Noen andre som er leie?

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
begynner å bli ganske tungt! Bekkenløsningen har også meldt sin ankomst, sammen med halsbrann og kløe...:wtf:
 
Jeg er ihvertfall lei av halsbrann! Men å kjenne bevegelser og å kjenne at det vokser noe inni meg, ikke enda :p Selv om det blir vanskeligere å bevege seg fordi magen er i veien :hilarious:
 
Jeg er lei av bekkenløsning, og å være tungpusta og slikt ja. Spesielt bekkenløsningssmertene, får jo ikke gjort halvparten av det jeg vil!
 
Jeg er lei av bekkenløsning, og å være tungpusta og slikt ja. Spesielt bekkenløsningssmertene, får jo ikke gjort halvparten av det jeg vil!

Er også fryktelig tungpustet og har høy puls. Et slit og snu seg om natten. Er ikke ukjent med bekkensmerter men er en tålmodighetsprøve når man ikke kan smertelindre og få pauser. Paracet er som en dråpe i havet. Har leddgikt fra før så tåler en støyt. Har barna alene i helgen men har heldigvis litt hjelp i morgen ❤️
 
Er også fryktelig tungpustet og har høy puls. Et slit og snu seg om natten. Er ikke ukjent med bekkensmerter men er en tålmodighetsprøve når man ikke kan smertelindre og få pauser. Paracet er som en dråpe i havet. Har leddgikt fra før så tåler en støyt. Har barna alene i helgen men har heldigvis litt hjelp i morgen ❤️

Åh, det og snu seg er et interessant prosjekt. Vurderer å kjøpe silkesengtøy OG silkepysj, kanskje det er litt lettere? Eller så sklir jeg bare ut av senga og dumper i gulvet. :hilarious:

Er de gamle? Har en på 15 mnd, og kjenner det er litt ekstra slitsomt med svangerskap med en liten en å ta vare på. Flere hadde jeg sett litt mørkt på. Tenker det stopper med to her, bekkenløsninga har bare blitt verre for hvert svangerskap.
 
Er lei av enkelte deler slik som redusert mobilitet pga magestørrelsen, vont i hoftene og bekken som knaser, smeller og til tider verker. Har snart spist en hel maxipakke gaviscon. Blir litt grinete av å ta hensyn til blodsukker og at jeg blir fort mett. Savner rødvin og nå kan jeg ikke engang drikke alkoholfri mojito pga sukkeret :p

Men forsøker å nyte i langdrag det voksende livet og de livssterke sparkene og hikkingen. Hvis vi ikke får en kraftig overraskelse er dette absolutt siste gang jeg er gravid.
 
Er lei av å være kvalm hver dag med brennende halsbrann. Hatt begge deler siden uke 8?
Det er 22 uker det :wtf:
Aner ikke hvor mange pakker Gaviscon jeg har spist, og to flasker med flytende Gaviscon.

Lei av å måle blodsukkeret 3 ganger om dagen og ikke kunne spise noe med sukker i, på 5.uka.
Håper jeg aldri får diabetes utenom svangerskapet!

Litt lei av at sex har blitt noe som bringer mer vondter enn godt.

Men jeg er ikke lei av å kjenne spark og vite at jeg har en baby i magehuset :love7

Og til slutt er alt verdt det :Heartbigred:Heartbigred
 
Ja begynner å bli lei ‍♀️ men vet jo at det er verdt det og at smertene vil forsvinne etterhvert, men er siste svangerskapet mitt og det er en grei tanke :angelic::p
 
På mange måter er jeg temmelig lei nå særlig med tanke på;
Halsbrann (tross medisiner)
Bekkenplager (krykker osv)
Kvalme (som fremdeles kommer og går)
Hodepine og migrene
Hevelser i beina
Kløe
Bevegelighet osv:yuck:

Men det er ganske fantastisk å kjenne liv og bevegelse:Heartred
 
Jaaaaaa, jeg er så LEI :arghh:

Bekken- og symfusesmerter gjør at sex er utelukket for det gjør så vondt. Får ikke jogget som jeg vil, vanskelig å trene skikkelig. Det er tungt å snu seg i sengen med et vondt bekken, magen er ALT for stor i sammenlignet med de to andre svangerskapene, har lagt på meg mye mer enn jeg er komfortabel med. Sliter psykisk med å akseptere alt sammen og faktisk nyte at det er helt fantastisk å skape liv.
Blir siste gangen. Vil egentlig ha fire men da blir det isåfall adopsjon eller fosterhjem.. Det er mange barn som ikke har foreldre og trenger en familie òg...
 
