Noen alene mødre til to?

LittleJ.

Elsker forumet
når baby er ett år så regnes det som spebarn? [8D] uansett, også en ny baby som er mindre. eller dere med litt større, men ikke for store som klarer seg så bra sjæl [8D]
ble veeeldig rotete.
men hvordan takler dere hverdagene med å være alene med to?
får dere god støtte av nav dere som ikke har jobb?
å finnes det mannfolk som er intres. i alenemødre med to små? (seff, men er de vanskelig å finne?[8D])

dyttehjelp ønskes [:)]

Nå har jeg ingen erfaring selv, men har venninner som er i situasjonen. Planlegging og rutiner er alfa og omega.. Og tror nok det er like lett/vanskelig å finne seg en ordentlig mann enten mann har barn eller ei!!![8D][;)][:D] 

ORIGINAL: Delia

Nå har jeg ingen erfaring selv, men har venninner som er i situasjonen. Planlegging og rutiner er alfa og omega.. Og tror nok det er like lett/vanskelig å finne seg en ordentlig mann enten mann har barn eller ei!!![8D][;)][:D] 

men sliter de i hverdagen? psykisk? fordi man blir så alltfor sliten lissom? [:-] eller er det topp?

ORIGINAL: LittleJ.

ORIGINAL: Delia

men sliter de i hverdagen? psykisk? fordi man blir så alltfor sliten lissom? [:-] eller er det topp?

Det går nok litt opp og ned for de fleste:)

ORIGINAL: Søta!

Jeg er alenemor til to gutter, et år mellom de.
Ble alene før minste ble født.
Får veldig god støtte av nav, nå er jeg under utdanning faktisk og har det veldig greit økonomisk[:)]
Leste en undersøkelse for ikke lenge siden at mannfolk like gjerne ville ha alenemødre[;)]
Har faktisk vært noen henvendelser og... hehe, så virker ikke som det er noe hinder nei.

hvordan tok du det å ha to så tette?
jeg venter mitt andre barn nå, å det blir akuratt 1 år å 1 mnd mellom dem [8D]
var det veeeldig hektisk? med tanke på at du var alene når minsten ble født å slikt å..

Det er ufattelig slitsomt..
Men man jo bare[:)]

For meg er det viktig med faste rutiner.. Hvis ikke så blir dagen helt ødelagt..
Og ja det finnes manfolk der ute som er intr fordi om man er alene med barn[:)]

Jeg er alene med 4 jeg og vi klarer oss greit, eller, snart klarer vi oss nok greit, for jeg har vært i kontakt med nav og det virker som de kan hjelpe oss økonomisk :) 

ORIGINAL: fruktbar

Jeg er alene med 4 jeg og vi klarer oss greit, eller, snart klarer vi oss nok greit, for jeg har vært i kontakt med nav og det virker som de kan hjelpe oss økonomisk :) 

Oiii, all respekt til deg!!
men er det litt større barn, som klarer seg selv å slikt?
eller er alle små??
uff, tøft må det være uansett, men virker jo som du tar det super bra [:)]

Jeg er alenemor til to gutter, et år mellom de.
Ble alene før minste ble født.
Får veldig god støtte av nav, nå er jeg under utdanning faktisk og har det veldig greit økonomisk[:)]
Leste en undersøkelse for ikke lenge siden at mannfolk like gjerne ville ha alenemødre[;)]
Har faktisk vært noen henvendelser og... hehe, så virker ikke som det er noe hinder nei.

hvordan tok du det å ha to så tette?
jeg venter mitt andre barn nå, å det blir akuratt 1 år å 1 mnd mellom dem [8D]
var det veeeldig hektisk? med tanke på at du var alene når minsten ble født å slikt å..

Jeg synes det gikk greit. Det var verst da jeg var gravid og stuptrøtt. Det var tortur!
Men det er utrolig hvor lett man tilpasser seg, selv om jeg ikke er noe pliktoppfyllende rutinemenneske.
Jeg har alltid hatt nok med meg selv, men må man så må man.
Det er akkurat 13 mnder mellom mine og btw.
Så spørs det jo litt hvordan de er da, en kollikkunge er nok litt mer slitsom enn en som sover natta gjennom.

Ja, det er jo helt sant! heldigvis er snuppa super snill! så håper baby også blir det [:-][8D]
hvordan taklet du ett brudd oppi graviditetet, hormoner å hele pakka? [:o]
beklager om jeg graver [:)]

Det gikk helt fint! Vi er gode venner, og det var ikke noe krangling og sånt.

hvordan tenker du om han får ny dame da eller har fått, å at en annen dame skal inn i livet til barna? [8|]
grøsser ved tanken [X(]

Jeg ble alene med to da gutta var to og fire år. Har egentlig gått over all forventning [:)]

Ovegangen var ikke sååå stor siden pappa'n til gutta jobbet veldig mye og var generelt lite hjemme før han flyttet ut.

