noen andre enn meg?

LadyOnHeels

Elsker forumet
som sliiiter med kynnere om kvelden?

HVER kveld når sofaen er inntatt så kommer disse kynnerene en etter en, er et h**** av og til!! 

i første sv.skap var det ikke sååå gale, men dette her tar kaken.. noen av de må jeg til og med puste meg gjennom.. 

men det er jo siste trimester så er jo ikke akkurat uvanlig å ha det slik da, bare sliiiitsomt! ikke lenge igjen nå jenter (ser det har begynt å komme april babyen også!) 

Jeg er sykemeldt nettopp på grunn av dette.
 Fikk streng beskjed fra jordmor sist at hvis de kom regelmessig og gjorde litt vondt så måtte jeg ta kontakt med fødeavdelingen med en gang,
for da skulle de sette meg på registrering.
Kan gå over i premature rier.

Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite :-)

Ja jeg har det også sånn. MAAAAANGE kynnere. I grunn hele dagen. Og nå som jeg hoster hele tiden i tillegg så blir det ikke bedre. Syns i grunn det er veldig ubehagelig til tider. Men men, de sier jo at man får kortere fødsler om man har mange kynnere. Det stemte forrige gang hvertfall :)

Jeg har hatt dette lenge, hadde det sist også. De er veldig kraftige og noen er vonde, jeg blir fulgt opp pga dette. Men det er helt vanlig å ha det, og særlig de som har født før merker det godt! Så lenge det ikke er vondt, og de gir seg når du f.eks skifter stilling og ikke kommer regelmessig, er det ikke farlig.

Når det gjelder om mange kynnnere gir kortere fødsler, så har dessverre ikke dette stemt for meg! Fødsel nr 2 tok faktisk enda lenger tid enn nr 1 og var mye mer smertefull. Jeg krysser fingrene for at denne gangen blir det bedre :-)

JA! Som deg kommer de oftere på kvelden her også. Strammer til skikkelig. Hvis jeg sitter vanlig på sofan, må jeg legge med ned flatt til det går over.

Merker det kommer flere av dem om jeg har "styra" litt på dagtid, så jeg prøver å ta det rolig og det hjelper en del. Kommer jo fortsatt, men ikke like ille da synes jeg.

Ja kommer hele tiden her å,skikkelig ubehagelig....så no tar jeg det rolig frem mot permisjonen som starte 11.april. Fullt sjukmelding her:)

Har hatt det sånn siden uke 25, er 33 uker imrg. Ble sykemeldt 60% for 14 dager siden og regner med at det blir 100% fra neste uke. Har vært inne to ganger på føden allerede og fått bekreftet at livmorhalsen blir kortere av de.

Synes kynnerene er mye verre denne gangen i forhold til forrige gang, og tenker at det beste nå er å ta det rolig slik at Lillemann holder seg inne i magen i minst 4 uker til :)

Kalsium og magnesium sier jeg bare! Har vært plaga av masse kynnere, type "klarer ikke gå en runde på butikken engang"-kynnere, men tar nå i tillegg til gravid/ammende pakka fra Lifeline, 300 mg ekstra kalsium og 150 mg magnesium på morgenen. (Spiser de andre tablettene kvelden før). Jeg spiser nesten ikke kalsium i kosten da, det skal sies. Jeg har i alle fall blitt mye bedre!! Og jeg har vært inne på føden for å sjekke at ikke livmorhals osv. har blitt noe kortere av alt dette kynnere-maset, men jeg har tydeligvis en kropp som får mange kynnere. Dette tilskuddet skal også hjelpe på kramper i legger osv. Husk at bare babyen skal ha 250 mg kalsium alene hver dag denne perioden, så den tar alt dere har ;) Bare et tips! (Hver og en må selv regne ut hvor mye man trenger da så klart, det vil ikke jeg ha ansvaret for ;))

Jeg har vært plaget med kynnere siden uke 16-17. Nå kommer de oftere, og er vonde av og til - da er det bare å roe helt ned og vente på at det skal gå over :)

MASSE kynnere her også! Hele dagen stort sett..legen sier det er helt normalt, så jeg tar det med knusende ro.

Back
Topp