Noen andre her som har hatt dødfødsel?

Status
Stengt for ytterligere svar.

littlstar

Blir kjent med forumet
Jeg hadde det sist, og kjenner at det er veldig blannede følelser å være gravid igjenn.. Noen i samme "båt" ? Vil virkelig ikke skremme noen med dette innlegget, så det håper jeg ikke at jeg gjør..

Last edited:
Jeg er ikke helt i samme båt, fordi fødselen min startet for tidlig til å bli definert som dødfødsel. Det føles ikke for meg som at jeg hadde en SA, selv om den medisinske definisjonen sier det. Det føltes absolutt som en dødfødsel. Blødning og blodpropp i morkaken startet fødselen i 19. uke (april i år). Babyen levde og hadde det fint på UL-undersøkelse bare en halvtime før fødselen var over.

Vanskelig å tørre å glede seg ordentlig over å være gravid på nytt. Jeg føler at jeg har lært av bitter erfaring at man ikke kan være sikker på at det går bra før fødsel er over og man holder et levende barn i armene. Før jeg hadde hatt den opplevelsen (i april) var jeg mye mer naiv, og tenkte aldri på hvor galt det kunne gå.

Jeg er ikke helt i samme båt, fordi fødselen min startet for tidlig til å bli definert som dødfødsel. Det føles ikke for meg som at jeg hadde en SA, selv om den medisinske definisjonen sier det. Det føltes absolutt som en dødfødsel. Blødning og blodpropp i morkaken startet fødselen i 19. uke (april i år). Babyen levde og hadde det fint på UL-undersøkelse bare en halvtime før fødselen var over.

Vanskelig å tørre å glede seg ordentlig over å være gravid på nytt. Jeg føler at jeg har lært av bitter erfaring at man ikke kan være sikker på at det går bra før fødsel er over og man holder et levende barn i armene. Før jeg hadde hatt den opplevelsen (i april) var jeg mye mer naiv, og tenkte aldri på hvor galt det kunne gå.

Signerer glab80.. mistet gutten min 21 uker pv også i april. Føles det samme med meg. Fikk en fin liten gutt❤️ å være gravid igjen føles rart og har nesten ikke forventning å se en bankende hjerte til onsdag!

Vi mistet jente vår 2 dager etter fødsel. Ho ble født 4 veker før termin (keisersnitt). Vi er veldig glad at eg er gravid igjen, men blandede følelser, absolutt. Har snakka med jordmor om dette, og alt vi føler/kjenner er lov, det er normalt i en sånn situasjon. Vi venter nå på innkalling til morkakeprøve og er veldig spent.

Lykke til!

Har ikke hatt dødfødsel, men MA i uke 16 (i juli i år) Klarer ikke glede meg over positiv test. Eller jeg er jo glad, men noe inni meg sier at jeg må inne glede meg for mye:-/

Vet jeg trykker i et veldig sensitivt område her. Men, kanskje dette heller kan diskuteres under den generelle gruppen graviditet/fødsel? Der er det flere i samme situasjon, og samtidig slipper vi som er veldig bekymret for graviditeten å møte ordet "dødfødsel" i temalinjen. Vi som er lengst på vei er bare 8-9 uker, og er redd nok som det er for SA/MA. Bare en tanke :pale.

Vet jeg trykker i et veldig sensitivt område her. Men, kanskje dette heller kan diskuteres under den generelle gruppen graviditet/fødsel? Der er det flere i samme situasjon, og samtidig slipper vi som er veldig bekymret for graviditeten å møte ordet "dødfødsel" i temalinjen. Vi som er lengst på vei er bare 8-9 uker, og er redd nok som det er for SA/MA. Bare en tanke :pale.
Tenkte om det eg og ja... :/

Okei har forhørt meg med de som styrer denne gruppen om det var i orden.. blir nok ikke rett for meg å være med her da tydeligvis.. Lykke til alle sammen, beklager at jeg spurte og skremte dere.. Kunne vært bra å ha noen i samme situasjon å dele følelser med..

Last edited:
Jeg synes det skal være lov å poste om sånne ting. Man ser jo overskriften, og vil man ikke lese holder man seg unna!

Vet dere,det synes jeg er urettferdig hvis dere ikke vil ha en sånn tråd her. Her er vi alle likeverdig med forskjellige opplevelser, vi kan finne på glede og sorg og støtte i trådene våre. Det er f eks veldig leit å lese om spontanaborter her tidlig som jeg har sett flere gjøre,kan ikke be de ikke skrive det for andre blir redde?? Alle er vi redde for knerten i magen,alt kan skje,vi skal støtte hverandre uansett situasjon og hvis ikke jeg eller Ts kan snakke om dødfødsler,synes jeg det er rart. Det kan skje,det er livet. Det kan skje deg,det kan skje meg. Nei,det syns jeg var respektløst mot de som har mistet!

Okei har forhørt meg med de som styrer denne gruppen om det var i orden.. blir nok ikke rett for meg å være med her da tydeligvis.. Lykke til alle sammen, beklager at jeg spurte og skremte dere.. Kunne vært bra å ha noen i samme situasjon å dele følelser med..

