Noen andre med PCO/PCOS her?

Babylykke18

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Jeg har PCO (veldig få symptomer annet enn mange umodne egg og cyster), og ble overrasket av en naturlig graviditet etter 3 år uten prevensjon :) Bare lurer på om noen vet om sykdommen krever noen ekstra oppfølging i svangerskapet? Jeg har ikke vært på svangerskapskontroll enda, men skal på mandag. Da er jeg ca 13+4. Pga ekstremt uregelmessig syklus, har jeg ikke peiling på når jeg ble gravid, hehe. Men har fått estimert termin på 2 TUL, og alt har sett helt normalt ut med babyen.

Eg har pcos og ved forrige graviditet fødde eg ekstremprematurt. Usikker om det kan vera pga syndromet, men det kan vera lurt å vera obs på det.

Eg har pcos og ved forrige graviditet fødde eg ekstremprematurt. Usikker om det kan vera pga syndromet, men det kan vera lurt å vera obs på det.

Takk for svar. Da får jeg sjekke litt nærmere når jeg er på svangerskapskontroll. Bare litt klønete og uoversiktlig nå, for fastlegen min er i permisjon og da blir jeg sendt mellom ulike vikarer :/

Jeg har pcos og har hatt normale graviditeter utenom svangerskapsdiabetes da. Har ikke fått noe ekstra oppfølging utover det. Og jeg har gått på overtid med alle mine 3[emoji23] så veldig spent på denne gang[emoji4]

Jeg har pcos og har hatt normale graviditeter utenom svangerskapsdiabetes da. Har ikke fått noe ekstra oppfølging utover det. Og jeg har gått på overtid med alle mine 3[emoji23] så veldig spent på denne gang[emoji4]

Å så flott! Synes ikke jeg fant så mye på nett om det, så greit å få høre andres erfaringer :) skal sjekke med lege på kontrollen nå uansett, men greit å vite om det er noe spes prøver eller lignende jeg bør etterspørre :)

Å så flott! Synes ikke jeg fant så mye på nett om det, så greit å få høre andres erfaringer :) skal sjekke med lege på kontrollen nå uansett, men greit å vite om det er noe spes prøver eller lignende jeg bør etterspørre :)

Ikke som jeg vet om ivertfall. Jeg har kun fått ekstra oppfølging i forhold til svangerskapsdiabetes. Men da har det kun vært snakk om det og ikke noe annet. Ellers har jeg gått vanlig og tatt de vanlige prøvene. Så tror ikke det er noe med mindre de finner noe på de prøvene[emoji4]

Jeg har PCOS og har hatt 4 normale svangerskap iten ekstra oppfølging:) Tror det største problemet med PCO/PCOS er å bli gravid og det faktum at mange spontanaborterer veldig tidlig i svangerskapet. Utover det er det vel vekt og glukosebelastning som går igjen:)

Jeg har PCOS og har hatt 4 normale svangerskap iten ekstra oppfølging:) Tror det største problemet med PCO/PCOS er å bli gravid og det faktum at mange spontanaborterer veldig tidlig i svangerskapet. Utover det er det vel vekt og glukosebelastning som går igjen:)

Takk :) Jeg har ikke hatt vekt (har alltid vært normalvektig) som symptom, så håper det ikke endrer seg nå. Regner med de tar de prøvene som er nødvendig på kontrollen nå da :)

Back
Topp