Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lurer på om noen andre har hatt ekstra lang stimulering, på kort protokoll, og evt om det har variert mye pr forsøk.
Selv stimulerte jeg i hele 25 dager sist, og lurer på om det er håp om at det går raskere denne gangen![]()
Jeg hadde som sagt kort protokoll, så det var 25 dager med menopur.Har hatt lang protokoll mange ganger. De første 4 ble jeg stimulert for kort og de siste 4 ble jeg stimulert riktig.
Hele hensikten er å få eggfolliklene til å vokse til en viss størrelse og få egg av god kvalitet. Man kan stimulere kortere, men det vil muligens gå ut over kvalitet på eggene og f.eks om du tåler stimuleringen. Man vil ofte gi høyere dose hormoner ved kortere stimulering.
Når du sier stimulert i 25 dager er det inkludert nedregulering også? Eller er det kun dager med sprøytestimulering?
Jeg har i det lengste blitt stimulert 16 dager med menopur. Fikk lavere dose hormoner da.
Ofte blir lang protokoll brukt ved endometriose, pga at det er enklere å holde kontroll på sykdommen.
Vet ikke om du liker svaret, men ja det er mulig å stimulere kortere og det er ikke sikkert du får det antallet modne egg du ønsker deg.man ønsker jo ikke å rushe naturen alt for mye, erfaring viser at det ikke alltid gir resultater.
Som regel har legene gode grunnet for valg av protokoll.
Så flott, gratulerer med mageboerJeg har bare hatt lang protokoll (6 forsøk) med ca like mange dager. Som resulterte i ei jente.
Og nå er jeg gravid igjen etter samme medisinering, men måtte gå 9 dager lenger enn jeg pleide ved de forrige forsøkene for å oppnå bra str på eggene. Men det funket tydeligvis det også![]()
Jeg hadde som sagt kort protokoll, så det var 25 dager med menopur.
Det jeg egentlig lurte på, var om noen har hatt stor variasjon i respond tid.
De har økt startdosen litt for meg denne gangen, så får vi se.
Det går braBeklager for litt stang ut på svaret mitt. leste feil(rødmefjes)
Fullklaff er jo det viktigste, så må jeg gå nye 25 dager for at det skal klaffe igjen, skal jeg fint leve med detHadde 16 dager med stimulerende behandling (og lang protokoll) på det forsøket der det ble fullklaff. Fikk ikke ut mer enn tre follikler, men det holdt.
Fullklaff er jo det viktigste, så må jeg gå nye 25 dager for at det skal klaffe igjen, skal jeg fint leve med det![]()