Noen andre som klør.

lyse gul

Glad i forumet
Jeg klør litt over hele kroppen, holdt på i noen i uker nå. Om natta klør jeg under beina også. Det er ikke så ille at jeg klør meg rød eller at det er plagsomt enda. Men jeg legger merke til det hele tiden. Dette er ikke mat eller allergi så tenker at det er svangerskaprelartert.

Noen som har det likt eller har opplevd dette i tidligere svangerskap?
 
Sniker; høres ut som svangerskapskløe. Om det er i mild grad, så er det som regel greit; bare smøre godt (helst rett etter dusj e.l.) og bruke milde såper.
Om det derimot blir intens kløe, spesielt mot tredje trimester, så bør det sjekkes leververdier på en blodprøve.
Litt kløe er normalt, men intens kløe bør sjekket opp :)
 
Jaa!!! Jeg klør, og jeg klør snart ihjel:arghh:
jeg klør ekstremt på ryggen, men også noe inni hender.. verst mellom puppene, der har jeg klødd meg til brannsår:banghead:
Skal til jordmor på torsdag, håper virkelig hun har noen gode tips.. fordi jeg setter meg opp i søvne og klør som en gal! Samt at samboer må klø meg så fort han har mulighet..
legger også merke til kløen hele tiden:rolleyes:
 
Jeg slet også med dette! Klødde meg til blods på hele kroppen, forstyrret nattesøvn og alt. Så lenge det ikke er inni håndflater, eller under fotsålen, så sa legen at det ikke er farlig. Han skrev ut aerius til meg, og det tok et par dager før det funket, men nå klør jeg tilnærmet ingenting! Det var en magisk kur for meg, anbefaler det på det sterkeste!!!
 
Ja,merker det spesielt godt når jeg legger meg klør litt her og litt der, utrolig irriterende
 
Klør litt mer på leggene… men kanskje pga tørr vinter.
Derimot har jeg fått så legg kramper de siste nettene? :(
 
Klør litt mer på leggene… men kanskje pga tørr vinter.
Derimot har jeg fått så legg kramper de siste nettene? :(
Anbefaler ullsokker mot krampe! For meg fungerte det :hilarious: Noen har også bare en ulltråd de knyter rundt ankelen, veldig merkelig men de sier det funker:bag:
 
Anbefaler ullsokker mot krampe! For meg fungerte det :hilarious: Noen har også bare en ulltråd de knyter rundt ankelen, veldig merkelig men de sier det funker:bag:
Hm . Jeg tror jeg skal forsøke magnesium :) men begynte også da jeg gikk tom for gravid vitaminene, kjøpte nye i dag. Er trankapsler der og omega3 vet jeg har lindret krampene før så kan være årsaken.
 
Klør som bare det! Har atopisk eksem fra før, som har vært stabil det siste året. Men nå klør jeg masse igjen, særlig på puppene haha
 
Klør litt mer på leggene… men kanskje pga tørr vinter.
Derimot har jeg fått så legg kramper de siste nettene? :(
Jeg hadde en god del leggkramper sist graviditet. Har bare hatt det et par ganger så langt denne gangen, men forbereder meg på mer ;)
 
Klør litt, men føler det er mer pga tørrhet. Jeg har også hørt at ullsokker kan hjelpe ;)
 
Krampene mone forsvant momentant når jeg fikk begynt på gravid vitaminene igjen. Mistenker det er omegaen som er god mot krampene, har erfart det i tidligere svangerskap :) klør jeg og men er veldig tørr i huden, sikkert pga luften men nok og hormonelt.
Tørr i ansikt og.
 
Klør helt besatt på ørene, merker de er helt varm og huden veldig tør :bored: utrolig rart egentlig
 
Sniker fra oktober gruppa.
Jeg har også ekstremt med kløe i hele kroppen. Begynte etter uke 28. Ble helt gal da jeg ikke fikk sovet og tok en tur til legen.
Fikk skrevet ut noen allergimedisiner og en kortisonsalve til å smøre på. Jeg klør litt fortsatt, men stor bedring. Det viktigste er at jeg får sovet om natta
Fikk også tatt noen blodprøver for å utelukke alvorlig svangerskapskløe. Men har ikke fått svar enda, men jeg tviler på at det er det. Det har nok med hormonene å gjøre og forandringer i huden. Men alltid viktig å sjekke kløen med blodprøver.
 
Back
Topp