noen andre? ang vekt..

snart-tobarnsmor

Flørter med forumet
Kjenner jeg tenker mye mere på vekta dette svangerskapet, og er livredd for å legge på meg lik mye som sist ( la på meg 30kg + sist)... er snart 22 uker og har gått opp 1,4 kg, men kjenner jeg får litt panikk når jeg ser vekten er på tur opp, selv om jordmora mener at jeg har gått opp litt lite enda..

Noen andre som tenker som meg?

Ja, jeg tenker egentlig litt likt som deg. Jeg har ikke vært fokusert på vekten i det hele tatt frem til nå. Men i det siste så merker jeg jo at jeg har blitt en GOD del større, og nå har jeg faktisk kommet til det punktet der jeg begynner å bli litt nervøs.

Jeg spiser jo selvsagt litt snacks nå og da, men jeg har et sunt og variert kosthold. Jeg har aldri hatt anlegget for å legge på meg og syns derfor det er fryktelig uvant. Og ikke kanskje jeg trene for å "holde vekten nede" heller. Litt frustrerende.

Jeg skjønner jo at man ikke skal slanke seg eller slikt når man er gravid, og det gjør jeg heller ikke. Jeg prøver å ta en eple i stedet for sjokolade når jeg er på butikken, men bortsett fra det fungerer jeg som normalt. Og i det siste (som dere ser på bildet under) har jeg blitt ganske stor i forhold til det jeg var. Og jeg er bare passert halvveis. Jeg begynner å bli kjemperedd for å bli GEDIGEN!

Sånn kilomessig har jeg ikke gått opp mer enn fire kilo siden svangerskapets begynnelse og jordmora sier det ser bra ut. Men uvant er det. Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal bli bekvem med at vekta stiger. Så jeg skjønner hva du snakker om...

..tenkte sånn sist svangerskap..og da la jeg på meg over 20..
 Men nå vil jeg legge på meg mye.. for jeg hadde så bra melk sist. Merket da jeg nermet meg normalvekt...så minket det på melken også!!! Håper på en feit og god melk...SMIL!!!!!!

Forstår deg godt :o)

Sist svangerskap la jeg bare på meg 10kg, og har vært tyngre uten å være gravid!!
Men denne gangen var det 4kg mer som utgangspunkt på start vekt og har de 3 siste ukene lagt på meg ca 1.kg pr. uke!! Så fortsetter denne utviklingen blir det jo opp mot 20kg tilsammen, og for meg er det skrekkelig å tenke på!!!

Og pga bekkenløsning er jeg alt mye mindre i bevegelse en sist!!

Sist svangerskap la jeg på meg totalt 12 kilo - hvorav 5 kom de siste 2 ukene (fødte 35+5)... denne gang har jeg lagt på meg 12 kg hittil, så ja jeg tenker MYE på vekta... hadde en BMI på 30 ved svangerskapsstart, så er redd for hva vektnåla stopper på når jeg endelig er ferdig med svangerskapet... veide 10 kg mer ved starten av siste svangerskap, så har ennå litt igjen til jeg setter ny "personlig rekord"... 

Men jeg er mer bekymret for vekta enn det jm er, hun synes jeg har vært flink hittil selv om det er blitt noen kg, men har ikke hatt mulighet for aktivitet siden jeg ble gravid, på grunn av ekstreme bekkenplager... og måneden før jeg ble gravid klarte jeg heller ikke aktivitet på grunn av en operasjon, så siden 5. oktober har jeg ikke gått lengre distanser... så er jo ikke egentlig så rart at jeg legger på meg, den ene timen med bassengtrening jeg har i uka er ikke nok til å bremse vektøkningen engang... men jeg håper inderlig at jeg ikke veier mer enn 10-15 kg mer enn utgangspunktet når babyen er ute og de verste ødemene er borte..

Back
Topp