Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Uff så leit å høre!Flere her som går på cyclogest ?
Skulle starte på en om dagen fra pos test og frem til første ultralyd, men sliter altså så mye med luft i magen! Forstått det er en vanlig, bivirkning men holy jeg kommer til å slite sånn på jobb…
Andre som kjenne samme?
Sånn har jeg vært alle tre tidligere svangerskap uten cyclogest men var værst med gutten, hehe.Ja, jeg går på Cyclogest 2 om dagen, men har ikke kjent på luft i magen som bivirkning. Blir derimot så trøtt at jeg holder på å sovne på jobb rundt lunchtid
Ja det hadde vært fint. Jeg blir hard i magen som gravid uansett så tipper jeg ikke slipper det men :/Uff så leit å høre!
Jeg har gått på cyklogest i 3 uker nå, tar min siste i morgen tidlig
Jeg har fått veldig treg mage av det, og noe luft. Så det blir magisk å slutte mtp bivirkninger, men det er jo også en støttebehandling. Håper derfor kroppen klarer å ta over produksjonen selv nå!
Ingen nedtrapping. Tok den siste nå, det er godt og skummelt på samme tid detteJa det hadde vært fint. Jeg blir hard i magen som gravid uansett så tipper jeg ikke slipper det men :/
Jeg kjenner jeg synes det er skummelt å slutte jeg… skal du ha nedtrapping?
Takk, håper det kan roe seg her også daGår også på cyclogest. Tatt det ca. i 3 uker og i de 2 første ukene var jeg utrolig plaget med luft! Men det har gitt seg nå, *krysser fingre*. Var veldig plagsomt
Jeg fikk veldig såre slimhinner, ingen blødningNoen som er plaget med litt såre slimhinner eller små blødning av cyclogest?
Jeg håper det er det samme som skjer med meg! Stoppet blødningene bare opp?Jeg hadde litt brun spotting som varte i fem dager i uke 3. Mistenkte da at det var pga cylogesten. Det står også oppført som en bivirkning Men kan jo også ha vært noe annet, vanskelig å vite.
Så pass ja.. her har jeg bare fått beskjed om å gå på det i tre uker, men har jo både en SA og en MA bak meg :/Sniker fra april, jeg får også veldig mye luft i magen av det! Det gjør oppriktig vondt til tider. Skal gå på det til minimum uke 12, så her må jeg bare smøre meg med tålmodighet i noen uker til (Skal gå på det til minimum uke 12 etter flere SA og MA før uke 12).
Åå sier du det, hmm. Nei jeg har ikke fått det påvist. Jeg skulle utredes for habituell abort, men rakk ikke starte på utredningen før jeg plutselig var gravid igjen etter forrige MA. Da ville de gi meg progesteron uansett, siden det ikke skader å gå på det. Har kommet meg lengre i dette svangerskapet enn jeg har gjort tidligere (forutenom mitt 2020-barn som jeg ble gravid med uten problemer) og tror progesteronen er årsaken. Skal også få starte på blodfortynnende nå snart. Jeg får det av en gynekolog som følger meg opp da. Før jeg gikk til henne så snakket jeg mye med fastlegen min og argumenterte med hvorfor jeg burde få det og gå på det, for min del opplever jeg at min fastlege ikke har like god kunnskap om de ulike støttemedisinene og derfor måtte jeg selv gjøre litt krav på det jeg ville ha. Ikke sikkert det gjelder din lege, men hvis du er usikker kan du såklart prøve å drøfte det med din Håper spiren din sitter!!Så pass ja.. her har jeg bare fått beskjed om å gå på det i tre uker, men har jo både en SA og en MA bak meg :/
Følte legen bare slengte det ut litt sånn på måfå.. har du fått påvist lavt progesteron ?
Ja det var litt samme her da, at det kunne kanskje hjelpe med progesteron for å øke sjansen å beholdeÅå sier du det, hmm. Nei jeg har ikke fått det påvist. Jeg skulle utredes for habituell abort, men rakk ikke starte på utredningen før jeg plutselig var gravid igjen etter forrige MA. Da ville de gi meg progesteron uansett, siden det ikke skader å gå på det. Har kommet meg lengre i dette svangerskapet enn jeg har gjort tidligere (forutenom mitt 2020-barn som jeg ble gravid med uten problemer) og tror progesteronen er årsaken. Skal også få starte på blodfortynnende nå snart. Jeg får det av en gynekolog som følger meg opp da. Før jeg gikk til henne så snakket jeg mye med fastlegen min og argumenterte med hvorfor jeg burde få det og gå på det, for min del opplever jeg at min fastlege ikke har like god kunnskap om de ulike støttemedisinene og derfor måtte jeg selv gjøre litt krav på det jeg ville ha. Ikke sikkert det gjelder din lege, men hvis du er usikker kan du såklart prøve å drøfte det med din Håper spiren din sitter!!
Jeg sluttet på mandag, etter 3 uker. Synes det er kjempeskummelt, men det er også deilig å slippe alt sølet. Har ikke merket noen forskjell ellers mtp. bivirkninger og symptomer. Vi får bare stole på at legene gjør gode vurderinger for ossJeg har fått beskjed om å slutte med cyclogest i dag jeg er så redd for at alt skal gå galt når jeg slutter å bruke det Noen flere enn meg som er like usikker?
Får bare ha is i magen hadde en del magesmerter i går kveld, blir bekymret men håper at spiren holderJeg sluttet på mandag, etter 3 uker. Synes det er kjempeskummelt, men det er også deilig å slippe alt sølet. Har ikke merket noen forskjell ellers mtp. bivirkninger og symptomer. Vi får bare stole på at legene gjør gode vurderinger for oss