Noen andre her som har født et barn i seteleie?

Snart3skatter

Blir kjent med forumet
Og hvordan gikk det?
 
Begge mine lå i seteleie - William ble født i uke 35, og jeg skulle ha vaginal fødsel, lå et døgn med rier og kom helt til full åpning før de bestemte i full fart at det ble keisersnitt likevel.
Mikael ble født vaginalt, men han var jo liten (uke 25), så det var nok ganske annerledes enn med et fullbårent barn.
 
Begge mine lå i seteleie - William ble født i uke 35, og jeg skulle ha vaginal fødsel, lå et døgn med rier og kom helt til full åpning før de bestemte i full fart at det ble keisersnitt likevel.
Mikael ble født vaginalt, men han var jo liten (uke 25), så det var nok ganske annerledes enn med et fullbårent barn.

Akkurat sett filmen din om Mikael, utrolig rørende! Du er sterk :)

Fødselen min gikk bra igrunn, så jeg skal ikke klage, men den tok lang tid. 1.5 døgn med rier før han kom, åpningen gikk seint og han ville ikke komme skikkelig ned i bekkenet.

Jeg håper jeg slipper en setefødsel igjen, selv om det gikk bra så var det utrolig slitsomt. Jeg husker ingenting fra første natta etter fødselen, mannen mitt måtte fortelle meg at vi var våkne for å amme og slik, jeg var sikkert mer utslitt enn jeg skjønte.
 
Min lå i seteleie frem til uke 39. Jeg var på sykehuset og fikk snudd han 1 uke før fødsel. Var veldig ubehagelig å snu han, men tror det var bedre enn å føde i seteleie :-)
 
Min lå i seteleie frem til uke 39. Jeg var på sykehuset og fikk snudd han 1 uke før fødsel. Var veldig ubehagelig å snu han, men tror det var bedre enn å føde i seteleie :)
Det var et tema hos meg også, men de mente han hadde blitt for stor så det var ikke vits å prøve. Har hørt at det er vondt ja!
 
Sniker :) jeg hadde en fantastisk setefødsel. Ti timer fra første rie. 30 min pressing. Slapp å sy :) Epidural pga jordmor ville ha meg klar i tilfelle KS. Forsøkte vending, men de fikk det ikke til (sjelden de får det til ifølge mitt inntrykk). Veldig spent på om denne babyen snur seg :)
 
Sniker :) jeg hadde en fantastisk setefødsel. Ti timer fra første rie. 30 min pressing. Slapp å sy :) Epidural pga jordmor ville ha meg klar i tilfelle KS. Forsøkte vending, men de fikk det ikke til (sjelden de får det til ifølge mitt inntrykk). Veldig spent på om denne babyen snur seg :)

Ikke verst at du slapp å sy, trodde det var standard at de klipper ved setefødsel... jeg lå i alle fall 1 time og ble sydd etter fødsel, var vondt i flere uker etterpå!
 
Back
Topp