Noen andre med revmatisme her?

Ellibelly84

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Noen med revmatisme eller andre autoimmune sykdommer her? Er jo ikke sånn kjempevanlig, men ikke helt uvanlig heller!

Jeg er snart 30 år og har hatt lupus (SLE) siden jeg var 19. Hadde en SA i fjor i uke 7 men gynekologen trodde ikke det hadde med sykdommen å gjøre. Er nå 8+5 på vei og har sett bankende hjerte på UL i forrigeuke så satser på at det går bedre nå :)
Jeg følges opp av fastlege, gynekolog, Revmatolog på Rikshospitalet, kvinneklinikken på Rikshospitalet og nå har de jaggu kalt inn til gynekologisk på AHus også :-p
Hadde uansett vært kjekt å kunne utveksle litt erfaringer om andre har lignende sykdommer og er gravid!

Sterk grad av fibromyalgi. Svigermor har lupus, hun har to friske kjekke gutter :) Men hun fødte 1 og 2 mnd for tidlig da.

Min far og farfar har bechstrev, men jeg har aldri testet meg for det.

Ønsker deg et fint svangerskap :)

Sniker fra september 2013, jeg har noe som heter MCTD. Dette er en blanding av flere bindeleddssykdommer. Jeg slet veldig med sykdommen mest mot slutten av svangerskapet, da jeg hadde smerter i alle ledd i kroppen. Noen dager værre enn andre.
Jeg ble ikke fulgt opp fra start, da sykdommen min utviklet seg under svangerskapet. Jeg fødte en frisk jente, men hun kom 5 uker for tidlig og veide kun 1785g. Var dermed prematur og dysmatur.
Men hun er 6 mnd i dag og veier litt over 7kg. Man kan ikke engang se at hun var prematur.

Fått beskjed om at jeg blir fulgt opp ved neste graviditet, da sykdommen min fører til lav kroppsvekt og premature fødsler. Det var en tøff start, men nå koser vi oss masse:)

Sent from my PadFone 2 using BV Forum mobile app

Sterk grad av fibromyalgi. Svigermor har lupus, hun har to friske kjekke gutter :) Men hun fødte 1 og 2 mnd for tidlig da.

Har en venninne som har det også.. Påvirker det deg noe i svangerskapet? Er kjipt å ha sånne ting i tillegg.
Ja, har hørt at det er vanlig for de med lupus å føde for tidlig, håper ikke jeg gjør det :)

Sniker fra september 2013, jeg har noe som heter MCTD. Dette er en blanding av flere bindeleddssykdommer. Jeg slet veldig med sykdommen mest mot slutten av svangerskapet, da jeg hadde smerter i alle ledd i kroppen. Noen dager værre enn andre.
Jeg ble ikke fulgt opp fra start, da sykdommen min utviklet seg under svangerskapet. Jeg fødte en frisk jente, men hun kom 5 uker for tidlig og veide kun 1785g. Var dermed prematur og dysmatur.
Men hun er 6 mnd i dag og veier litt over 7kg. Man kan ikke engang se at hun var prematur.

Fått beskjed om at jeg blir fulgt opp ved neste graviditet, da sykdommen min fører til lav kroppsvekt og premature fødsler. Det var en tøff start, men nå koser vi oss masse:)

Sent from my PadFone 2 using BV Forum mobile app

Er samme med lupus (det er jo også en bindevevssykdom), fare for å føde tidlig og med lav vekt... Håper jeg slipper det for sykdommen har vært rolig i flere år nå.
Så bra at det går fint nå da :)
Jeg har betennelser i knærne, men ikke verre enn det er til vanlig. Håper det holder seg sånn. Er mest bekymret fordi jeg innimellom kaster opp medisinene mine... Måtte du ta noe medisiner under svangerskapet?
Jeg har sluttet med så mye jeg kan/bør, men det er jo ikke anbefalt å slutte med alt siden sykdommen kan blusse opp igjen.

Jeg har sjøgrens syndrom. Det er en type Lupus light.
Var ikke noe særlig ekstra plaget sist, så satser på det samme nå.
Men pga antistoffer følges jeg opp med ukentlig UL på Riksen fra uke 16. De er spesielt oppmerksomme på hjertelyden til fosteret.

Back
Topp