Noen andre med oppkast?

Amandaa11

Forumet er livet
Noen andre her med oppkast? Jeg klarer ikke holde på maten i det hele tatt. Alt kommer opp igjen. Syntes dette er litt skummelt.

Ja, i over 4 uker...
Slitsomt men ikke så mye å gjøre med. Håper det går over snart..

Noen andre her med oppkast? Jeg klarer ikke holde på maten i det hele tatt. Alt kommer opp igjen. Syntes dette er litt skummelt.
Huff, er det ingenting du klarer å holde på?
Hvis det har vært sånn over tid ville jeg ha tatt kontakt med legen.
Her sliter jeg bare md kvalme og brekninger :/ Men holder på maten heldivis, men matlysten er veldig av og på.

Jepp kaster opp her dag flere ganger til dagen. Veldig lite jeg klarer å holde på og blir dårlig bare med tanken på mat. Har hatt noen gode perioder innimellom hvor jeg har følt meg noe bedre men er kvalm store deler av dagen. Er sykemeldt til rett over pinse, så får vi se hva som skjer da. Hadde ett par dager før helgen nå hvor jeg svimlet og slet med å komme meg opp av sengen. Og med 2 gutter som var hjemme syke fra bhg så var det ikke bare å bli liggende heller. Vært litt bedre nå i helgen siden gubben også har hatt langhelg :-)

Merker at det hjelper veldig å holde seg i ro... ligge stille en stund etter mat, så det ikke kommer i retur...

Huff slik har jeg og hatt det de siste 8 ukene nesten..
kaster nesten opp før det er spist..
heldigvis klart å holde litt på maten i går, så ser lyset i tunnelen:)!

Jeg har det også sånn! Den siste uken har jeg kastet opp minst 6 ganger i løpet av dagen, og til tider har jeg også våknet av at jeg må kaste opp om natten. Fikk Afipran av legen, noe som hjalp bittelitt, men ikke mye. Ringte legevakten onsdag, hvorpå hun sa at alt gikk fint så lenge det kom litt urin. Hvis du ikke tisser noe, da må du derimot kontakte legevakten, og komme inn for intravenøs væske.

Heldigvis har det stoppet hos meg, må bare kaste opp dersom jeg får en voldsom brekning hvis det er noe som lukter vondt.

Men ha tett kontakt med lege, det er ikke feil å be om sykemelding. Prøv å drikke litt om gangen, kanskje litt lunkent vann så magen godtar det. Og en halv drue innimellom. Så lenge du har nok urinproduksjon som ikke er for mørk i farge så slipper du nok væskebehandling, men det spørs også på allmenntilstanden din.

Hvor langt har du kommet?

Back
Topp