Noen andre som ikke føler seg klar enda?

Lillejordbær

Flørter med forumet
Hei! Jeg har under 5 uker igjen og føler meg absolutt ikke klar enda :rolleyes: Det er så rart at det skal komme en liten person snart og klarer ikke helt å forstå det enda. Og fortsatt drit redd for å føde:confused: håper det blir bedre de neste ukene. Er det flere som ikke føler seg helt klar enda?

Kjenner meg igjen i det fra sist. Babyen og ikke minst alt den fører med seg er jo ganske abstrakt og derfor stort å ta innover seg på forhånd. Det er så mange ukjente faktorer.

Fødselen ble jeg klar til ved å bli lei nok av å være gravid. Til slutt hadde jeg bare behov for å få ut den ungen. Jordmor mente det var et tegn på at fødsel nærmer seg, en uke etter kom babyen.

Du kommer nok dithen på et vis du også!

Hei! Jeg har under 5 uker igjen og føler meg absolutt ikke klar enda :rolleyes: Det er så rart at det skal komme en liten person snart og klarer ikke helt å forstå det enda. Og fortsatt drit redd for å føde:confused: håper det blir bedre de neste ukene. Er det flere som ikke føler seg helt klar enda?
Var sånn med første, va ikkje klar i det heile. Og så forberedt på maks overtid at eg fekk sjokk når vatnet gjekk 6 dager før termin :hilarious:
Følte meg litt meir klar med nummer 2...
Denne gongen e eg fortsatt langt fra klar, får forhåpentligvis dato for igangsettelse i måro så håpe eg får litt gang i klargjøringa etter det :-p

Ja! Folk sier sånn "nå er du vel lei", "du håper vel de siste ukene går raskt", men egentlig føles det tryggest å bare være gravid :p Har kost meg veldig med å ha baby i magen. Nå har vi snart ikke mer praktisk å fikse før fødsel, og da går det mer og mer opp for meg at neste steg er å få barnet. Litt overveldende å ikke vite hvordan det blir å gå gjennom fødsel og få livet snudd på hodet etterpå. Men gleder meg også da, så det er egentlig mange følelser på en gang.

Var mye mer klar med nr 1 på denne tiden. Nå er det mer ambivalent, fatter ikke helt at det kommer en baby om bare +/- 5 uker, har mange småting jeg vil ha gjort før baby kommer og jeg vet at jeg går en travel tid i møte med nyfødt. Samtidig er jeg lei av å være tung og stor, og gleder meg veldig til babykos ❤️

Nå med nr 2 er jeg klar. Lei av å være stor og dårlig mor for storesøster.

Med nr 1 var jeg ikke klar, og skjønte heller ikke hva slags system som kunne sende meg hjem med et levende barn etter bare 3 dager på sykehus! Skulle det lille sårbare vesenet bo hjemme hos oss? Heldigvis går det seg som regel fort til.

Med førstemann følte jeg meg ikke klar, så jeg skjønner hva du mener, og tror det er veldig vanlig å føle det slik. Men det går seg gjerne fort til :Heartred
Føler meg mer klar denne gangen, om det er tilfeldig eller noe som kommer med at man har vært gjennom det før vet jeg ikke.
For meg hjalp det veldig sist gang å se på fødeavdelingen, og se alle de forskjellige typene fødsler, og at det går bra :)

Har følt meg overraskende lite klar fra den siste måneden og frem til nå. Trodde jeg allerede skulle være ganske utålmodig siden denne babyen er så høyt ønsket og lengselen har vært så stor. Synes det hjalp veldig når vi fikk på plass alt av utstyr og organisert i skuffer og skap. Da føltes det plutselig mer «ekte», hehe! Og har nå fått mer ro til forberedelser som fødebrev, repetere litt av det jeg har satt meg inn i før om fødsel, barsel, amming, bæring osv. og hvile rett og slett. Er 36+4 i dag og tror det blir bra med permisjon fra neste uke i tillegg :) men synes fortsatt det er ganske sprøtt å tenke på at det faktisk er en baby inni denne magen!

Føler det samme som deg :oops:
Har også 5 uker igjen, og trodde egentlig jeg skulle føle meg mere klar, nå når alt er klart og det bare er ventingen igjen.... Prøver å lese litt om fødsel og tiden etterpå, syns det er sykt vanskelig å forbedre seg på den fødselen :rolleyes:

Har vært litt frem og tilbake egentlig. Vi er jo en så fin trio hjemme nå og det føles rart at det kommer til å snues helt på hodet. Men det kommer jo til å bli bra. Er nok det at jeg gruer meg litt til fødsel og håper å unngå ks som sist og heller få en litt annen start på barseltiden denne gangen. Så noen dager er jeg pessimist andre dager en optimist. Til syvende og sist blir det veldig stas med en liten klump å kose med og det gleder vi oss veldig til:happy:

Jeg føler meg veldig klar til å bli kvitt magen og plagene. Har fått litt problemer med pust, mye nedpress, hetetokter, problemer med å gå pga nedpresset, søvnproblemer etc...

Men samtidig føler jeg meg for sliten til å gå igjennom en fødsel for det tar jo all energi og mer til. Jeg har litt å gjøre frem til uke 39 så på en måte håper jeg at han holder seg inne frem til da, men på en annen måte er jeg klar for 0 bli kvitt alle gravid plagene:shifty:

Jeg har 3-4 uker igjen og kjenner meg sånn passe klar. Gikk ut i permisjon idag, så jeg tror at fremover vil jeg bli mer klar. Det er nummer to, så jeg er egentlig mest spent på hvordan hen vil takle å få et søsken!

Ellers er kroppen veldig tung og babyen dytter så kraftfullt opp mot ribbeina at jeg begynner å glede meg til den kommer ut!

Klar og klar.... Har ikke levert inn søknad om foreldrepenger enda engang :hilarious: :bag:

Men hun må gjerne komme altså :laughing002

Føler det på akkurat samme måte som deg.:Heartred Nærmer seg mer og mer og føler meg ikke klar enda.:oops::rolleyes: Fortsatt en del småting som skal gjøres, og energien er ganske på bunn.:wacky:

Trodde jeg skulle føle meg veldig klar, men det er kanskje ikke gått opp for meg enda at livet snart skal snus på hodet :dance018

Følte meg ikke helt klar, startet permisjon på tirsdag. Dro til legen på fredag for å skjekke blodtrykket. Ble sendt videre til sykehuset grunnet fare for svangerskapsforgiftning. Fikk beskjed om at jeg vil bli satt i gang, ble litt paff og tenkte hjelpes! Men nå kommer han snart og det blir fantastisk. Var spent på hvordan det ble med samboer når det gjelder korona. Ligger foreløpig på dobbeltrom alene og han kan komme og gå som han vil, innen 10-22. ikke har vi blitt testet. Det er ganske fullt på Drammen sykehus og jeg håper inderlig på familierom etter fødsel.

Etter en uke i permisjon følte jeg at jeg hadde funnet roen skikkelig og blir mer og mer klar for hver dag som går, men ikke veldig utålmodig ennå. En uke igjen til termindatoen nå og gleder meg til å få møte lille mini! :joyful:

Back
Topp