Noen andre med feil Ul termin?

Bkno6651672

Blir kjent med forumet
Heisann! Jeg vet helt sikkert når jeg ble gravid men ble likevel flyttet 8 dager frem fra 30 juni til 22 juni. Jeg VET jeg ble gravid mellom 30 sep - 4 oktober 2014 og det stemte helt fint med min tidlige Ul i uke 11-12. Så kom jeg på ordinær ultralyd som viste at jeg var en uke lenger på vei. Når jeg sjekker på svangerskapskalkulator står det at befruktning har skjedd 26-27 sep, det er jo litt rart når jeg ikke hadde sameleie på den tiden? Er det normalt at de kan ta noen dager feil? Ikke at det er så big deal men jeg lurer på hvilken termin jeg skal forholde meg til. Jeg personlig syns terminen 30 juni passer best med mine egne beregninger og utifra tidlig ul. Babyen min er litt over gjennomsnittet også, kan det ha noe å si på målingene de tok på ordinær ul? Han er bare pittelitt over gjennomsnittet så det kunne ikke ha så mye å si... Noen andre som har opplevd at de få feil termin? Eller som mener den ikke stemmer?

Jeg tror egentlig det må ha noe med målene på UL og gjøre, alle babyer vokser jo litt ulikt. Jeg ble satt fram syv dager på UL. Fødselen startet på min termin målt ut ifra EL. Hengte meg mye opp i det etter ultralyden, men etter hvert så bryr man seg ikke så mye. Babyen kommer når den kommer. Og om det var tilfeldig at min kom på EL-termin er jo vanskelig å si liksom. :)

Jeg tror egentlig det må ha noe med målene på UL og gjøre, alle babyer vokser jo litt ulikt. Jeg ble satt fram syv dager på UL. Fødselen startet på min termin målt ut ifra EL. Hengte meg mye opp i det etter ultralyden, men etter hvert så bryr man seg ikke så mye. Babyen kommer når den kommer. Og om det var tilfeldig at min kom på EL-termin er jo vanskelig å si liksom. :)

Ja men tingen er at jeg hadde et sameleie ca 7 sep også. men hadde mensen etter det, så sex igjen 30 sep-4 oktober. Hvis det var det 7 sep så har de jo tatt skammelig feil på ul og jeg kan gå for lenge på overtid...

Hvis babyen din er over gjennomsnittet så er det vel det som har gjort at du har blitt satt fram, siden de måler babyen og setter termin ut i fra det. Å bli satt fram er jo ikke noe stress, jeg hadde stresset mye mer om jeg hadde blitt satt tilbake på oul hvis det hadde vært en uke eller mer. Forhold deg til din dato, da er jo alt før ett pluss :D

Back
Topp