Er ikke direkte lei, men kjenner jeg gleder meg til å «få tilbake» kroppen min. Føler meg som en mini hval og begynner å bli ganske utålmodig. Gleder meg sånn til å møte den lille babyen min:rolleyes:
 
Takk for at dere skrev dette. Blir helt motløs når «alle» snakker om hvor fantastisk det er å være gravid. Jeg liker det ikke, har aldri vært mer ukomfortabel i hele mitt liv! Føler meg så tung, anpusten og hvalete. Er våken flere timer hver natt, og får ikke sove på dagen. Jeg er så innmari trøtt, og vet det ikke blir bedre når baby kommer. Blir forbanna når folk ber meg «nyte den siste tiden» av graviditeten, for jeg er så mentalt ferdig med å være gravid! Vil bare ha babyen min, kunne puste vanlig og kanskje kunne snu meg som et normalt menneske i sengen om natten:)
 
Takk for at dere skrev dette. Blir helt motløs når «alle» snakker om hvor fantastisk det er å være gravid. Jeg liker det ikke, har aldri vært mer ukomfortabel i hele mitt liv! Føler meg så tung, anpusten og hvalete. Er våken flere timer hver natt, og får ikke sove på dagen. Jeg er så innmari trøtt, og vet det ikke blir bedre når baby kommer. Blir forbanna når folk ber meg «nyte den siste tiden» av graviditeten, for jeg er så mentalt ferdig med å være gravid! Vil bare ha babyen min, kunne puste vanlig og kanskje kunne snu meg som et normalt menneske i sengen om natten:)

Dette kan jeg signere i dette svangerskapet. Har likt å være gravid med alle de andre barna og har prøvd å nyte hvert minutt fordi jeg har visst jeg ble å savne det etterpå.
Denne gangen er det ikke fantastisk i det hele tatt. ALT er vondt. Til og med de "fantastiske" sparkene. 32 uker i morgen, og gruer meg til baby skal bli enda sterkere og større og sparke enda hardere. Hadde dette vært første svangerskap hadde det nok blitt med det ene.
Er nok naturens måte å sørge for at dette blir siste barnet :laughing002
 
Dette kan jeg signere i dette svangerskapet. Har likt å være gravid med alle de andre barna og har prøvd å nyte hvert minutt fordi jeg har visst jeg ble å savne det etterpå.
Denne gangen er det ikke fantastisk i det hele tatt. ALT er vondt. Til og med de "fantastiske" sparkene. 32 uker i morgen, og gruer meg til baby skal bli enda sterkere og større og sparke enda hardere. Hadde dette vært første svangerskap hadde det nok blitt med det ene.
Er nok naturens måte å sørge for at dette blir siste barnet :laughing002

TAKK <3 Haha, uff. Jeg føler med deg. Blir også så irritert av de med barn som sier «det blir mye verre når du bli mamma» og refererer til søvnmangel (som er og har vært et stoooort problem for meg siden før sommeren) og at man er sliten. Jeg går jo helt i kjelleren av sånt. At man ikke kan holde sånt for seg selv. Æææ. Dette er min første graviditet (uke 29), håper jeg glemmer hvor kjipt dette er så datteren min (som jeg mistenker er ferdigutdannet kickbokser) får søsken. Heia oss!
 
TAKK <3 Haha, uff. Jeg føler med deg. Blir også så irritert av de med barn som sier «det blir mye verre når du bli mamma» og refererer til søvnmangel (som er og har vært et stoooort problem for meg siden før sommeren) og at man er sliten. Jeg går jo helt i kjelleren av sånt. At man ikke kan holde sånt for seg selv. Æææ. Dette er min første graviditet (uke 29), håper jeg glemmer hvor kjipt dette er så datteren min (som jeg mistenker er ferdigutdannet kickbokser) får søsken. Heia oss!


Er mye jeg ikke vil savne for å si det sånn Heheh... rastløse ben, kramper, kløe, tungpusten, trettheten, oppblåstheten, og hvalfølelsen.
 
