noen andre som opplevde at riene begynte med 5 min mellom?

Baby nr. 2

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
som det står i overskriften så begynte riene mine med 5 min mellom fra første rie og jeg lurer på om dette er vanelig? er bare noe jeg har blitt sittende å tenkepå :p
fikk liksom beskjed om at det ville gå mer mellom og at jeg skulle ringe føden nå det var 5 min mellom..
trodde det var maserier jeg så utsatte å dra til sykehuset noen timer :p alt gikk jo kjempefint hadde 5-6 cm når jeg ankom sykehuset, og jeg hadde en kjempefin fødsel.
fikk bare beskjed av jordmor på sykehuset at hvis jeg skulle ha en til og fødselen begynte likt måtte jeg skynde meg til sykehuset :p
 
Jepp, jeg startet rett på med 3-4 min i mellom, vannet gikk og hadde 7cm etter under 2 timer etter første rie. Dette var mitt første barn.
 
ok, hadde bare ikkje hørt om det før :) så ble litt nyskjerrig.
dette var og med mitt første barn.
 
jeg hadde 10 min mellom,men hadde sterke rier så 7 cm på halv annen time:) de siste riene var selfølgelif tettere. Veldig fornøyd med fødselen!!!:)
 
Jeg hadde ca 10 min mellom, men det tok ikke så lenge før det var bare 2-3 min mellom.... Riene var korte, bare 30 sek, så jeg trodde det var maserier. Litt stresset for at det gjorde så vondt allerede da! Men det viste seg å være effektive åpningsrier, og det tok bare 2t fra 4 cm til lillegutten var ute. Men jeg er andregangs, da. Med første fulgte jeg litt mer "malen" som man leser om i bøker og på nettet.
 
Jeg hadde korte og intense rier.. 3-4 min i mellom maks, varte i 10-20 sekunder. Var vel 1,5 time i det de kaller aktiv fødsel før han ble født (ca 30 min i fra jeg kom inn på fødestua til han ble født og da stod jeg 15 min i dusjen etter at jeg kom på fødestue).

Dette var nr 3 :)
 
Det var vel rundt 6 min mellom riene den første timen. Så var det bare 2-3 min maks etter det (fra første "åpenbare" rie til han var ute tok det bare tre timer denne gangen - min nr.2). Med første var det kanskje noen runder med opp mot 10 min mellom, men det var ganske rett på 5 min mellomrom da også.
 
Ja, mine startet med 3 minutter mellom med én gang, og varte ca 1 minutt. Fødselen startet med vannavgang, rier med en gang etterpå, og ungen var ute 5 1/2 time senere.
 
jeg begynte med 5 min mellom og det hadde jeg helt til pressriene :) hadde ligget med full åpning i 5 timer og venta på at pressriene skulle komme, da syns de jeg hadde ligget lenge nok og da tok de vannet, og da tok det 5 min før pressriene begynte og tok 19 min med pressrier til hun var ute :)
hadde en fantastisk fødsel lå i badekar i 4 timer før de ville ta vannet mitt og da var jeg oppe og gikk litt før jeg fikk stå i prekestolen og presse men ble så sliten at de 2 siste pressriene ble i senga.
fikk akkupunktur for å få slappe av og det var gull verdt :) glad mannen var med for i badekaret sovnet jeg mellom riene så var glad jeg hadde han til å holde hodet over vannet ;)
alt i alt en mye lettere fødse enn jeg hadde forventa og trodde det skulle gjøre mye mer vondt og :p
håper at hvis vi skal ha en til at det går like lett :) fikk beskjed av jordmor at jeg fortjente en så lett fødsel etter alt det kjipe jeg hadde i svangerskapet :p
 
Back
Topp