Noen andre med migrene?

Henriketta

Blir kjent med forumet
Jeg holder på å bli gal av migrene, og jeg kan ikke ta noen migrenemedisin nå som jeg er gravid.
Har kronisk migrene, så jeg får også botoxsprøyter hver tredje måned, men nå må jeg kun ta Paracet, som ikke fungerer.

Er det noen andre som har migrene, og hva gjør dere?

Bikramyoga hjelper også en god del, men forstår at man skal unngå det i første trisemester..

Jeg er ikke veldig plaget med migrene men fastlegen min sa at jeg kunne ta min vanlige medisin som er Naramig. Er det ingen andre medisiner du kan ta? :/

Jeg går til en migrenelege som er spesialist, men hun har ikke svart på mail på noen uker, tror hun kan være sykemeldt eller ha ferie.
Fastlegen min ville ikke gi meg noe medisin siden han var usikker, og ba meg kontakte migrenelegen.

Tok en Maxalt da det var på det verste, det går nok bra.. men vil ikke fortsette på den fast.

Jeg har også migrene, men ikke i den grad du har det.
Men da jeg var hos legen sa hun at det var nye retningslinjer for migrene under svangerskap. Hun las opp en hel masse, men det som ble sagt der var at man kunne ta medisinen dersom man bar veldig plaget med det. Det var mange kvinner som hadde brukt medisin under svangerskapet og ingen bevis på hverken komplikasjoner, for tidlig fødsler eller lav fødselsvekt. Men hun sa også at langtidseffekten vet man jo ikke enda... jeg vil prøve å holde meg unna tabelettene, men om du er kronisk plaget lan man jo kanskje stille spørsmål om hva som er best/ verst... at mor er dårlig (påvirker fosteret) eller mor tar medisin.. det var slik legen sa det til meg for to dager siden. Håper du får et godt svar hos spesialisten!!!!! ( om du får svar kan du kanskje dele det med oss?!)
Lykke til :Heartpink

Jeg pleier å bruke maxalt, men fått beskjed av legen at det skal jeg ikke ta. Hun måtte sjekke litt, men fant til slutt ut at det er én type migrenemedisin som gravide kan ta, men jeg husker dessverre ikke hva den heter [emoji54] skal be om resept på den på legetimen min om noen uker med mindre jeg trenger den før.. har foreløpig vært heldig i svangerskapet og satser på at jeg ligner på mamma, hun var mye friskere som gravid [emoji4]

Nå er ikke jeg gravid enda, men har byttet ut medisiner fordi vi prøver, og da har jeg fått sumatriptan som anfallsmedisin da den har mest data, men reglen er jo risiko vs nytte når de ikke har studier.

Hei, jeg har også migrene. Plagdes ekstremt med det sist svangerskap, endte med sykehusinnleggelse. Det er veldig utfordrende når en ikke kan ta medisiner.
Denne gangen oppleves det lettere. Har hatt noen anfall, men ikke så intenst som sist.
For min del hjelper det å først og fremst være i ro, ha en rolig og forutsigbar hverdag. Kosthold kjenner jeg og spiller en rolle, jeg må aldri gå uten mat for lenge, da går det galt:depressed:
Lett yoga synes jeg også gjør veldig godt for kroppen.
Nå er det lettere for meg denne gangen, men det var helt forferdelig sist. Husker jeg ble dårlig av å gå inn på badet, pga flisene på gulv og vegger, mønstret de gav Huff:confused:
Føler med deg, håper det letter etterhvert :Heartred

Jeg har også kronisk migrene å bruker maxalt. Men skal til legen den 13 for å fortelle at vi har valgt å beholde. Jeg må også slutte på mine ekstreme sterke smertestillende (morfin) så dette blir spennende mtp kroppen min utover. Men håper jeg kan ta en tabl i ny og ne hvis jeg er uuuuutrolig ille, ønsker ikke at lille skal bli født med abstinenser ol. Så blir en del massasje å varmt bad for smertene fremover

Det har heldigvis bedret seg litt for meg de siste dagene, så er ikke like plaget lenger! Har vært på jobbreise i tre dager nå, ber alltid om å få badekar på hotellrommet og ekstra puter i sengen, sover som en prinsesse :) Litt massasje, tøying og puste dypt hjelper masse.. (men dog litt kjedelig)
Har hørt noen blir kvitt migrenen under svangerskapet. Hadde vært fantastisk!!! Hatt det siden jeg var 13 år.

Sniker fra november forumet, men jeg har tidligere vært veldig plaget med migrene. Hadde det også i starten av svangerskapet, prøvde da bare å slappe av + diverse avspenningsøvelser. Etter jeg bikket andre trimester har jeg ikke hatt et eneste anfall (Er nå 29+1). Har også hørt om folk som har blitt kvitt migrene i svangerskapet, så nå krysser jeg fingrene for at dette fortsetter :D

Hei. Jeg har kronisk migrene og til meg sa nevrolog at det er bedre med en tabl i blandt enn og ligge og være kjempedårlig. Det kan gå utover fosteret mere over tid :)

Jeg fikk beskjed om at imigran kunne tas. Bruker maxalt rapid selv, har prøvd imigran før men fikk så mye bivirkninger at jeg møtt slutte på de.
Sist svangerskap hadde jeg litt migrene i starten så gikk det helt over og jeg hadde ingenting etter 2 trimester som en annen skrev!
Svigermor ble helt kvitt migrenen (etter 3 barn) det ble bedre og bedre for hvert barn, så det er virkelig lov å håpe at man kan bli kvitt elendigheten!!!! :hello2

Jeg holder på å bli gal av migrene, og jeg kan ikke ta noen migrenemedisin nå som jeg er gravid.
Har kronisk migrene, så jeg får også botoxsprøyter hver tredje måned, men nå må jeg kun ta Paracet, som ikke fungerer.