Dette kan jeg signere i dette svangerskapet. Har likt å være gravid med alle de andre barna og har prøvd å nyte hvert minutt fordi jeg har visst jeg ble å savne det etterpå.
Denne gangen er det ikke fantastisk i det hele tatt. ALT er vondt. Til og med de "fantastiske" sparkene. 32 uker i morgen, og gruer meg til baby skal bli enda sterkere og større og sparke enda hardere. Hadde dette vært første svangerskap hadde det nok blitt med det ene.
Er nok naturens måte å sørge for at dette blir siste barnet :laughing002
Kunne ikke vært mer enig i dette:yuck::D
 
Dette kan jeg signere i dette svangerskapet. Har likt å være gravid med alle de andre barna og har prøvd å nyte hvert minutt fordi jeg har visst jeg ble å savne det etterpå.
Denne gangen er det ikke fantastisk i det hele tatt. ALT er vondt. Til og med de "fantastiske" sparkene. 32 uker i morgen, og gruer meg til baby skal bli enda sterkere og større og sparke enda hardere. Hadde dette vært første svangerskap hadde det nok blitt med det ene.
Er nok naturens måte å sørge for at dette blir siste barnet :laughing002
Uff.... Ikke minn meg på det... Skal de bli større og sterkere?? Jeg er rett i hæla på deg og bikker 32 fullgåtte uker på tirsdag. Frøkna er estimert til 2. 1 kg allerede og magen føler ut som den skal sprenges snart, og om magen vokser mer blir det jo umulig å sitte rett opp og ned og puste samtidig :hilarious:. Og enkelte spark er jo så vonde at jeg skvetter skikkelig:inpain:.
Jeg er ikke så lei, men mer utålmodig og kan ikke si jeg ser frem til de siste 7 ukene!! Om ikke lenge er vi høygravid!!!! :wideyed:
 
:p:p
TAKK <3 Haha, uff. Jeg føler med deg. Blir også så irritert av de med barn som sier «det blir mye verre når du bli mamma» og refererer til søvnmangel (som er og har vært et stoooort problem for meg siden før sommeren) og at man er sliten. Jeg går jo helt i kjelleren av sånt. At man ikke kan holde sånt for seg selv. Æææ. Dette er min første graviditet (uke 29), håper jeg glemmer hvor kjipt dette er så datteren min (som jeg mistenker er ferdigutdannet kickbokser) får søsken. Heia oss!

Hehe ja «gode råd» gjør at man av og til får lyst til å slå:D Jeg fikk bl.a. masse tips om soving av en veldig god venninne. Typ «vi gjorde alltid sånn og slik, og var veldig konsekvente. Baby sov da som en drøm. Prøv det» ...helt til hun fikk barn nummer to, da ringte hun og unnskyldte seg for de meningsløse rådene sine, ettersom hun tydeligvis bare hadde en sovebaby første gangen hahaha.

Det eneste rådet jeg skulle ønske jeg hørte mer på, var dette med å sove når baby sover. Jeg var så så glad når han endelig sov, så jeg kjørte «egentid», noe som egentlig bare resulterte i at jeg ble ekstra trøtt og sliten. Han var våken i lange perioder hver natt, men han var jo i det minste konsekvent, så jeg kunne fint ha sovet f.eks. fra kl.20-23 et par kvelder i uken for å sikre litt ekstra overskudd. Men jeg er sååå glad i egentid...!:p

Men når det er sagt, så ja - jeg tror man fort «glemmer» de kjipe delene av graviditeten. Jeg hadde en kollega som var så kvalm og dårlig under sin første graviditet at jeg har knapt sett makan. Hun spydde kontinuerlig, og sa stadig vekk at dette skal hun ALDRI gjøre igjen...!! Gjett hvem som var gravid på nytt da hun kom tilbake fra permisjon:wacky:
 
Jeg er lei av at kroppen er så stor og ukomfortabel, og av å sove så sinnssykt dårlig siden 1.termin. Men snart er det bare 4 uker til permisjonen og da kan jeg sove på dagen også, det blir litt bedre. Så mini må i hvert fall vente noen dager til etter permisjonen med å komme:joyful:

Også treg mage, sure oppstøt, vondt i hoftene, dårlig kondis,slitenhet så man må bortprioritere morsomme ting, ja det er jo nok andre ting. Er imidlertid veldig koselig å kjenne sparkene så tydelig og jeg har begynt å glede meg mer til å møte ham.:love7 Nå blir det snart virkelig! 7,5 uker igjen til termindatoen <3

Er ellers helt enig i at det kanskje mest irriterende er at folk ikke vil høre hele svaret når de spør hvordan det går. (+alle som spør om jeg er helt sikker på at det ikke er tvillinger, eller at datoen er tidligere). Men vi er jo ikke så glade i negative følelser i Norge og må for all del unngå å dele dem liksom. :p
 
Jeg er altså så lei at det er ikke til å holde ut. Vi skulle hatt en tråd hvor vi kunne oppmuntre hverandre, jeg er helt ekstremt lei i hvert fall...:(
 
Back
Topp