Noen andre her som er redde?

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
J

Jentemamma♡

Guest
For å føde før tiden? Eller ihvertfall før 34 uker. Når min mor har født før tiden flere ganger er vel jeg også i risiko for det?

Man sier at det er vanlig å ha lignende fødsler (ikke like) som moren sin. Men du har født en før? Det er vel størst sjanse for at din neste fødsel blir lik den? Det er jo gjerne spesifikke grunner til at fødsler starter for tidlig!

Jeg holdt på å føde i uke 32 i første svangerskapet.. Men de klarte heldigvis å stoppe det. Så han holdt seg inne til uke 38 :) har fått god oppfølging etter det. Men de to andre har klart å holde seg inne til uke 38 og uke 39 :) så håper jeg denne lille også holder seg til de ukene og ikke prøver seg på en for tidlig fødsel slik største storebror gjorde :)
Føreløbig slapper jeg helt av siden de to andre holdt seg inne :)
Min mor fødte meg i uke 38 og min bror i uke 36.. Så litt arvelig kan det vel være :) har også hatt ganske like fødsler som min mor :)
(Min mormor fødte i uke 34.. Så det går "litt igjen" hos oss.. Men bare på de første fødte damene faktisk)

Man sier at det er vanlig å ha lignende fødsler (ikke like) som moren sin. Men du har født en før? Det er vel størst sjanse for at din neste fødsel blir lik den? Det er jo gjerne spesifikke grunner til at fødsler starter for tidlig!
Okei:-) ja hun ble født 3 dager før termin. Men nå var jo jeg og min søster også tvillinger, de kommer gjerne før :)

Med tanke på at jeg måtte settes i gang (endte med hastesnitt) 14 dager på overtid med junior, tviler jeg på at jeg føder mange uker for tidlig denne gangen.

Min storebror er født 16 dager på overtid, jeg er født 13 dager før termin og min lillebror er født 5 dager på overtid.

Siden vi mest sannsynlig får ei jente denne gangen, føder jeg ca 14 dager før termin hvis jeg følger i min mors fotspor.

Men det får tiden vise og jeg har mine tvil...

Tvillinger kommer ofte før, ja:) Det er nok en av de tingene vi ikke kan styre, akkurat når de små skal ut. Min niese ble født i uke 26, og jeg tenker veldig på det. Men så tenker jeg- det blir som det blir, jeg får ikke bestemt når mitt barn kommer. Men det er ingenting som tilsier at jeg skal føde for tidlig, som har gått til termin før:)

Førstemann ble født 11 dager før.

Min mor fødte begge sine på termin.

Jeg tipper det blir 11 dager overtid denne gangen så gjennomsnittet blir riktig :-p men siden termin ble flyttet 6 dager så kanskje 5 dager over?:-p

Hadde trodd at jeg skulle gå over sist og jeg, så hadde ikke noe pakket da jeg ble innlagt på føden etter vekstestimering i uke 37:-p

Er litt bekymret for å føde før tiden. Førstemann ble født i uke 32 og nr to ble født tre uker før tiden. Tre uker for tiden er for såvidt greit, men ønsker IKKE noe fødsel tidligere enn det. Kjenner på en del kynnere dette svangerskapet og noen av dem er litt ubehagelige og kan holde på en stund, det gjør meg bekymret. Tenker jeg må passe på å ikke stresse for mye....men lettere sagt enn gjort.Tenker å ta det opp med jordmor når jeg skal dit - mest sannsynlig er det helt normalt med en del kynnere med tredjemann

Er litt bekymret fordi jeg har oppblomstring av streptokokk B-bakterier, og at det kan føre til en infeksjon som kan føre til fødsel (eller verre ting).

Har hørt at det kan være arvelig ja, men om det er riktig vet jeg ikke. Å føde før 34 uker trodde jeg kanskje ofte skyldes infeksjoner?

Jeg har aldri vært spesielt redd for det siden ingen i min familie har født så tidlig som jeg vet. Men om fødselen skulle starte så tidlig hadde jeg nok blitt veldig redd.

fødte 4 dager over tia sist. så er ikke redd for å føde før denne gangen vertfall. blir sikkert langt over tia nestegang å.

Tvillinger kommer ofte før, ja:) Det er nok en av de tingene vi ikke kan styre, akkurat når de små skal ut. Min niese ble født i uke 26, og jeg tenker veldig på det. Men så tenker jeg- det blir som det blir, jeg får ikke bestemt når mitt barn kommer. Men det er ingenting som tilsier at jeg skal føde for tidlig, som har gått til termin før:)
Hvordan har hun klart seg motorisk og kognitivt da?:) en frisk og fin jente vell :)

Back
Topp