Noen andre som jobber i barnehage?

Sykkelfrue90

Andre møte med forumet
Er det fler enn meg her inne som jobber i barnehage? Idag er første dagen jeg har måttet kaste inn håndkle, grunnet kvalme.

Det er jo fortsatt kohorter i barnehagen, og ettersom det ikke er vikarer å ta av (for de er allerede «brukt opp») måtte kohorten jeg har ansvar for stenges, og barna må være hjemme med foreldrene idag. Føler sånn på dårlig samvittighet, og som om tårer og følelsene ikke sitter utenpå kroppen om dagen har jeg bare lyst til å gråte ☹️

Dette ble negativt kjente jeg, men måtte bare få det ut til noen!
 
Jeg gjør, men ble sykemeldt før jeg fant ut at jeg var gravid... ble rett og slett utbrent. Nå er vi så heldige at det er en nydelig vikar som har min kohort og jeg har verdens beste sjef så mine skuldre er ganske senket.

MEN hadde nok følt på akkurat det samme om situasjonen var lik som hos dere... er jo veldig leit at det er blitt slik at vikarer er sjelden vare i disse tider.
 
Det er ikke ditt problem, det er din arbeidsgiver som er ansvarlig for å ordne en stedfortreder. Som ikke nødvendigvis er så enkelt i disse tider, men fortsatt sjefens ansvarsområder.

Ikke så enkelt når man havner mellom barken og veden, og vanskelig å ikke føle dårlig samvittighet. Tenk at det er helt ekstraordinære tiltak nå og du skaper noe fantastisk inni magen din. ❤️
 
Jeg jobber i barnehage. Er delvis sykmeldt fra før pga jeg er utbrent. Har vikar for meg de dagene jeg ikke er på jobb. Om en blir sånn plutselig syk/må være hjemme så er det jo sjelden så mye annet å gjøre enn å sende hjem kohorten dessverre, men skjønner at en kjenner på dårlig samvittighet likevel<3 om du blir mye dårlig får du evt sykmelde det, da må de jo få tak i en mer permanent vikar.
Jeg er mest spent på hvordan jeg skal takle kvalme og oppkast i en barnehage og om det er lett at andre ser det og forstår jeg er gravid.
Har du fortalt?
 
Jeg jobber også i barnehage. Sa ifra til enhetsleder ganske tidlig slik at hun kunne ordne vikar hvis jeg skulle bli sykemeldt. Nå har jeg vært 100% sykemeldt i snart 3 uker og blir det nok noen uker til... Fikk akkurat rundet av foreldresamtalene før jeg ble sykemeld heldigvis. Men hadde jo barn på tilvenning så kjenner litt på det, at jeg gjerne skulle vært der for de. Har en leder som har stor forståelse heldigvis.
 
Jeg jobber i barnehage. Er delvis sykmeldt fra før pga jeg er utbrent. Har vikar for meg de dagene jeg ikke er på jobb. Om en blir sånn plutselig syk/må være hjemme så er det jo sjelden så mye annet å gjøre enn å sende hjem kohorten dessverre, men skjønner at en kjenner på dårlig samvittighet likevel<3 om du blir mye dårlig får du evt sykmelde det, da må de jo få tak i en mer permanent vikar.
Jeg er mest spent på hvordan jeg skal takle kvalme og oppkast i en barnehage og om det er lett at andre ser det og forstår jeg er gravid.
Har du fortalt?

Jeg fortalte ganske tidlig, nettopp for å ha forståelse fra styrer og kollegaer på avdelingen dersom jeg skulle bli dårlig eller må komme litt senere på jobb, men idag var det så ille at det rett og slett ikke ville latt seg gjennomføre å dra på jobb.
 
Jeg jobber i barnehag, blir nok krise om jeg blir borte, har heller ikke nok vikarer og er allerede noen som er ute... Men som di andre sier, det er ikke din feil og den samvittighet du sitter med må du kaste langt vekk :happy7
 
Back
Topp