ut! Det er en spennende tid når man venter på resultater. Som regel er det heldigvis gode nyheter :)
 
Back
Topp