Sist svangerskap la jeg på meg totalt 12 kilo - hvorav 5 kom de siste 2 ukene (fødte 35+5)... denne gang har jeg lagt på meg 12 kg hittil, så ja jeg tenker MYE på vekta... hadde en BMI på 30 ved svangerskapsstart, så er redd for hva vektnåla stopper på når jeg endelig er ferdig med svangerskapet... veide 10 kg mer ved starten av siste svangerskap, så har ennå litt igjen til jeg setter ny "personlig rekord"...
Men jeg er mer bekymret for vekta enn det jm er, hun synes jeg har vært flink hittil selv om det er blitt noen kg, men har ikke hatt mulighet for aktivitet siden jeg ble gravid, på grunn av ekstreme bekkenplager... og måneden før jeg ble gravid klarte jeg heller ikke aktivitet på grunn av en operasjon, så siden 5. oktober har jeg ikke gått lengre distanser... så er jo ikke egentlig så rart at jeg legger på meg, den ene timen med bassengtrening jeg har i uka er ikke nok til å bremse vektøkningen engang... men jeg håper inderlig at jeg ikke veier mer enn 10-15 kg mer enn utgangspunktet når babyen er ute og de verste ødemene er borte..