Er det noen andre som har migrene, og hva gjør dere?

Bikramyoga hjelper også en god del, men forstår at man skal unngå det i første trisemester..

Har du forsøkt å kombinere paracet, afipran og Dispril (Utvis forsiktighet når du er gravid, og forhør deg med lege først...)? Har brukt dette selv da Imigran ikke virker på meg lenger og jeg ikke hadde andre alternativer der og da, samt at jeg har gitt det til pasient i fbm jobb. Selvfølgelig etter avtale med lege.
Vet at dispril ikke er å få tak i over disk lenger, men hør med legen din så kanskje h*n har alternativer?

Har du forsøkt å kombinere paracet, afipran og Dispril (Utvis forsiktighet når du er gravid, og forhør deg med lege først...)? Har brukt dette selv da Imigran ikke virker på meg lenger og jeg ikke hadde andre alternativer der og da, samt at jeg har gitt det til pasient i fbm jobb. Selvfølgelig etter avtale med lege.
Vet at dispril ikke er å få tak i over disk lenger, men hør med legen din så kanskje h*n har alternativer?

Ikke forsøkt den komboen, jeg er forsiktig med å blande medisiner hvis jeg ikke vet hva som kan tas sammen.. Imigran ble jeg faktisk deprimert av, anbefaler deg en medisin uten så mange bivirkninger. Afipran har jeg fått på resept, og tatt ut, men ikke hatt behov for å bruke enda. Vet ikke om jeg kan ta den mens jeg er gravid heller.. Venter fortsatt svar fra migrenelegen min, men har vel gått to uker uten å ha hørt noe! Migrenen går bra nå foreløpig, holder den i sjakk.

I forrige svangerskap hadde jeg kun ett anfall (varte i tre dager), fra mini var syv mnd. har jeg hatt anfall omtrent annenhver uke, men hatt god effekt av Relpax. Etter at jeg ble gravid har jeg hatt ett anfall, tok da Relpax fordi jeg ikke visste at jeg var gravid. Da var jeg va fem uker, tror jeg, etter det har det ikke vært noenting. Jeg håper jeg slipper unna flere runder med migrene i svangerskapet. Legen min ville ikke at jeg tok Relpax mens jeg er gravid, og nevnte at noen har god effekt av akupunktur

Ikke forsøkt den komboen, jeg er forsiktig med å blande medisiner hvis jeg ikke vet hva som kan tas sammen.. Imigran ble jeg faktisk deprimert av, anbefaler deg en medisin uten så mange bivirkninger. Afipran har jeg fått på resept, og tatt ut, men ikke hatt behov for å bruke enda. Vet ikke om jeg kan ta den mens jeg er gravid heller.. Venter fortsatt svar fra migrenelegen min, men har vel gått to uker uten å ha hørt noe! Migrenen går bra nå foreløpig, holder den i sjakk.
Afipran kan tas mens du er gravid.. :)
Kombinasjonen er forsket på og brukes istedenfor triptaner, men dispril skal ikke tas med letthet når man er gravid.. :)
Krysser fingrene for at anfallene holder seg unna.. jeg har ikke hatt et siden mai *bank i bordet*

Har nå migrene for 10. dagen på rad og begynner å bli mektig lei. De fleste dagene har jeg ikke vært sengeliggende, men jeg fungerer jo mildt dagt dårlig. Snakka med legen på dag 4, da ville hun ikke gi meg medisiner, men heller at jeg skulle vente lenger. Har nå fått time på fredag hvertfall, så får vi se.. men hva er egentlig risikoen ved å ta migrenemedisiner i svangerskapet? Noen som vet? Har vanligvis bare migrene hver 6-8 uke og det har stemt nogenlunde så langt. Så hvis jeg bare trenger å ta 1 tablett hver 6-8 uke, hva er det verste som kan skje?

Har nå migrene for 10. dagen på rad og begynner å bli mektig lei. De fleste dagene har jeg ikke vært sengeliggende, men jeg fungerer jo mildt dagt dårlig. Snakka med legen på dag 4, da ville hun ikke gi meg medisiner, men heller at jeg skulle vente lenger. Har nå fått time på fredag hvertfall, så får vi se.. men hva er egentlig risikoen ved å ta migrenemedisiner i svangerskapet? Noen som vet? Har vanligvis bare migrene hver 6-8 uke og det har stemt nogenlunde så langt. Så hvis jeg bare trenger å ta 1 tablett hver 6-8 uke, hva er det verste som kan skje?

Huff det høres helt forferdelig ut!!
Jeg har snakket med både nevrolog, lege og spesialist på ferrilitetsklinikk, og legen min prata med en til som hadde peiling på migrene medisin, og alle sier at så lenge det er en sjelden gang er det ok å ta migrene medisin. Det er verre å gå å ha masse vondt, enn å ta en tabl. Håper det ordner seg så du får ta tabletter og forhåpentligvis få litt pause fra migrene. Jeg var selv så dårlig at jeg har tatt en hittil. Hadde ikke overlevd uten [emoji85]

Back
Topp