❤️❤️❤️❤️

Jeg skjønner at det kan skape redsel å spørre om dette, men hadde gjort hele graviditeten til oss som faktisk har opplevd dette lettere om vi kunne snakke om det.. Og man tenker at alt går bra etter uke 12, helt til man har opplevd det motsatte.. Vi er vel voksene mennesker her inne som vet at det eksisterer dødfødsler så skjønner ikke helt problemet, og at du faktisk går inn på ett slikt innlegg å komenterer slik du gjør, gjør at vertfall jeg, med min uheldige situasjon ikke føler at jeg passer inn eller kan dele de tankene jeg har rundt graviditeten min..

Jeg skjønner at det kan skape redsel å spørre om dette, men hadde gjort hele graviditeten til oss som faktisk har opplevd dette lettere om vi kunne snakke om det.. Og man tenker at alt går bra etter uke 12, helt til man har opplevd det motsatte.. Vi er vel voksene mennesker her inne som vet at det eksisterer dødfødsler så skjønner ikke helt problemet, og at du faktisk går inn på ett slikt innlegg å komenterer slik du gjør, gjør at vertfall jeg, med min uheldige situasjon ikke føler at jeg passer inn eller kan dele de tankene jeg har rundt graviditeten min..

Duu❤️ jeg skjønner at du føler sånn nå! Bare noen som har mistet kan forstå hvor "fornærmet" du følte deg. Her skal vi snakke om alt. Og det er ikke du som ikke skal føle at du passe inn da,da er det heller de som ikke fikser å høre om det.

Her kan vi ikke si: SÅNNE TRÅDER KAN DU IKKE STARTE HER,FOR DA BLIR JEG REDD.

❤️

Jeg syntes det må være innafor å spørre om trådstarter kan legge slike innlegg på et annet fora. Det handler ikke om å skulle legge lokk på vonde opplevelser, men det kan oppleves støtende å se emnetittelen når man skal inn og kose seg på forum for nygravide. Jeg trykket inn på emnet for å si ifra om mine tanker rundt det, og det må også være lov.

Er selvfølgelig enig i at TS skal få være her! Mener bare at problematikken omkring dødfødsel bør diskuteres andre steder/evt. Ha en mindre tydelig tittel, slik at man slipper å lese ordet "dødfødsel" hver gang man skroller igjennom emnene.

Kanskje hun kan dele opplevelsen sin rundt akkurat dette i dagboken, eller lignende? :-)

Er ikke mange som leser dagbøker. Helt innafor å poste her. Hun er gravid og forteller om sine tanker :) Akkurat som alle andre medlemmer her inne.

Jeg forstår at enkelte kan synes det er ubehagelig og at slike innlegg kan skape bekymring. Jeg er allikevel av den oppfatning at man som medlem på denne termingruppen må kunne dele slike tanker og spørsmål her:)

Selv er jeg gravid for 5. gang og har foreløpig kun ett barn (hatt MA og BO i uke 9/10). For meg er det naturlig å kunne skrive om dette når jeg feks lager et innlegg på forumet hvor jeg skriver at jeg grugleder meg til tidlig ultralyd. Jeg forstår at mange kan bli skremt, men håper også at man tenker at sannsynligheten for at det går bra for hver enkelt er stor. Krysser fingre for at vi som er her nå blir med helt til mai! :)

Jeg syntes det må være innafor å spørre om trådstarter kan legge slike innlegg på et annet fora. Det handler ikke om å skulle legge lokk på vonde opplevelser, men det kan oppleves støtende å se emnetittelen når man skal inn og kose seg på forum for nygravide. Jeg trykket inn på emnet for å si ifra om mine tanker rundt det, og det må også være lov.

Er selvfølgelig enig i at TS skal få være her! Mener bare at problematikken omkring dødfødsel bør diskuteres andre steder/evt. Ha en mindre tydelig tittel, slik at man slipper å lese ordet "dødfødsel" hver gang man skroller igjennom emnene.

Kanskje hun kan dele opplevelsen sin rundt akkurat dette i dagboken, eller lignende? :-)

Nei og nei. ALLE kan snakke om det de vil her. Vil du ikke lese,så går du ikke inn. Ts kan ikke føle seg særlig velkommen nå:(
Dessuten er dødfødsel et veldig viktig tema og to av mine venninner har opplevd det. Det er realitet,og det skjer ikke mindre bare fordi du er redd for det.

Men hvorfor ikke ha en mindre tydelig tittel da? :-) jeg forstår bare ikke hvorfor det må være enten eller, dette skal jo være et forum hvor alles behov blir ivaretatt? Når noen sier de blir støtt så er det jo ikke verre enn å endre tittel til "Noen andre som har opplevd tap av barn?" For så å spesifisere i innlegget?

Vi har nå nevnt det her og der, og ikkje alle er like. Eg forstår deg Littlstar men eg forstår Kanelstang og. No hard feelings!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp