Noen andre lærere her??

Mator

Forumet er livet
Novembergull 2017
Novemberlykke 2020
Jeg har et spørsmål til dere evt.. Om andre kan svare på det, så er det også veldig ålreit :)

Jeg jobber selv på en 1-10 skole, hvor jeg til nå i hovedsak kun har jobbet som faglærer på 8-10trinnet. Fordi jeg nå skal ut i permisjon fra slutten av oktober, så har de valgt å sette inn en vikar for meg fra dag 1, noe som er veldig forståelig og lurt, og noe jeg har vært klar over siden før sommeren. Men......

Nå er sommerferien over, og jeg kommer tilbake og forventer egentlig at de skal ha konkrete arbeidsoppgaver til meg og en timeplan, men det har de da ikke. De har tanker om hvordan de kan bruke meg, men jeg føler selv at jeg blir satt til å måtte finne ut av hva for en ressurs jeg skal være på trinnet og hvordan den best skal utnyttes. Altså, veldig flytende, noe som gjør meg fryktelig frustrert og usikker, for jeg kjenner ikke behovet hos hver enkelt klasse.. Og er det egentlig min oppgave å sitte og finne ut av behov på trinnet og lage en egen timeplan?

Hvordan har deres ledere gjort det? Har dere fått en timeplan og konkrete oppgaver?

Jeg er lærer, men jeg skal ha vanlig undervisning og følge timeplanen min til jeg går ut i permisjon. Da kommer det vikar for meg. Det må være frustrerende å ikke ha konkrete arbeidsoppgaver. Kanskje du kan sette opp noen ulike kurs (lesekurs, regnekurs eller liknende) og tilby det på noen forskjellige trinn?

Jeg er lærer på barneskole, og skal ha vanlig undervisning fram til permisjon. Samme som Vaffelhjerte85. Jeg ville snakket med de andre lærerne, tillitsvalgt og inspektør. Lykke til!

Jeg er lærer, men jeg skal ha vanlig undervisning og følge timeplanen min til jeg går ut i permisjon. Da kommer det vikar for meg. Det må være frustrerende å ikke ha konkrete arbeidsoppgaver. Kanskje du kan sette opp noen ulike kurs (lesekurs, regnekurs eller liknende) og tilby det på noen forskjellige trinn?
Ja, det er vel det eneste jeg har kommet fram til nå. Lesekurs og noe a la "ny giv" til de som sliter litt med motivasjonen. Men synes det er håpløst at jeg må finne behovet og elevene. Får bare gjøre det beste ut av det, prøve å få litt mer hjelp av dem i morgen..

Jeg er lærer på barneskole, og skal ha vanlig undervisning fram til permisjon. Samme som Vaffelhjerte85. Jeg ville snakket med de andre lærerne, tillitsvalgt og inspektør. Lykke til!
Ja, tenkte ta en prat med tillitsvalgt i morgen! Må få noe mer hjelp til dette, synes jeg!

Sniker fra desember! Er på barneskole, og jeg ordnet i samarbeid med ledelsen så jeg skulle være timelærer frem til permisjonen starter, og at det da kommer vikar for meg. Slipper kontaktlærer pga belastning, heldigvis! Og vel, jeg har 50% på to ulike trinn, og måtte fikse timeplan selv. Men, viste jo hvilke trinn, og kjenner begge trinn!

Ville spurt om hjelp, jeg. Om ikke noen i ledelsen, kanskje tillitsvalgt kan hjelpe deg litt? :)

Det ordnet seg i dag. Jeg fikk et tips om en elev som har ønsket seg assistent, så jeg sørget for at jeg fikk den rollen, samtidig som jeg skal være styrkning i klasserommet og ha noen styrkningstimer ute med elever, og da hadde jeg plutselig 20t på planen og kan ta resterende 3 som vikartimer :) Så da kan planleggingen begynne!

Back
Topp