Så lenge jeg beregner god tid og har faste rutiner på det meste så går det greit [:)] Har hatt et par sykemeldingsperioder for å hente meg inn igjen, men det er p.g.a. at i tillegg til at pappa'n til gutta flyttet ut så har også mye annet trist skjedd på samme tid og da var det vanskelig å få hentet seg selv opp igjen. Pri en er jo å være en god mamma og en pause fra jobb har git meg tid til å få tenkt tanker jeg ikke har rukket når jeg har hatt 100% jobb og vært 200% mamma [:)])

Guttene tilpasset seg den nye situasjonen ganske fort og greit.

Ang nye dama (??) til pappa'n så tenker jeg egentlig ikke så mye over at hun kommer inn i livet til gutta. Gutta vil alltid bare ha en mamma. Kanskje jeg vil tenke mer på det om pappa'n plutselig en dag vil ha 50/50 samvær, da vil jo hun spille en større rolle i guttas liv enn det hun gjør nå. (Det er et større problem for meg personlig enn det det er for gutta og vil ikke lage et problem for de...)

Har vokst opp med helgepappa og stemor selv og jeg følte godt på hvem som var den virkelige mamma'n min. Har nesten ikke kontakt med stemoren min lenger siden hun og pappa ble skilt (litt trist egentlig det, da men...)

eller er alle små??

Ja, hun elste er 14 og neste er 7, så de klarer jo litt selv, de er dessuten hos pappaen sin annahver helg. Men de to yngste er snart 3 år og minste er 7mnd.  De klarer ikke mye selv ;) Og de er hos meg 100% Har en gutt mellom de to yngste også, men han døde i krybbedød, så sånn psykisk er jo alt litt slitsomt, men vi har det greit :)

eller er alle små??

Ja, hun elste er 14 og neste er 7, så de klarer jo litt selv, de er dessuten hos pappaen sin annahver helg. Men de to yngste er snart 3 år og minste er 7mnd.  De klarer ikke mye selv ;) Og de er hos meg 100% Har en gutt mellom de to yngste også, men han døde i krybbedød, så sånn psykisk er jo alt litt slitsomt, men vi har det greit :)

Uff, så utrolig trist å høre. [:(] det må være noe av det verste et menneske kan oppleve [:(] men det virker som du har godt mot, stå på <3

Er ikkje alenemor, men har en mann som er i nordsjøen så eg har jo min tid alene iløpet av 1 år [:)]
Å ha rutiner er det beste syns eg [:D]
Hverdagene går helt fint, selvfølgelig kan der være stressende til tider!
Nå er ungene her 2 tette også da på 20 mnd-er og 2 mnd-er så er 1,5 år imellom dei [:)]

Faktisk så syns eg det er MYE bedre og lettere når mannen er i nordsjøen en når han er hjemme!
Er bare mine rutiner så gjelder då [:D]

Jeg er alenemor til 2, ei på 1,5 og en på 3 år..
Klart det er slitsomt, noen dager er verre enn andre, men går stort sett greitt
Jeg har deltidsjobb, og får ellers OS og diverse fra nav

Når det kommer til mannfolk så driter jeg i de som syns at det at jeg har barn er et problem, da er ikke de verdt å samle på! [;)]

ORIGINAL: Krristy

Er ikkje alenemor, men har en mann som er i nordsjøen så eg har jo min tid alene iløpet av 1 år [:)]
Å ha rutiner er det beste syns eg [:D]
Hverdagene går helt fint, selvfølgelig kan der være stressende til tider!
Nå er ungene her 2 tette også da på 20 mnd-er og 2 mnd-er så er 1,5 år imellom dei [:)]

Faktisk så syns eg det er MYE bedre og lettere når mannen er i nordsjøen en når han er hjemme!
Er bare mine rutiner så gjelder då [:D]

Sambo jobber også i nordsjøen. så kjenner til det.. men hjelper ikke en dritt på forholdet uns at han er borte[8D]

hverdagen er hektisk [8D]
mine er nå 3,5år og 4,5år...har vært alene med de siden november 09....dagene går rundt, selv nå når jeg jobber ettermiddag og helg. MEN hadde ikke klart meg uten hjelp fra mamma og lillesøster - da eksen nekter å hjelpe.
Eksen har samvær man-fre annenhver uke....høres mye ut, men er like mange døgn som annenhver helg + en dag i uka.

Økonomisk så går d akkurat -  sitter med huset jeg og eksen kjøpte enda, og har 100% barnehage til de begge. Går fortsatt på AAP fra NAV, og har overgangsstønad, stønad til barnetilsyn og ekstra barnetrygd....

menn som er interessert blir d ferre av - hadde ett kort forhold med en i sommer (hæli fyr, men manglende følelser gjorde at d tok slutt) og har nå funnet en ny.....så de finns[:D] jeg er jo en av de som setter ungene først - så prater mye om de og mennene må være klar over min "ballast" får de får innvolvere seg!!

Jeg har 3 barn og det går helt ståååålende[:D][:D]
ingen problemer med å fine menn som er interessert selv om man har 2-3 barn.
Aldri opplevd noe sånn hvertfall.
[:)]
det går strålende å være aleine med barn, myyye bedre enn i et forhold som ikke funka[:D]
nyt livet,nyt tiden med dine barn og sist men ikke mist:
Slapp av og TA TING SOM DE KOMMER[;)][:)]

Back
Topp