Noen andre som har opplevd dette?

Camissa

Blir kjent med forumet
Noen andre som har opplevd å møte noen bekjente/tidligere venninner som bevisst overser at du er gravid?

Det opplevde nemlig jeg her om dagen. Skulle i utgangspunktet kun møte ei god venninne, men hun hadde tatt med seg tre (felles) tidligere skolevenninner. Ble litt overrasket da jeg i utgangspunktet kun skulle møte henne, men synes jo det var koselig å se de andre igjen siden jeg ikke har hatt noe kontakt med dem etter skoleslutt.  Venninnen min røpet at hun hadde fortalt de andre at jeg var gravid, slik at de ikke skulle få sjokk da de så meg. Det syntes jeg jo var helt i orden =) Men det jeg ble ganske så overrasket over var at ikke EN eneste av dem gratulerte meg, eller i det hele tatt kommenterte noe om at jeg var gravid :S Man kan ikke akkurat unngå å se det heller! :P Er det ikke rent høflig å gratulere ei tideligere venninne når hun er gravid? Vi var jo gode venninner alle sammen før. Men neida, de overså det totalt! Min gode venninnen prøvde å introdusere temaet etterhvert, men de skiftet tema fort for å si det sånn. Det virket som om de syns at det å være gravid er helt tabu eller noe! Kan vedde på det ble mye baksnakking da jeg forlot kafeen :P

Historien er egentlig mye lengre, men synes dette innlegget har blitt langt nok allerede :P Men er det kun jeg som overreagerer? Jeg hadde jo ikke akkurat forventet at vi skulle sitte alle sammen å prate om graviditet og babyer hele tiden, men en liten oppmerksomhet, kommentar eller gratulasjon er vel ikke så mye å forlange? Var ganske ubehagelig at de overså at jeg var gravid i allefall, eller rettere sagt høygravid! Meen kan jo godt hende det kun er hormonene som får meg til å reagere slik :P Blæ, måtte bare få det ut :P

Har aldri opplevd dette selv nei, og tror nok jeg hadde tenkt det samme som deg om jeg hadde opplevd det. Når man VET at en tidligere god venninne er gravid og man møtes er det "normalt" å gratulere å kanskje spørre litt hvordan det går og hvor lenge det er igjen +++

Tror nok ikke det bare er hormonene dine som får deg til å tenke slik ;)

ORIGINAL: lillebebis

Har aldri opplevd dette selv nei, og tror nok jeg hadde tenkt det samme som deg om jeg hadde opplevd det. Når man VET at en tidligere god venninne er gravid og man møtes er det "normalt" å gratulere å kanskje spørre litt hvordan det går og hvor lenge det er igjen +++

Tror nok ikke det bare er hormonene dine som får deg til å tenke slik ;)

Phew, godt å høre at det ikke er jeg som bare overreagerer =)

Eg har på en måte opplevd det motsatte.. folk eg ikkje har snakka med på mangen år, selv ikkje sett på mangen år, bare kommer bort å tar på magen osv.. spør meg ut som eg skulle vært i ett avhør.. helt forjævli rett og slett.. korfor skal de bry seg om kossen det går med meg no som eg e gravid og ikkje før når eg ikkje var? sry, ble småfrustrert i det eg skrev dette xD

ORIGINAL: Stinoa

Eg har på en måte opplevd det motsatte.. folk eg ikkje har snakka med på mangen år, selv ikkje sett på mangen år, bare kommer bort å tar på magen osv.. spør meg ut som eg skulle vært i ett avhør.. helt forjævli rett og slett.. korfor skal de bry seg om kossen det går med meg no som eg e gravid og ikkje før når eg ikkje var? sry, ble småfrustrert i det eg skrev dette xD

Den veien har jeg ikke tenkt over, men forstår hva du mener =)

Er normalt å gratulere og spørre hvordan det går ja. Synes det er vanlig høflighet å spørre hvordan det går med folk man ikke har sett på lenge selv om de ikke er gravide jeg...Som du sier trenger ikke all samtalen å dreie seg om graviditet og svangerskap, men rart at de totalt unngår temaet ja.

Opplevde ein liknande episode for litt sida. Var i bryllup og møtte igjen ein tidligere kompis som eg har hatt jevnlig kontakt med i mange år. Hadde ikkje snakka med han siden eg flytta fra Bergen i juni i fjor, så eg aner ikkje om han visste at eg var gravid eller ka han gjorde. Vart plassert ved siden av han i bryllupet, og han sa virkelig ikkje eit ord om graviditeten min. Riktignok er dette ein ganske innadvendt type, men det letteste i verden, sjølv for innadvendte folk, bør vel kunne vere å gratulere, og for eksempel spør når terminen er.

Mulig eg e litt sjølvsentrert pga graviditeten, men synst faktisk det er vanlig normal høflighet å gratulere ei gravid venninne. Skjønna ikkje heilt dei sosiale antennene til slike folk.

har ikke opplevd det selv foreløpig da, men jeg kan si med ganske stor sikkerhet at jeg hadde reagert på samme måte som deg!! det e r da vanlig høflighet å gratulere i det minste..................

jeg hadde nok begynt å lure. Alle gamle venner og bekjente gratulerer meg når de får vite at jeg er gravid.
Er stort sett jeg som må gå av temaet etter hvert[:D]

Back
Topp