Noen andre her som har hatt dødfødsel?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg hadde det sist, og kjenner at det er veldig blannede følelser å være gravid igjenn.. Noen i samme "båt" ? Vil virkelig ikke skremme noen med dette innlegget, så det håper jeg ikke at jeg gjør..
Kjære deg! Jeg er lei meg for det du har opplevd, jeg kan ikke forestille meg hvor vondt det må være<3 og forstår veldig godt at en ny graviditet gir deg blandede følelser. Jeg ønsker deg all hell og lykke til videre. Her er det nok flere med blandede følelser, både på bakgrunn av lykke og fortvilelse.

Men hvorfor ikke ha en mindre tydelig tittel da? :-) jeg forstår bare ikke hvorfor det må være enten eller, dette skal jo være et forum hvor alles behov blir ivaretatt? Når noen sier de blir støtt så er det jo ikke verre enn å endre tittel til "Noen andre som har opplevd tap av barn?" For så å spesifisere i innlegget?
Ett forum der alles behov blir ivaretatt, skriver du.. synes ikke mitt "behov" ble så godt motatt akkurat.. Og skulle helst vært skrevet en annen plass så de som er i min termingruppe slipper å se det? Er det slike svar du skiver når du mener alle skal bli ivaretatt undrer jeg over..
om det står dødfødsel eller tap av barn er vel det akkurat det samme sak.. Men ja jeg kunne endret på hvordan jeg la det frem, men det var ikke akkurat det som sto først i tankene når jeg postet dette innlegget..
Å hvis man har barn vil man aldrig slutte å bekymre seg for om det kommer til å skje dem noe, det har man aldrig noen garantier for.. Så hvis du ser nyheter, scroller på facebook å leser aviser må du også kunne akseptere de ovetskriftene som er her inne, og at det er flere her som ikke er overlykkelig gravid, selvom jeg så gjerne skulle ønske alle følte det slik.. Og før jeg avslutter håper jeg vi alle kan være hyggelige med hverandre fremover, vi er forskjellige og har forskjellige tanker, respekt og medfølelse kommer vi langt med <3 jeg har prøvd å slette innlegget men det gikk desverre ikke..

Jeg pleier ikke blande meg inn i så mange diskusjoner her inne, men føler en trang til å støtte TS her. Selvfølgelig kan hun spørre om dette her inne. Inne på terminforumene ligger det tråder om ma/sa/bo, om hvordan/hva og gjerne uten filter. Sikkert ikke ment for å skremme, men til og med jeg som er født med is i magen blir berørt. Likevel har jeg en evne til å skille mellom meg og deg. Da jeg så denne overskriften tenkte jeg at dette hørtes vondt ut, håper hun finner noen å snakke med. I stedet blir hun "bortvist" fordi noen andre ble redd for overskriften. Det synes jeg faktisk ikke er greit. Hvis man blir så redd for hva en leser på nett så er kanskje ikke denne type forum noe for deg. For her skal det være rom til å snakke om alt og alle skal være velkommen.

Duu❤️ jeg skjønner at du føler sånn nå! Bare noen som har mistet kan forstå hvor "fornærmet" du følte deg. Her skal vi snakke om alt. Og det er ikke du som ikke skal føle at du passe inn da,da er det heller de som ikke fikser å høre om det.

Her kan vi ikke si: SÅNNE TRÅDER KAN DU IKKE STARTE HER,FOR DA BLIR JEG REDD.

❤️
❤ Takk care-bear du passer til nicket ditt hihi ❤:) og takk for alle støtten du gir ;) fantastisk ❤❤❤

Jeg pleier ikke blande meg inn i så mange diskusjoner her inne, men føler en trang til å støtte TS her. Selvfølgelig kan hun spørre om dette her inne. Inne på terminforumene ligger det tråder om ma/sa/bo, om hvordan/hva og gjerne uten filter. Sikkert ikke ment for å skremme, men til og med jeg som er født med is i magen blir berørt. Likevel har jeg en evne til å skille mellom meg og deg. Da jeg så denne overskriften tenkte jeg at dette hørtes vondt ut, håper hun finner noen å snakke med. I stedet blir hun "bortvist" fordi noen andre ble redd for overskriften. Det synes jeg faktisk ikke er greit. Hvis man blir så redd for hva en leser på nett så er kanskje ikke denne type forum noe for deg. For her skal det være rom til å snakke om alt og alle skal være velkommen.
❤ godt det finnes sånne som deg!! Tenkte bare at det hadde vært spenende å høre hvilken oppfølging de andre får og hvilke tanker de har rundt det å være gravid igjenn..
For det er jammen to helt forskjellige graviditeter den første og den jeg er i nå.. Men krysser fingrene å håper gleden kommer etterhvert.. ❤

Men herrejemini da.. Ta dere ei bolle. Jeg må da få lov til å si at JEG finner det støtende? Og dette må da være minst like greit? Eller er det kun TS og hennes likesinnede som skal få bruke forumet? Er ikke halve poenget å ta hensyn til hverandre?

