Noen andre som har opplevd dette?

Ønsker_andre_♡

Glad i forumet
Vi bestemte oss i desember for å få barn. Det var først i slutten av desember jeg sluttet på p-ring. Har tidligere gått ca. 8-9 år på p-pille (så husker ikke hvordan min syklus var).
De to første prøveperiodene var korte, 21 og 23 dager. Min lutealfase var veldig kort, og jeg begynte med småblødninger ca 7 dpo som utviklet seg til mens et par dager senere. Jeg har da hatt murringer nederst i magen, og litt ømme bryst, men det har nok vært pga at jeg ventet mens.
Denne perioden fikk jeg ikke max positiv el-test før dag 23 og 24. Jeg hadde murringer rundt dette, som avtok litt uken etter. Brystene og brystvortene har vært øme siden. På dag 30 fikk jeg små murringer, som jeg har opplevd tidligere. Er på dag 33 nå, og murringene har vært skikkelig ille de siste dagene. Det kommer litt i bølger, men når det kommer er det veldig kraftig. Jeg kan kjenne det i korsryggen og litt nedover lårene. Og murringene er lokalisert både på midten og utover sidene, varierer litt hvor jeg kjenner de.
Jeg har ikke fått småblødninger ennå, men det kan være fordi jeg tar Wild Yam denne perioden. Jeg tør ikke tro jeg er gravid. Har ikke noen andre tydelige symptomer. Og de ømme brystene er ikke spesielt harde.
Det jeg mistenker er at den ustabile syklusen min bidrar til disse murringene? Er det noen som har opplev det samme?

Hei. Denne var posta feil, så flytta den til Generelt for deg. Då får du nok fleire svar :-)

Det kan være ustabil syklus etter prevensjonsbruk. Det er heller ikke uvanlig at en får mye nye symptomer når en slutter på hormoner. Jeg følte meg gravid hver mnd jegO.o var skikkelig øm i puppene og hadde mye murringer. Det er kroppen som trenger å ordne opp. Ta en test så får du svar:) lykke til!

Jeg hadde ømme bryster som ikke var spesielt harde, og murringer i magen som jeg aldri hadde hatt før. Jeg har aldri hatt det før mensen så derfor tok jeg en test. Og den var positiv :)
Kan jo være som andre sier også, at det er fordi du har sluttet på hormoner. Kroppen forandrer seg jo over tid, og når man går så lenge på piller så merker man kanskje ikke det på samme måte som hvis ikke. Lykke til med å ta en test, og lykke til med prøvingen :)

Kan være kroppen som trenger å stabilisere seg pga prevensjonsslutt. Jeg merket ikke forskjell på dette selv da jeg sluttet på pilla, men da jeg ble gravid hadde jeg småømme bryster (ikke harde), murringer og kvalm. EL-testen ble nesten positiv på CD 22/23, men EL hadde vært en uke tidligere...

Takk for svar! Jeg har tatt test og den var negativ. Hvis jeg er gravid (tviler) er det mulig det er for tidlig å teste. Jeg tror jeg er 11 dpo i dag. Har samme murringer, ømme bryst, og ennå ingen mensen. Hvis jeg trekker inn magen, eller kjenner med hånda nederst på magen er jeg litt øm. Vil jo så gjerne at det skal ha klaffet denne gangen, men kjenner meg selv så godt at jeg sikker på at det er kroppen som tuller.

Er bare å vente og evt ta en test om den ikke kommer. Lykke til da, kan jo være du er heltid :)

Takk :-) men er litt mer bekymra i dag. Kom på at jeg er 12 dpo. I dag har det ikke vært vanlige mensmurringer. Jeg har hatt så sterke smerter av og til at jeg kunne ha ropt høyt ut. Jeg klarer ikke stå oppreist når det virkelig setter i. Så jeg er usikker på om alt er som det skal...

Takk :-) men er litt mer bekymra i dag. Kom på at jeg er 12 dpo. I dag har det ikke vært vanlige mensmurringer. Jeg har hatt så sterke smerter av og til at jeg kunne ha ropt høyt ut. Jeg klarer ikke stå oppreist når det virkelig setter i. Så jeg er usikker på om alt er som det skal...
Da ville jeg tatt en tur til legen for å være på den sikre siden.

Jeg har problemer med at kroppen ikke greier å stabilisere seg etter p pille bruk. Og det høres likt ut. Ingen mens er lik. Den ene mnd merker jeg ingenting og neste mnd må jeg ta paracet for å kunne reise meg opp av sofaen. Skjønner ikke hvorfor de anbefaler noe sånt når det tar så lang tid før man er normal igjen. Jeg slutta i juni og sliter fortsatt. Fikk ikke normal syklus før jeg ble gravid sist heller.

Umulig å si om det er mens eller graviditet. Skjønner godt at du lurer. Du må nok bare ta en test.

Ang det å småblø 7 dpo og så få mensen kan være en festeblødning men så satt den ikke allikevel. Derfor ble syklusen kort.

Back
Topp