noen andre en meg som er kvalm?

annicka

Andre møte med forumet
var helt fin de første 7 ukene, men nå har jeg vert konstant kvalm i snart 2 uker... orker ikke tanken på mat en gang, lever på ritz kjeks ( ikke akkuratt mye næring). noen tips til kvalme?

En hilsen fra en som nettopp var og vrengte magesekken til 3 åringens store fornøyelse... -.-
For meg hjelper det å spise veldig regelmessig, omtrent hver tredje time. Til å begynne med klarte jeg ikke noe mer enn en kjeks, mens nå kan jeg spise ei halv brødskive om gangen.

I forrige svangerskap drakk jeg mye eplemost, det hjalp som bare det :)

Jeg er også kvaaalm Men hjelper litt å spise lite men ofte.. lever på knekkebrød med leverpostei og tar meg en brødskive om det er mulig å få ned.Må spise noe med engang jeg kjenner at jeg blir sulten.. føler jeg ikke gjør annet enn å spise.

Håper du blir bedre snart

Her er det også mye kvalme og oppkast  Spyr opp alle måltidene, har funnet ut at jeg ikke kan spise brød eller middag :( Så her går jeg å småknasker på knekkebrød. Ingefær te har hjulpet meg litt.  Har også fått medisin hos legen men syns ikke det hjelper noe særlig.  Ellers må jeg iallefall drikke små slurker i gangen , ellers kommer alt i retur . Guuud dette er slitsomt! Vi får håpe det blir bedre og bedre ;)  trøster meg med at til slutt er det verdt det :)

Jeg fikk afipran av legen, det tar det verste, men ikke så mye. I går anbefalte legen min å google litt presseakupunktur, han hadde hørt mange prøvde dette, finne stedene man skal presse og at det hjelper noen. :) Jeg har ikke prøvd enda. Akkurat nå om dagen, og de siste tre ukene, så har jeg vært kvalm konstant. Får kanskje en time iløpet av dagen hvor jeg orker noe annet enn å ligge rett ut. :p Men ved forrige svangerskap så hjalp det å spise regelmessig/når jeg kjente kvalmen kom, ritz-kjeks og ingefær. Ingenting hjelper nå, og skal jeg spise noe uten å bli veeldig kvalm blir det bare brødskiver. :P

Jeg fikk afipran av legen, det tar det verste, men ikke så mye. I går anbefalte legen min å google litt presseakupunktur, han hadde hørt mange prøvde dette, finne stedene man skal presse og at det hjelper noen. :) Jeg har ikke prøvd enda. Akkurat nå om dagen, og de siste tre ukene, så har jeg vært kvalm konstant. Får kanskje en time iløpet av dagen hvor jeg orker noe annet enn å ligge rett ut. :p Men ved forrige svangerskap så hjalp det å spise regelmessig/når jeg kjente kvalmen kom, ritz-kjeks og ingefær. Ingenting hjelper nå, og skal jeg spise noe uten å bli veeldig kvalm blir det bare brødskiver. :P

Huff føler med deg og dere andre som er kvalm. Trodde virkelig jeg skulle slippe kvalmen dette svangerskapet men den gang ei.... den kom rundt uke 7 på meg også, og er kvalm døgnet rundt. Men har funnet ut (som mange andre her) at d er lurt å spise ofte og lite. Jeg er sulten hele tiden og d gjør bare kvalmen verre.Men om du har mulighet så ta d med ro, slapp av og tenk at d er bare en periode.
Jeg har to barn fra før så blir ikke mye avslapping her i gården, men setter meg ned hvert minutt jeg har mulighet.... Mat som jeg liker godt for tiden, er brødskive med skinke og ost og mye paprika oppå der igjen (d har reddet meg) :) Og spiser en del vannmelon.
Ellers håper jeg ikke du blir plaget med kvalme hele svangerskapet og at d snart gir seg. Masse lykke til

Jaaaa. Har vart siden uke 5 nå. Presser meg til å spise, men har ikke lyst på noe og brekker meg av noe mat. Gleder meg sånn til denne fasen er over så jeg kan komme meg ut av zombietilværelsen og være kone, mamma og venninne igjen.

MEN, det er jo verdt det tilslutt da:)

Jeg er også kvalm, det eneste som demper det litt er å spise lite og ofte. Har vært kvalm i flere uker nå, så gleder meg til det går over. Jeg er 10 uker imorgen, så regner med å være kvalm ihvertfall to uker til.. jeg har itillegg veldig lavt blodtrykk og veldig lavt jernlager. :( Gleder meg til å bli bedre.. 

jeg er veldig kvalm og spurte legen min om hva jeg  kunne gjøre mot kvalme, det eneste han sa var at jeg måtte prøve akupunkter, hvis ikke det hjalp skulle jeg få kvalmestillende...

Ja da kvalme har kommet hit også.
Er heldigvis litt beder på kvelden så får i meg litt middag.
Eller så kommer alt opp igjen på dagen.
Har du prøve sea bane? Det hjeler mot kvalme her.
Av ting jeg klarer å holde på er det pepsi og vann. tynn te med litt sukker i.
Eplemost med faris er godt til tider

Kvalmere enn noen gang, særlig i de siste dagene - det kommer spontane brekninger både dersom det er for lenge siden jeg har spist, og dersom jeg spiser litt mer enn det er plass til.. I dag sto jeg og brekte meg mens jeg smurte på 2 knekkebrød og lagde en kopp te - og så spydde jeg opp halve frokosten etterpå--- blæhh... Har jo gått "bra" på jobb hittill - men i dag er jeg skeptisk.. Håper jeg holder ut, til kvalmen avtar... Jobber turnus, sykepleier på en ganske travel avdelig - så det er liksom ikke så mye rom for å "ta pauser" heller... Har prøvd Afipran en gang tidligere, når jeg hadde magevirus som varte i ukesvis - men de hjalp ikke den gang - så jeg bryr meg ikke om å spørre om det.. Skal prøve akupunktur dersom jeg får anledning!!

Fy søren. Jeg våknet kvalm i dag, og tenkte at kanskje mat hjalp litt.. for det har pleid det innimellom, hvis jeg har brukt magert pålegg :) Så jeg kasta innpå to skiver.

Men, neida.. to sek etterpå måtte jeg spy noe sinnsykt, og brødskiva kom nesten hel opp igjen. Nesten så jeg kvalte meg selv vettu.. sikkert kjempe fint å se på for min 16 mnd gamle datter :)

Back
Topp