Noen andre som har hatt øyebetennelse?

Linnea og Julie

Blir kjent med forumet
Våknet på tirsdag med ett rennende og hovent øye..Ringte til legekontoret og fikk chloramfenikol øyedråper og startet med disse med en gang! Så nå har jeg brukt dråpene i 2 dager og øyet har ikke blitt bedre[:@] Har blitt rødere, er nesten ikke noe hvitt igjen, litt hovent,renner fortsatt, sårt rundt hele øyet da jeg tar en del på det...Trodde disse dråpene skulle ha virket til nå? andre som har brukt disse?
Blir nok en tur til legen i morgen ja...

Har hatt det mangen ganger..
Går øve av seg sjøl.

Etter min erfaring så er øyesalve mye bedre, med tanke på at den faktisk
ikke "forsvinner" med engang, får tid å jobbe litt.. prøv å få det av legen i stede![;)]
hos meg forsvant det ofte etter 2-3 dager når jeg brukte salve, har aldri brukt øyedråper for det..
så kan ikke si noe om det![:)]

ORIGINAL: Niiiitah87

Går øve av seg sjøl.

Ja, det er vel derfor du får akuttime og resept på dråper og salver hos legen..[8|]

ORIGINAL: Kattekvinnen

Går øve av seg sjøl.

Ja, det er vel derfor du får akuttime og resept på dråper og salver hos legen..[8|]

De gangene eg har vert hos legen har an bare sagt at det går øve av seg sjøl, og det jørr det og!

bruker bare saltvannsdråper når jeg får det[:)] Går over etter et par dager[:)]

Går øve av seg sjøl.

De gangene eg har vert hos legen har an bare sagt at det går øve av seg sjøl, og det jørr det og!

Har det ikke gjort hos meg, og når jeg har ringt legekontoret har jeg fått time med en gang..

Går øve av seg sjøl.

da har du en rar lege, for det er faktisk farlig å gå med det...[;)]

Er vel forskjell på øyebetennelse og øyekatar? Katar går i 50% av tilfellene bort med vann. Men betennelse er jo en infeksjon som trenger behandling.

Kan det være du reagerer på medisinen? Siden du har blitt verre?

ORIGINAL: Heijdii

Går øve av seg sjøl.

Komme vel ann på ka slags øyebetennelse det e snakk om?
De gangene eg har hatt det har det kun vert at det har komt drid ud av øya og at øya har vert rødt.
Han sa eg kunne skylla me saltvann, men det gadd eg ikkje. Det jekk øve av seg sjøl.

Har du vondt i øyet når du er i sterkt lys?

Ikke noe godt å være i sterkt lys! Har hatt mild øyebetennelse før som bare gikk bort av seg selv, men dette var voldsomt! Ser ikke ut! De sa jeg måtte ringe om ikke dråpene hjalp, så får høre hva de sier i morgen..[8|]

Etter min erfaring så er øyesalve mye bedre, med tanke på at den faktisk
ikke "forsvinner" med engang, får tid å jobbe litt.. prøv å få det av legen i stede![;)]
hos meg forsvant det ofte etter 2-3 dager når jeg brukte salve, har aldri brukt øyedråper for det..
så kan ikke si noe om det![:)]

Enig! Har brukt begge deler, og salve fungerer alltid bedre på meg enn dråper...

Går øve av seg sjøl.

Komme vel ann på ka slags øyebetennelse det e snakk om?
De gangene eg har hatt det har det kun vert at det har komt drid ud av øya og at øya har vert rødt.
Han sa eg kunne skylla me saltvann, men det gadd eg ikkje. Det jekk øve av seg sjøl.

nå er det snakk om hun som har skrevet innlegge da, å det hun skriver er jo noe
som ikke er bra å gå med å hun har fått noe for det.. å ikke noe som bare går over av seg selv, jeg er fult klar over at det er forkjellige måter å få det på ![;)]

ORIGINAL: *Linnea08*

Har du vondt i øyet når du er i sterkt lys?

Ikke noe godt å være i sterkt lys! Har hatt mild øyebetennelse før som bare gikk bort av seg selv, men dette var voldsomt! Ser ikke ut! De sa jeg måtte ringe om ikke dråpene hjalp, så får høre hva de sier i morgen..[8|]

Høres ut som noe jeg har hatt (hornhinnebetennelse).. Legger ved en link, så kan du lese om det er noe som stemmer overens med hvordan det føles hos deg.

Symptomer og hva det kan være:
http://www.pasienthandboka.no//default.asp?mode=document&parentid=1920&menuid=1922&documentid=3588

det er ulike typer øyedråper med ulik type antibiotika i.... du vil sikkert få ny resept på fucithalmic i morgen siden chloramphenicolen ikke virker.

Det er forskjell på øyekatarr og øyebetennelse

god bedring!

Ville tatt kontakt med legen igjen ja... Om ikke dråpene funker, be om chloramfenikol salve også,som du kan legge på om kvelden.
Kan være du reagerer på dråpene, at du må ha en ny type, f.eks Spersadex[:)] Bruker jo bli bedre etter bare noen dråper, så be om annen behandling.
Jeg er mye øyeplaget og er på øyeavd ukentlig, så bare stå på,gå til legen igjen, det er grusomt ha vondt i øynene!

God bedring,håper det fort blir bedre[:)]

Back
Topp