noen andre som drakk alkohol før dere visste dere var gravide?

Stine 71

Betatt av forumet
Hei!

Er ny her, og synes det er flott med en side der en treffer andre i samme situasjon. Jeg er nå 7 uker på vei. Det som bekymrer meg mest er om beibien kan ha tatt skade av at jeg drakk alkohol en gang, før jeg visste om graviditeten. Har lest at det dessverre kan skje, men tror dere sjansen er stor? Uff, skjønner ikke at jeg kunne være så dum..

Er mange som har gjort det, så jeg hadde ikke bekymret meg så veldig. Mange barn som blir unfanger rundt julebordstider vettu!

Jeg har ikke drukket denne gangen nei, men hadde gjort det en gang med lillemor. Gikk helt fint! *heldigvis* [:)] Tror ikke du skal bekymre deg veldig. Jeg tenker at fosteret mest tar skade ved stadig drikking, og at en gang ikke skal ha så mye å si. Men forskning sier jo at det er forskjellig hvor mye ulike foster tåler av alkohol, så ikke vet jeg.

Jeg har nok gjort det. Vi pleier å ta ett glass vin eller to i helgene, og det tror jeg at jeg gjorde mellom el og ikm også. (Men så ble kartongen tom og jeg husket aldri å dra innom polet -heldigvis[:)])
Men det er det veldig mange som har gjort, og i allefall, et par glass vin før en i det hele tatt visste om graviditeten kan vi ikke klandre oss alt for mye for.

off ja 2 ganger denne gangen[&:] og 1 sist men mini e heilt frisk[;)]

Tok et glass vin rett etter el, men bekymrer meg ikke for det!!

Tusen takk for svar. Føler meg litt tryggere. Godt å høre at andre som har gjort det har fått friske unger. Var nok litt mer enn et par glass vin jeg drakk den ene gangen, men får jo ikke gjort noe med det nå. Så nå får jeg bare håpe på det beste. Kommer hvertfall ikke til å smake en dråpe alkohol resten av svangerskapet. 

Har aldri drukket så mye som jeg gjorde de to ukene før jeg visste jeg var gravid.
Tenker ikke noe særlig på det. Klarer seg nok heeelt fint. Er veldig lett og bli overbekymra. Slapp av du, har nok ikke tatt noen skade av det nei.....[:)]

jeg gjorde det også i forige svangerskap - ikke mye, men litt - og det gikk bra det. hadde ENORMT dårlig samvittighet for det i etterkant, men det man har gjort kan man ikke gjøre noe med - spist er spist og drukket er drukket - så ingenting man kan gjøre med det nå - bare ikke tenkt på det du [:)]

Jeg drakk 2 øl dagen før jeg testet positivt, regner med det går bra jeg. [8D]

ikke drukket noe selv.
men jeg amma helt til uka før jeg visste jeg var gravid.

har hørt at før uke 12 så deler vi minimalt med babyen, så tror absolutt ikke det har tatt noen skade!
alt er nok supert[:)]

jeg har drukket men enten så utvikler babyen seg eller ikke,så jeg bekymrer meg ikke i det hele tatt[:)]i andre land så drikker mødrene gjennom hele svangerskapet! Frankriket drikker mange ett glass vin til alle måltid og dei får friske unger[;)]

har vært på fest 2 ganger menst e har vært gravid no( viste ikke om de da) og noen glass med bailyes hjemme på kveldstid..men bekymra ikke me i de heile tatt:)

Ja det gjorde jeg!  Tenker ikke noe på det!

Drakk vin helga etter at jeg ble gravid,men ikke etter det så noe skade har det ikke gjort!

jeg drikker ikke jeg, så slipper det.. [:)]
men sikkert ingen skade skjedd i og med at det er så tidlig..

Back
Topp