Noen andre som jobber i barnehage?

Emmy3

Glad i forumet
Jeg bare lurer på om det er noen andre her som jobber i barnehage??

Jeg gjør det selv og synes det begynner å bli ganske slitsomt etterhvert som magen vokser og rygg og bekken merker det mer. Pluss at det er en mentalt slitsom jobb med mye støy og høyt energinivå hele tiden.

Hvis noen av dere jobber i barnehage...
Hvordan har dere det? Er dere i jobb 100% enda? Jobber dere med store eller små barn? Har dere fått noe form for tilrettelegging på arbeidsplassen?
Håper for øvrig alle har det bra [:)]

Jeg jobber på småbarnsavdeling. Syns egentli ikke det er så tungt, men sliter med en prolaps så derfor er jeg sykemeldt nå. jeg har fått masse hjelp!  Jeg fikk en ekstra person som var der å tok de tunge løftene for meg.(visst du jobber i en IR-bedrift så kan dere søke om midler til dette) Pluss at jeg på slutten fikk bytte til annen avdeling. Problemet ble at det var tungt for ryggen min å stå hele dagen, og tungt å sitte på harde benker, gulv og sandkassekanter.... er nå halvveis i 4ukers sykemelding, å håper på å gå tilbake i aktiv når de neste ukene er gått...men tviler egentli på det...

Jeg har 60% stilling

Hei... eg og jobber i bhg.. jobber 60% på småbarnsavdeling. Kjenner at det er nok.. Formen går litt opp og ned. For nokon veker sidan tenkte eg at eg ikkje kom til å holde i jobb til november eingong, men akkurat no so er eg i veldig fin form. Men kjenner det i rygg og bekken..... Det er delvis tilrettelagt. Eletrisk stellebord, og flinke medarbeidere... Men det vanskeligeste er vel å begrense seg sjølv. . Men eg jobber jo berre 60%. Trur neppe eg hadde klart samme jobb i 100% akkurat no.

Jeg jobber som ped.leder på 3-5års avdeling 100% til vanlig. Etter sommeren jobbet jeg først aktiv ca60% på avdeling og kontor. Etter at jeg begynte med gradert sykemelding i-skulle jobbe 60%- ble det vanskelig med tilrettelegging og litt jobbing hver dag så jeg måtte jobbe hele dager. Det funka svært dårlig for meg... Selvom kvalmen var avtagende hadde jeg ikke med meg hodet og ble stressa over å ikke ha den oversikten jeg pleide å ha, og skulle ha. Fikk beskjed av legen om at jobben skulle tilrettelegge IA-bedrift osv. Styrer ville ikke tilrettelegge mer (var mange som trengte det samtidig).... Begynte da å jobbe 40% På legekontroll i oktober snakket vi om jobb og jeg fortalte at det funka dårlig å jobbe på avdeling pga stress og at jeg følte meg utilstrekkelig. Legen ga meg et skjema om svangerskapspenger fordi jeg ikke var syk var det ikke nødvendig med sm. (Får heller svangerskapspenger enn sykepenger) Dette skjema ga jeg til styrer som skulle skrive under på at hun ikke kunne tilrettelegge, men da kunne hun visst det likevel så nå jobber jeg to dager i uka på kontor [:)][:)][:)][:)]

Jeg jobbet på småbarnsavdelingen 100% som vikar i en mnd før jeg ble sykemeldt. Bekkenet orka det ikke.. Så nå henger jeg bare hjemme.. Veldig kjedelig å være i ny jobb i bare en mnd, skulle egentlig klart meg til jul. Men man må høre på kroppen..

Og jeg jobber 100 prosent som ped.leder på småbarnsavdeling. men er 20 prosent sykemeldt nå. hjelper litt på rygg og trøtthet det. men tror nok at jeg kommer til å redusere enda litt til før permisjon. men det får vi se!! satser på å jobbe så lenge jeg kan! men helsa kommer først!![:)]

Hei!
Jeg er pedagogisk leder i en barnehage på smpbarnsavdeling. Der er det barn som ikke kan gå enda, så det blir en del løft. Men det er mye en kan tilrettelegge selv. OG det hjelper med flinke medarbeidere som forstår min situasjon.
Er helt frisk og da er det ikke vits i å henge hjemme. Spurte legen litt om det for eg merker jo at eg blir mer sliten nå enn før og merker det når jeg sitter ved bordet og skal rydde leker at det er vanskelig å bøye seg.
Legen mente at eg bare måtte bruke egenmeldingsdagene mine nå før eg går ut i permisjon. Da slipper jobben at eg er lenge ute i sykemelding også. For har merket i disse svineinfluensa tider går det ikke å ta avspasering. Vi blir oppringt og må komme tilbake på jobb for å jobbe.
Jeg er ikke så flink til å kjenne at jeg trenger å slappe av. Men nå når jeg tok meg litt fri var det faktisk deilig med litt avkobling fra jobben og kun tenke på seg selv.
Så folkens: Lytt til kroppen! Den vet hva vi trenger av hvile osv:)

Eg er så glad at helsa mi holder ut det å vere student i bhg no, eg treng sårt å fullføre denne praksisen[:)][:)]

Jeg jobber på en småbarnsavdeling, og er nå sykemeldt 30% pluss at jeg får tilrettelegging på jobb siden jeg har bekkenløsning. Har en person på meg som gjør de tingene jeg helst skal unngå å gjøre.
Tror det at sykemelding vil bare øke på fra desember av, merker det blir tyngre og tyngre å jobbe

Jeg jobber som styrer i en barnehagen og har kraftig bekkenløsning. Vi er en IA (inkluderende arbeidsliv) bedrift, noe som gjør det enklere for arbeidsgiver å tilrettelegge, da man kan søke om midler fra NAV til f. eks vikar som tar de tyngste løftene hvis man jobber på avdeling eller heve- og senkestellebord. Det skal nevnes at arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge så langt det lar seg gjøre uansett om man er IA bedrift eller ikke.
Jeg blir glad når jeg leser at så mange har arbeidsgivere som tilrettelegger slik at man kan være lengst mulig i jobb, det gagner enn selv og arbeidsplassen.[:)]
Hodet mitt er 100 % friskt, men kroppen (bekkenet) min er ikke det. Dette har min arbeidsgiver og jeg løst ved at jeg jobber kortere dager og tar med meg noe administrativt arbeid hjem.
Håper som flere andre her å være lengst mulig i arbeid.[:D] Lykke til mine flotte gravide barnehagekollegaer

Back
Topp