noen andre som har svangerskapsdiabetes?

Snorkmaiden

Glad i forumet
Jeg har muligens dette, skal til legen og få dommen neste mandag, og er veldig spent på hvordan dette "behandles" ? Om det er en standard over hele landet, eller om det er tilfeldig hvordan det blir fulgt opp ? Jeg lurer også på om det er noe jeg burde huske og forlange ?

hmm jeg vet ikke noe om dette, men lurer litt ang dette selv.. skal du på kontroll ?? og være fastende fra morgen av? jeg fikk en slik time, men legen sa ikke hvorfor.. ... hmmm

Jeg var på glukosebelastning for en uke siden, fikk svar i dag, den siste blodprøven var visst litt høy, men kontordama visste ikke hvor høy den måtte være før man gjorde noe...

Møtte fastende på glukosebelastiningen ja, tok en blodprøve, drakk vann med fruktsukker i, også måtte jeg sette meg på venteværelset og vente i 2 timer, så tok de en ny blodprøve... Lykke til, ca det kjedeligste jeg har brukt tia mi på hittil :P

jeg fikk svangerskapsdiabetes sist svangerskap, i uke 35, så venter bare på det denne gangen da det er veldig stor sjangs for å få det igjen når du har hatt det tidligere.

jeg ble satt på insulinsprøyter å måtte passe veldig på hva jeg spiste. ungen ble veldig stor, så ble satt igang 2 uker før tiden.
Lykke til, det går nok bra uansett utslag.

du, meg og mini skrev:
jeg fikk svangerskapsdiabetes sist svangerskap, i uke 35, så venter bare på det denne gangen da det er veldig stor sjangs for å få det igjen når du har hatt det tidligere.

jeg ble satt på insulinsprøyter å måtte passe veldig på hva jeg spiste. ungen ble veldig stor, så ble satt igang 2 uker før tiden.
Lykke til, det går nok bra uansett utslag.

Takk for svar !

Husker du hva blodsukkeret ditt lå på etter testen ? (sikkert vanskelig å huske men :P )

Ok, da vet jeg at det er slik prøve jeg skal ta.. fint at de forteller meg.. nå blir jeg litt nærvøs :/ jeg skulle møte opp fastende og være der i over 2 timer.. han sa noe med drikke greier også.. da vet jeg nå at det er slik test.. Håper ikke jeg har dette :/

jeg prøvte å ta den testen 2 ganger, men kastet bare opp, så fikk med meg blodsukkerapperat å målte fastende å etter hvert måltid. lå på 11 fastende om morgenen å det var veldig høyt, skal være under 5, så ble satt på insulinsprøyer med en gang, samme dag.

du, meg og mini skrev:
jeg prøvte å ta den testen 2 ganger, men kastet bare opp, så fikk med meg blodsukkerapperat å målte fastende å etter hvert måltid. lå på 11 fastende om morgenen å det var veldig høyt, skal være under 5, så ble satt på insulinsprøyer med en gang, samme dag.

Da er jeg spent på hva legen mener jeg skal gjøre, og hvor "ille" det er..

Back
Topp