Noen andre som har begynt å bli dårlige?

Katti

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Bruker halve dagen på sofaen med brekninger for tiden :( har vært sånn siden lørdag. Er bare 5+6 i dag og syns det er litt tidlig! Håper ikke det betyr at det bare kommer til å bli værre? Noen erfaringer? Eller noen andre som har det sånn? Føler alle andre bare tar seg sammen og går på jobb likevel, men føler jeg ikke har sjangs til å komme meg opp engang :(

Herregud, er det så ille så må du ikke ha dårlig samvittighet for det!

Jeg gikk rundt på jobb på tirsdag med en følelse av at det var like før jeg brakk meg, hele dagen, men det ble heldigvis ikke mer enn det. Klarer meg fint foreløpig. Da jeg gikk gravid med vesla ble jeg dårlig rundt uke 7-8, var en del kvalm, men spydde ikke så mange ganger.

Andre gangen mistet jeg jo i uke 11, og det jeg hadde av kvalme klarte jeg å holde i sjakk med å spise (dårlig tegn). Så at symptomene kommer tidligere og sterkere denne gangen tar jeg ærlig talt som et godt tegn, selv om jeg vet at alle svangerskap er forskjellig.

Sist så hadde jeg ingen symptomer. Hadde mensen å alt var normalt, helt til jeg fikk vondt i siden å dro til legen. Da viste det seg at jeg var gravid. Da var jeg i uke 22+2. Å fikk påvist nyrebekkenbetennelse. Nå er jeg bare sykt oppblåst! Håper jeg slipper å bli dårlig.

Herregud, er det så ille så må du ikke ha dårlig samvittighet for det!

Jeg gikk rundt på jobb på tirsdag med en følelse av at det var like før jeg brakk meg, hele dagen, men det ble heldigvis ikke mer enn det. Klarer meg fint foreløpig. Da jeg gikk gravid med vesla ble jeg dårlig rundt uke 7-8, var en del kvalm, men spydde ikke så mange ganger.

Andre gangen mistet jeg jo i uke 11, og det jeg hadde av kvalme klarte jeg å holde i sjakk med å spise (dårlig tegn). Så at symptomene kommer tidligere og sterkere denne gangen tar jeg ærlig talt som et godt tegn, selv om jeg vet at alle svangerskap er forskjellig.

Takk for hyggelig og bra svar :)

Det føles som om det er sterkere denne gangen enn sist for meg også, og da mistet jeg jo, så jeg tar det som et godt tegn. Sist var jeg også kvalm, men jeg klarte å komme meg på jobb. Spiste også hele tiden, haha :p det kan jo hende kroppen bare er sliten fra sist svangerskap og MA (er ikke så lenge siden) og at jeg tåler det litt dårligere denne gangen. Det rare er at jeg sjelden kaster opp, men jeg får veldig kraftige, ekle brekninger. Føles nesten som om brekningen blokkerer for oppkastet (sorry, ekkelt, vet det). :depressed:

Takk for hyggelig og bra svar :)

Det føles som om det er sterkere denne gangen enn sist for meg også, og da mistet jeg jo, så jeg tar det som et godt tegn. Sist var jeg også kvalm, men jeg klarte å komme meg på jobb. Spiste også hele tiden, haha :p det kan jo hende kroppen bare er sliten fra sist svangerskap og MA (er ikke så lenge siden) og at jeg tåler det litt dårligere denne gangen. Det rare er at jeg sjelden kaster opp, men jeg får veldig kraftige, ekle brekninger. Føles nesten som om brekningen blokkerer for oppkastet (sorry, ekkelt, vet det). :depressed:

Sliter med det samme. Selv når jeg har omgangssyke klarer jeg nesten ikke å spy. Har høy terskel for å kaste opp, og det kan være ganske fælt når man kjenner seg så dårlig at man helst vil få det ut. :p

Sliter med det samme. Selv når jeg har omgangssyke klarer jeg nesten ikke å spy. Har høy terskel for å kaste opp, og det kan være ganske fælt når man kjenner seg så dårlig at man helst vil få det ut. :p

Huff og æsj! Men det er vel bra at jeg ikke kaster opp hver gang jeg brekker meg, da tror jeg jeg hadde vært på god vei til hyperemesis :hungover: :p

Forrige gang jeg gikk hele svangerskapet hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme fra omtrent uke 5/6 til og med den dagen vesla ble født. Kastet opp stort sett hver dag, og var kvalm omtrent hele tiden. Jeg gikk på jobb å kaster opp i tide og utide før jeg til slutt måtte sykemelde meg. Prøvde først med 50% sykemelding, men måtte over på 100% bare etter en uke. Lytt til kroppen din, er du heldig så er det bare for noen uker, de fleste slutter jo å være kvalme rundt uke 12 :)

Back
Topp