Det snakkes mye om inkludering på denne tråden, men man skal tydeligvis ikke inkluderes om man syntes dette ble i overkant? Med hentydning til at denne type forum ikke er noe for gravide som ikke tåler å se ordet "dødfødsel" hver gang de besøker forumet.

Det er heller ingen som har "kastet TS ut av forumet" - hun fikk beskjed av forumansvarlig om at dette ikke var stedet å diskutere dødfødsel. Det går da ann å snakke om 1000 andre ting, eller velge mindre eksplisitte titler på emnene.

TS: om du vil slette tråden, men ikke får det til, så tar du det opp med forumansvarlig.

Men herrejemini da.. Ta dere ei bolle. Jeg må da få lov til å si at JEG finner det støtende? Og dette må da være minst like greit? Eller er det kun TS og hennes likesinnede som skal få bruke forumet? Er ikke halve poenget å ta hensyn til hverandre?

Det snakkes mye om inkludering på denne tråden, men man skal tydeligvis ikke inkluderes om man syntes dette ble i overkant? Med hentydning til at denne type forum ikke er noe for gravide som ikke tåler å se ordet "dødfødsel" hver gang de besøker forumet.

Det er heller ingen som har "kastet TS ut av forumet" - hun fikk beskjed av forumansvarlig om at dette ikke var stedet å diskutere dødfødsel. Det går da ann å snakke om 1000 andre ting, eller velge mindre eksplisitte titler på emnene.

TS: om du vil slette tråden, men ikke får det til, så tar du det opp med forumansvarlig.
Har jeg fått beskjed av forumansvarlig om at dette ikke var plassen å poste dette?? Jeg spurte om det passet inn å spørre om dette i gruppen, og ja var svaret fra henne.. Jeg synes det er forkastelig av deg å bruke energi på å rakke ned på dette innlegget, jeg blir helt sjokkert faktisk... Det du skriver er faktisk verre enn den overskriften jeg har..
Og ja det finnes sikkert 1000 andre ting å snakke om her inne, men for meg er det dette jeg tenker mest på om dagen og gruer meg til å gå gravid så håpet å finne noen som kunne dele erfaringer som kansje kan gjøre det hele lettere for meg.. Ser helst at du forlater denne tråden min om du ikke har noe annet på hjertet enn å såre noen som allerede har det vanskelig..

Har jeg fått beskjed av forumansvarlig om at dette ikke var plassen å poste dette?? Jeg spurte om det passet inn å spørre om dette i gruppen, og ja var svaret fra henne.. Jeg synes det er forkastelig av deg å bruke energi på å rakke ned på dette innlegget, jeg blir helt sjokkert faktisk... Det du skriver er faktisk verre enn den overskriften jeg har..
Og ja det finnes sikkert 1000 andre ting å snakke om her inne, men for meg er det dette jeg tenker mest på om dagen og gruer meg til å gå gravid så håpet å finne noen som kunne dele erfaringer som kansje kan gjøre det hele lettere for meg.. Ser helst at du forlater denne tråden om du ikke har noe annet på hjertet enn å såre noen som allerede har det vanskelig..
Da misforsto jeg det du skrev i innlegget ang. Forumansvarlig.

Jeg forlater nok forumet for godt. Ønsker ikke å se ordet "dødfødsel" hver gang jeg titter innom, når formålet er for min del er å få positiv energi etter å ha vært innom.

Det her er det værste jeg har sett!!! Hva??
Du synes det er støtende at hun vil prate med noen om sorgen ved å miste sitt barn.

Håper virkelig ingen her inne mistet og møter sånne kommentarer på veien!

Det er heller ingen som har sagt at hun blir kastet ut?

FORUMANSVARLIG har aldri sagt at hun ikke får prate om dødfødsel her?!:/ det er det du som har sagt!!!!!

Blir så skuffa når jeg leser det her,null forståelse og empati.

