Noen andre som har opplevd lignende?

Håperpådesember2020

Flørter med forumet
Har min bakgrunn med 3 sa og 1 ma, to friske barn.

Eg er med i et studie som gir ekstra ul. Studiet er i regi av sykehuset men denne gang var det en pensjonert gyn som utførte og eg vil tro at de ikke har det aller nyeste og beste ul apparater.

Hadde første ul i uke 6. Først såg ikke legen noe i livmor og spurte om eg hadde tatt test nylig, og eg hadde jo 3+ noen dager før.
Så begynte han og lete ut mot eggstokkene, kunne ikke se noe.
Sjekket på nytt i livmor og helt helt oppe i livmor fant han endelig en fostersekk.
Men det låg så langt oppe at det var vanskelig å se med innvendig ul så måtte over til utvendig ul.
Såg tilslutt ett lite foster med hjerteaktivitet. Fikk dårlige målinger pga utvendig ul så fikk ny time neste uke, men målte ca 6 uker.

En uke etter blir vi enig om at eg ikke skal tømme blære før ul i tilfelle og begynner med innvendig. Har er stille lenge, måler og styrer på. Før han sier at han ikke finner fosteret og at det ser ut så det er noe, ikke mye blod i livmoren. Eg ble jo satt ut så fikk meg ikke til å be han om å sjekke med utvendig siden det var jo med den han fant uken før. Har kun hatt litt rosa på papiret som eg også hadde noen dager før første ul når vi såg hjerte.

Kjenner eg har litt problemer med å godta konklusjonen hans og har bestilt meg time privat i morgen. Håper jo selvfølgelig at han har tatt helt feil men det har han jo sikkert ikke..

Noen som har opplevd noe lignende?
 
Kan oppdatere med at eg på mandag oppsøkte Volvat for en ny vurdering. Klarte ikke slå meg til ro med at fosteret bare var forsvunnet på en uke.

Gyn sjekket livmorhals, såg bra ut. Tok innvendig ul og sier raskt, her seg eg både foster og liv. Helt utrolig! Foster er akkurat så stort som forventet og alt ser fint ut. Er i sjokk og gyn på Volvat skulle ta det videre til sykehuset. Skremmende at det skal gå an, men og veldig lettet selvfølgelig.
 
Så gode nyheter!
 
Så godt å høre!
Ville bare si at da jeg tok ul så ba gyn meg spesielt om å tømme blæra, hun fant ikke noe først. Etter toalettbesøk og bytte av ul apparat så vi to fostersekker, ene med fosteranlegg i. Det gikk ikke veien, men tenk om man hadde stolt på de her som ikke finner noe da. Det er skremmende.
 
Så godt å høre!
Ville bare si at da jeg tok ul så ba gyn meg spesielt om å tømme blæra, hun fant ikke noe først. Etter toalettbesøk og bytte av ul apparat så vi to fostersekker, ene med fosteranlegg i. Det gikk ikke veien, men tenk om man hadde stolt på de her som ikke finner noe da. Det er skremmende.

Ja tenk om eg hadde fått en pille... Kjente jo der og da siden det hadde vært tull gangen før og at eg ikke hadde tatt noe kun på hans konklusjon. Var jo samme maskin i januar når eg hadde MA, men heldigvis var det først påvist et annet sted. Hadde det kun vært der og endre med medisinsk abort, hadde eg tenkt mye på om det var rett.

Trist at det ikke gikk veien for deg!
 
Ja tenk om eg hadde fått en pille... Kjente jo der og da siden det hadde vært tull gangen før og at eg ikke hadde tatt noe kun på hans konklusjon. Var jo samme maskin i januar når eg hadde MA, men heldigvis var det først påvist et annet sted. Hadde det kun vært der og endre med medisinsk abort, hadde eg tenkt mye på om det var rett.

Trist at det ikke gikk veien for deg!
Jeg nekta å ta Cytotec før de sjekka meg igjen aktuelle dagen. Da hadde fostersekken begynt å klappe sammen, så hadde nok skjedd om kort tid uansett. Hadde jeg ikke følt meg trygg på konklusjonen deres hadde jeg aldri tatt tablettene. Godt sykehuset får en tilbakemelding på dette.
 
Uff ikke greit. når jeg hadde MA i fjor så ble d oppdaget av privat gyn. Ble viderehenvist til sykehuset for kontroll og evt abort. Var da 9+3. Jeg hadde ikke klart å nøyd meg med Kun en kontroll der d ikke var sikkert hva vi så. Jeg klarte selv å se at det ikke var hjerteslag. Og baby var så stor at det var ikke noe problem å se. Hva var poenget med hele forskningen hvis de ikke klarer å se noe på ul?
 
Back
Topp