Noen andre som har stoffskifte problemer?

MiO04

Glad i forumet
Har påvist høyt stoffskifte etter fødselen, vet ikke om jeg har hatt det før også, men mest sannsynlig ja for har etter førstemann prøvd å gå opp i vekt uten å vellykkes. Står på 55kg og klarer aldri å nå mere enn det. Var hos legen pågrunn av det med vekt, men steden for å ta et stoffskifte prøve tok hun blodprøver for å se om jeg hadde høyforbrenning og den var normal.

Den nye fastlegen fant fort ut at jeg hadde det etter blodprøver og henviste meg til sykehuset for videre behandling, for 2 uker siden merket jeg at jeg har fått en så stygg klump i halsen som kalles STRUMA og har bare vokst siden. Har ikke hatt mer kontakt med lege og skal til sykehuset den 21.juli, synes det var litt lenge til.

Noen andre som har det eller kjenner noen som har det som kan gi meg noen anbefalinger evn. berolige meg litt[&o]?

Du kan berolige deg med at stoffskifteproblemer enkelt løses med medisiner! Har ei venninne som fikk struma, sleit veldig med formen men blei god som gull med riktig behandling! :) Selv har jeg fjernet skjoldbruskkjertelen pga kreft og formen min blei så utrolig mye bedre etter operasjon og med tabletter! Under svangerskapet blei jeg fulgt opp hele tiden og måtte øke dosen etterhvert som stoffskiftet blei lavere. Men en måned etter fødsel var jeg tilbake til normalen igjen! :)
Masse lykke til! :)

Her spiser vi fisk hver onsdag men tar aldri tran, men passer alltid på at barna mine tar tran hverdag.
ORIGINAL: LindaH84

Struma har jeg hørt om. Det kan man visst få hvis man spiser lite fisk bl.a. Så her er vel sjansen stor for at jeg får det siden jeg ikke spiser fisk..

Takk for svar! Har hørt at man må ta medisiner hele livet, er det sant?
forsvinner Struma av medisiner eller må man operere den bort?

Tusen takk for svar[:)]
ORIGINAL: Virra78

Du kan berolige deg med at stoffskifteproblemer enkelt løses med medisiner! Har ei venninne som fikk struma, sleit veldig med formen men blei god som gull med riktig behandling! :) Selv har jeg fjernet skjoldbruskkjertelen pga kreft og formen min blei så utrolig mye bedre etter operasjon og med tabletter! Under svangerskapet blei jeg fulgt opp hele tiden og måtte øke dosen etterhvert som stoffskiftet blei lavere. Men en måned etter fødsel var jeg tilbake til normalen igjen! :)
Masse lykke til! :)

Ved struma erskjoldbruskkjertelen forstørret. Skjoldbruskkjerrtelen lager hormoner - ett av de er det som styrer stoffskiftet.

Back
Topp