Jeg forlater nok forumet for godt. Ønsker ikke å se ordet "dødfødsel" hver gang jeg titter innom, når formålet er for min del er å få positiv energi etter å ha vært innom.

Frekk!

Her er alle tjent med at vi legger saken død. Vi skal trossalt være her i måneder og år fremover - sammen.

Jeg er litt delt i denne diskusjonen. Jeg er veldig for at det skal være rom for slike tråder hvor man skal få støtte og dele tanker og erfaringer. De som ikke er intr kan hoppe over, og min personlige mening er at overskriften ikke er støtende på noe måte.

Når det er sagt så vil jeg gjerne dele min erfaring fra min forrige termingruppe, der var det også en som desverre hadde gått gjennom dette. MIN erfaring var at det tok mye fokus gjennom hele svangerskapet og i tiden etterpå, det ble et overdrevent fokus på alt som hadde med det og gjøre og jeg følte at jeg omtrent var med i en støttegruppe for henne i stede for termingruppe.

Jeg mener som sagt at det skal være rom for alle, og er veldig lei meg for at dere har måtte gå igjennom det. Håper dere gjennom delte erfaringer kan få god støtte og sender alle en god klem <3 om jeg er støtende eller ufin på noe vis her, så er det ikke intensjonen.

Hei alle sammen!
Det er JEG som er Forumansvarlig for hele Babyverdens forum. Jeg er for tiden sykemeldt så det er Moderator Linda som har ansvaret sammen med Moderator Wilma og Moderator Irene.
Vi fire har akkurat nå hatt ett møte om dette tråden, og jeg føler i den forbindelse for å oppklare endel usannheter som flere av dere kommer med her:

Kan du vennligst gi meg bevis på at jeg har sagt dette? Det er nemlig IKKE tilfelle!
Og vi sletter ingen tråder/innlegg som ikke inneholder regelbrud. Denne tråden er fri for regelbrudd, med unntakk av dine personangrep..
Har jeg fått beskjed av forumansvarlig om at dette ikke var plassen å poste dette?? Jeg spurte om det passet inn å spørre om dette i gruppen, og ja var svaret fra henne...
Det stemmer at du har sendt meg en pm å spurt, men jeg har faktisk ikke svart deg!! ( Etter nærmere oppklaring kommer det frem at du trodde noen andre var forumansvarlig)

Du må gjerne forlate forumet for godt om du ikke "orker" å se ordet dødfødsel. Fikser det på 5 sek. (send meg en ny pm med bekreftelse)
Vil bare gjøre deg oppmerksom på at det finnes ingen der ute i det virkelig liv som redigerer eller modererer bort sannheten for deg. Du vil kunne lese og høre om dødfødsler, krybbedød,og det som verre er der ute i den store verden.

At noen i en termingruppe har opplevd en dødfødsel før, og har spørsmål til andre med termin samtidig som henne ang dette er SÅKLART helt greit å poste en tråd om. Tråden her er godt opplyst i overskriften hva den handler om, og det er faktisk valgfritt om man vil klikke seg inn på en tråd eller ikke!!!!!
Vi har dog ett underforum for de som har mistet barn, om man ønsker å benytte seg av dette.

Ja, noen blir lei seg av å lese om noe så grusomt som en dødfødsel. Ja, vi blir livredde for at det kan skje med oss selv og skatten i magen. Men vi må tåle å lese om det, vi må tåle overskriften i det minste (og la vær å klikk inn på tråden da når du ser i overskriften hva den handler om) på lik linje som vi må tåle grusomme nyheter i aviser, tv, radio og på nettet. Vi kan faktisk ikke beskytte oss mot å lese/høre om alle grusomheter som finnes.

MEN, vi skal behandle våre medmedlemmer her inne med RESPEKT. Vi skal la alle få snakke om det de vil, vi bør vise hensyn til at våre medkvinner har andre behov og temaer å ta opp enn det som er i vår egen KOMFORSONE!
Utdrag fra forumreglene
Bruk nettvett!
Vi ønsker å legge til rette for en saklig debatt på forumet og ber alle bruke fornuft og god folkeskikk. Vær omtenksom overfor dine meddebattanter. Bak ethvert kallenavn sitter det et menneske som fortjener å bli behandlet med respekt, selv om man er uenige om sak. Diskuter gjerne sak så fillene fyker, men unngå å gå til usaklige personangrep.

Jeg er så skuffet over måten denne tråden har sklidd ut på at jeg låser hele tråden for yttligere svar.

Littlestar: Du må gjerne lage en ny tråd om dette da denne stenges.

Last edited:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp