Noen andre her som bruker Lutinus og Albyl-E?

Krollemor

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen :)

Jeg var hos gynekolog i dag og fikk sett at alt sto bra til der inne foreløpig, uke 7+4.
Dette er mitt 3 svangerskap hittil i år, og gynekologen sa derfor at han skulle gi meg progesteronstøtte og blodfortynnende.
Litt usikker på om det er noe vits i å begynne på dette så "sent" siden det virker til at man skal ta det(i hvertfall Lutinus) fra eggløsning, men hvis det kan hjelpe på denne gangen gjør jeg det selvsagt.

Om det er noen andre her inne som bruker dette, må det tas til samme tid hver dag? Fikk beskjed fra legen om å ta det en gang om dagen på kveldstid.
Bør man absolutt bruke den applikatoren eller er det best å føre det inn med fingeren?

Jeg bruker Crinone og albyl-e:)
Crinone skal jeg ta hver kveld frem til uke 12 nå i første omgang. Så får vi se om jeg skal gå på det lenger eller ikke. (Håper ikke det[emoji85])
Jeg ble satt på det med en gang vi fikk bekreftet graviditet:)

Jeg bruker Crinone og albyl-e:)
Crinone skal jeg ta hver kveld frem til uke 12 nå i første omgang. Så får vi se om jeg skal gå på det lenger eller ikke. (Håper ikke det[emoji85])
Jeg ble satt på det med en gang vi fikk bekreftet graviditet:)

Takk for svar! :)

Er det slik at legen sa det var viktig at det ble tatt på kvelden? Jeg jobber nemlig natt, og slik jeg skjønner det er dette en grisete affære når det kommer ut igjen, vil jo helst ikke at det skal skje på vei til eller på jobb de dagene jeg jobber.

Er det slik at legen sa det var viktig at det ble tatt på kvelden? Jeg jobber nemlig natt, og slik jeg skjønner det er dette en grisete affære når det kommer ut igjen, vil jo helst ikke at det skal skje på vei til eller på jobb de dagene jeg jobber.

Jeg har ikke hatt noe problem med at det kommer ut igjen. Men nå har jeg jo egentlig lagt meg nesten med en gang også så vet ikke om det hadde vært annerledes om jeg hadde rørt meg mer.
Kanskje det er derfor jeg fikk beskjed om det når jeg tenker meg om. At mer holder seg der inne om man legger seg etter at det er tatt:)

Prøv å ta den også ta på deg ett truseinnlegg kanskje? Så kan du jo se om det kommer noe ut igjen eller ikke?:)

Jeg bruker crinone og utfragmin. Det er jo et poeng for deg å begynne på albyl-e, da blodpropper kan danne seg i morkaken. Jeg går på fragmin sprøyter, som er blodfortynnende, og skal ta albyl-e i tillegg fra uke 12. Crinone skal jeg ta til uke 10. Det er vel sånn ca da morkaken tar over all nødvendig produksjon av progesteron. Blir ikke veldig mye gris ved ved bruk av crinone, men noen dager kommer det klomper. Bruker truseinnlegg, og det går helt fint!

Last edited:
Jeg tar Lutinus før jeg legger meg og Albyl-E mellom lunsj og middag. Fikk beskjed på apoteket at de helst skulle tas mellom måltider.

Tror man får beskjed om å ta det på natt fordi det er da de fleste sover. Siden du jobber natt så ville jeg tatt det når du kommer hjem å skal sove :)

Jeg fikk beskjed av riksen om å ta crinone slik at jeg kunne være i lett aktivitet i ca (minst) 15 minutter etterpå. Det er nok for at gelen skal gni seg og fordele seg godt i slimhinnene.

Jeg ble tipset om å ta Crinone på morgenen før man dro på jobb, for jeg burde være i litt aktivitet rett etterpå. Funker veldig bra, minimalt som kommer ut Begynte rett etter EL.

Back
Topp