Noen andre me atopisk eksem her ?

Vanessa_I

Andre møte med forumet
Har atopisk eksem, og har et forferdelig utbrudd dette svangerskapet! :( Noen som har tips til kremmer som hjelper? Bruker vanligvis Elocon eller Betnovat, men har ikke tørt å bruke det under svangerskapet :/

Har ikke eksem selv, men har hørt at en krem som heter: PHYSIOGEL, Hyperallergen. A.I.Creme,  er superbra!!

Ja, jeg har. har heldigvis ikke utbrudd nå, men hadde helt ekstremt forrige svangerskap. Ville hørt med hudlege om lysbehandling. Ellers brukte jeg mye sterk kortison.. Blir jo gal av å klø. Når du dusjer, bruk kun babyolje i stedet for dusjsåpe/olje. Ikke dusj for ofte. Smør deg med en god fuktighetskrem minst morgen og kveld. Er selv veldig fornøyd med aderma og lrp lipikar ap - som kjøpes på apotek. Spør lege ang. kortison bruken du :) Jeg begynte også å spise noen tranpiller som heter sirkulan - fås kjøpt på nettet eller som jeg gjorde, hos akupunktør. De hjalp meg veldig..!! De koster en del, men er verdt det :) Lykke til, håper det går over. For det å klø er noe av det verste jeg vet .

Sønnen min har. Jeg bruker den orange Vitapan kremen på han. Etter få dager er han fin igjen.

Hadde ikke noe sist svangerskap, men da gikk jeg ut i sykemelding allerede i uke 10, så kan ha noe med det å gjøre :) Jobber med mat og står i kasse (pengehåndtering), så hele allergien er vell nesten litt selvforsynt.. Dette svangerskapet er omtrent alle fingrene full, begge henda og armene på innsiden helt opp til albuen, også på hals og tidvis rundt munnen, blir GAL! Har vært inne på tanken med lysbehandling, har testet det før og er veldig effektivt, men fikk klarsignal idag med legen til å bruke kortisonsalver, så skal prøve det først, og heller få henvisning til lysbehandling om det ikke blir bedre :) Får prøve de pillene også kanskje, alt som hjelper er gullverdt!:) Tusen takk for gode tips;)

Hei, jeg  bruker betnovat selvom jeg er gravid. Gjorde det under andre graviditeten også. Har legen din sagt at du ikke kan bruke det? Det er det eneste som hjelper på meg, jeg har det også på hendene:(

Blixen* skrev:
Hei, jeg  bruker betnovat selvom jeg er gravid. Gjorde det under andre graviditeten også. Har legen din sagt at du ikke kan bruke det? Det er det eneste som hjelper på meg, jeg har det også på hendene:(

Var mer jeg som var forsiktig, og ikke tørte og bruke det, etter svangerskapskontroll hos legen idag, så sa han at det var bare å bruke :)

Back
Topp