Noen andre som har morkaka på framsiden, men ikke foranliggende?

cleo_84

Gift med forumet
Og derfor ikke kjenner så mye bevegelse? 

Ja har også det... Kjenner spark men forventa liksom litt mer kraft nå. Så ble egentlig glad når jordmora sa at morkaka ligger foran...

Ja,jeg forventa det...hadde blitt skikkelig redd hvis ikke.... var helt annet med Markus husker jeg... jeg kjenner også spark, men kun nede og eventuelt litt på siden.. Med Markus kunne man se på magen på dette tidspunktet.. var skikkelig leven der inne... 

Veit ikke om jeg skjønner helt hva du spør om... hvis den ligger på fremsiden ligger den vel foran... eller...?

Jeg kjenner mest spark nedover og litt på siden, gleder meg til morkaka har kommet høyere så jeg kan kjenne mer på magen<3

Er den foranliggende ligger den i veien for fødsler. Min er ikke i veien for fødsler men ligger foran ;) Husker også med Nikolai at hele magen bevegde seg... Men han sparka ekstremt mye i forhold til Frida... Det var skikkelig guttespark... Satser på at denne er litt roligere anlagt ;-)

Jeg har hatt morkaken forran på magen i begge mine svangerskap, men jeg føler at jeg kjenner mer denne gangen enn forrige gang:) men jeg kan også huske feil. Det er jo fire år siden sist jeg gikk gravid..:)

Jeg har hatt morkaken forran på magen i begge mine svangerskap, men jeg føler at jeg kjenner mer denne gangen enn forrige gang:) men jeg kan også huske feil. Det er jo fire år siden sist jeg gikk gravid..:)

Jeg har morkaka foran på magen. Kjenner masse bevegelser, men mest langt nede i magen. Men nå ligger mini for det meste langt nede i bekkenet som en ball. Har visst funnet seg en favoritt stilling allerede

Jeg har min helt nede foran. På UL målte de 3 cm der åpningen skal være, så de trodde morkaka kom til å flytte seg oppover etterhvert. Kjenner ikke så mye, men de siste to-tre dagene har jeg kjent små spark helt nede ved blæra :)

Ligger forann her også,ble glad for det... for var litt urolig for hvorfor jeg ikke kjente særlig til babyen!
Heldigvis sperrer den ikke for åpningen, hehe

Ja, har det nå og hadde det med førstemann.
Trodde jeg kjente såvidt litt liv i uke 12, men så var det stille til uke 14/15. Uke 16 kjente jeg spark utenpå magen.
Nå er det texas, hehe. Med nr tre kjente jeg liv allerede uke 11, så det varierer fra gang til gang.

Ja, jeg har også morkaka mellom babyen og utsiden av magen min. Kjenner ingenting ennå, så jeg håper å kjenne noe snart! :) Fikk jo se på ultralyden at lille baby sparket og hadde det bra inni der, men nå savner jeg bevegelse...
Flere som ikke kjenner noe ennå?

Jeg har også morkaka på fremsiden. Hadde det med førstemann også.
Begynte å kjenne bevegelser sånn skikkelig i uke 17 med begge og har vel med begge kjent det daglig fra da. Men er ikke så veldig sterke spark og er veldig langt nede så tidlig.

Husker ikke når jeg begynte å kjenne det lengre oppe på magen med guttungen, men foreløpig kjenner jeg bare nede rett over hårfestet. Men etterhvert som babyen blir sterkere så kjennes det jo gjennom morkaka og da kan en kjenne det i hele magen. Husker jeg slet veldig med at guttungen sparka opp mot ribbeina og toppen av magen i slutten og det var veldig ubehagelig.

jepsipepsi!!! Har d,men har endelig begynt å kjenne noen små spark om kvelden like før leggetid (er 19+4)!!:-) men ikke i nærheten like mye denne gang som med storesøster, som jeg kjente godt fra 16+4:-) da med morkake bak. Så er stor kontrast denne gang mot forrige, mn så er ingen sv.skap like hlr da:-)

På ul i uke 18 fikk jeg beskjed om at morkaka lå foran, slik at det kunne dempe for spark. I uke 17/18 kjente jeg boblelignende bevegelse, men fra uke 20 har det vært mer tydelige spark. Nå er det reine fotballkampen der inne (er straks i uke 22), og til alle døgnets tider. Magen beveger seg, og jeg kjenner det mest nede - men også på sidene og foran. Så det er ei aktiv lita snelle :0)

Back
Topp