Noen andre her inne som fikk alvorlig rift ved fødsel?

Svaneprinsessen

Snart sommermamma
Da jeg fødte for snart 3 år siden fikk jeg ruptur grad c, den nest alvorligste graden av rifter. Er veldig redd for å føde etter dette og ønsker keisersnitt, noe jeg også har blitt lovet av den ene fødselslegen.

Noen andre med lignende skader etter fødsel. Har dere komplikasjoner i dag, og skal dere føde vaginale eller ved ks?
 
Hei!

Jeg fikk total ruptur grad 4. Og har hatt en del plager med dette etterpå. Ble litt bedre etter 1år ca, men klarer fortsatt ikke å holde meg altfor lenge om jeg må nr.2 og ikke alltid at jeg klarer å holde igjen luft om jeg må bøye meg ned, eller når jeg går. Måtte gå til fysio i ett år etterpå. Kan fortsatt merke at jeg til tider (rundt menstruasjon) at jeg blir hoven og veldig øm der nede. Jeg ble anbefalt keisersnitt av spesialisten som sjekket meg 3 mnd etter operasjonen. Så her blir det nok ks neste gang. Det er 4,5år siden fødsel.
 
Last edited:
Jeg revnet 2. grad. Det finnes oljer man kan smøre der nede for å mykne det opp. Det som gjorde at jeg revnet tror jeg var at jeg presset litt for hardt idet hun kom ut. JM prøvde å holde igjen babyen for at det skulle gå saktere, så nå denne gangen skal jeg smøre meg godt med jordnøttolje fra apoteket og ikke ha sånn hastverk med å presse ut babyen.
 
Jeg ble klippet en del, så kjenner fortsatt arrvevet (bare 10mnd siden sist fødsel). Litt bekymret for neste fødsel siden det ikke er like tøyelig der nede lengre, men vil fortsatt føde som vanlig.
 
Back
Topp